Gå til innhold

Greier ikke å slutte å tenke på mat


Maggy

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg greier ikke å slutte å tenke på mat - gjør det hele tiden, sulten eller ei! har noen av dere det slik, og/eller vet hva jeg kan gjøre med det? Det er helt grusomt, men har ikke turt å si det til noen...

Takk for alle svar, tips og gode råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er det et problem? Jeg tenker også på mat veldig ofte, men det er fordi det er en stor hobby jeg har. Tenker på oppskrifter, kombinasjoner, fremgangsmåter osv osv.



Anonymous poster hash: 3008d...8f4
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen! Og tror ikke vi er alene ;-). Tenker også mye på mat, både sunn og usunn ;-). Har akkurat gått ned en del kilo og har nådd det jeg tenker er min idealvekt, og i den prosessen har jeg blitt tvunget til å legge om tankemønsteret mitt litt. Tenker fortsatt mye på mat, men prøver å dytte tankene vekk og gjøre/tenke på andre ting. Å holde seg i aktivitet hjelper! Alt fra småting i huset til å faktisk komme seg ut.

Anonymous poster hash: 0138b...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også mye på mat, hva jeg har spist og hva jeg skal spise senere. Elsker mat, så det er i grunnen ikke noe problem. Interesser skal man jo ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ganske irrelevante svar, dere som skriver at dere tenker på mat hele tiden, men at det ikke er et problem, fordi dere har interesse for mat.

Det er ikke så vanskelig å forstå hva TS mener, med litt anstrengelse!

TS, jeg har hatt det sånn i det siste. Har bare våte drømmer om masse godt å spise (snop, søtt og syndig). For min del er det været og årstiden som gjør meg så ekstrem nå. Og at jeg har sovet for lite, lenge. Og jeg misliker julen. Og det er lenge til sol og sommer..

Ellers logger jeg vanligvis kalorier i MyFitnessPal og det fungerer jo normgivende på matinntaket.

Jeg har vel ikke så mange råd egentlig, annet enn å komme seg ut, trene, distrahere seg selv...

Vi er fler, uansett.



Anonymous poster hash: 86d97...bcf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DErsom du slanker deg kan dette være et signal fra kroppen om at den trenger mer næring



Anonymous poster hash: a3db3...a60
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...