Gå til innhold

andre kapittel


Atea

Anbefalte innlegg

Jeg kjeder meg.

SEr og ser og ser, rundt meg.

Og kjeder meg. Jeg er heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mat på menyen, har nytt tastatur.

Endret av Atea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Endelig kommet mer eller mindre hjem, banka på døra hos en nabo først og tok en pils der. Men han var trøtt. Jeg er også trett, men sååå våken.

Mer vil eg ikkje skrive hjem om.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager mat, fisk, løk grønnsaker osv.

Fikk lyst å kjøpe hest, en stor ponny. Stalle den opp og lære opp ungdom og barn, og erfare mer og kanskje lære mer av anrdre, det vet jeg at man kan.

Men det koster penger og må være noe man brenner for, og man kan ikke gå på pub i helgene., Så da så.

Endret av Atea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er klar over at jeg har to dagbøker her inne, men pytt.

Jeg er så glad, så himlende takknemlig, sitter her med et lite smil. Det er ikke noe jeg har utført, det er på vegne av også andre.

 

Lager middag (som lager seg selv når jeg har satt den i gang). Sovna fem i natt og tidlig opp så skal ta tidlig kveld.

Forsov meg, måtte ta taxi for å rekke en avtale, men det gikk bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er tankenes tid. Tidsalder.

Jeg er gammel nok og ung nok til å bare ha levd i to årtusener og ... det som kjennes som flere århundrer.

Jeg er ikke gammel til sinns. Jeg er sta til tusen. Når jeg var barn var jeg en kopi av Per 4år. Sånn at man setter de voksne ut av spill, for ethvert svar man får dukker det opp ti nye spørsmål osv

Heldigvis var det par voksne som hadde tålmodighet og som kom med bøker og leksika til meg, til og med et gammelt kasse-fotografiapparat. Bøker om dinosaurer også. Når jeg var femten fjorten.. hadde jeg så mange interesser at jeg ikke visste hva jeg skulle utdanne meg innen.

Jeg var som poteten. Gode karakterer i alle fag (selv om jeg hadde fått nedsatt for oppførsels-karakteren, og orden. Men det ordnet seg når skolen fikk ny rektor og klassen fikk en ny lærer.

Nå når jeg er godt voksen ser jeg at rektor bare prøvde å gjøre det så godt han kunne. Læreren var en dust, og ikke en jeg ofrer mer energi på. En som elsket straff. Det var for øvrig rektor også, men ikke voldelig, men jeg fikk sitte igjen noen ganger, alle gangene... jeg sammen med venninna mi. Vi hoppet ut av vinduet, krøp av og til for å ikke bli oppdaget. Men før vi stakk brukte vi kritt på tavla og skrev skjellsord og lagde karikatur strekbilder av -lærere og -rektor. Peke nese til. Rundet hjørnet, smugrøyka. Kunne løpe raskere enn lærerne, vant alltid.

Men det er sånn mange fjortiser er.

Hvis jeg hadde valgt å gå politihøyskolen ville jeg trolig vært ansatt i kripos nå eller enda høyrere opp.

Egentlig burde jeg jobba i en ungdomsklubb. Får lett kontakt og kjemi med barn og unge. Er veldig iderik, og kan være koordinator, er jævla fleksibel, har et godt øre til å lytte, er ikke fordømmende, tar andre på alvor, men kan også si at jeg ikke er enig, og legge frem mitt syn på saken. Men det er sjelden jeg gidder, heldigvis er de fleste jeg kjenner oppegående.

Oppegående nok til å være noen man kan prate med, spørre ting om, prate.

Eller samtale med. Jeg hater å prate i telefonen, men med par venninner går det bra, de skravler mer enn meg, så jeg finner det litt underholdende. De prater ikke skitt om andre, men er flinke historiefortellere.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...