Gå til innhold

September-oktober 2011


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Det er verre å finne mammaklær når man er stor i utgangspunktet. Løsningen kan fort bli å kjøpe enda litt større klær i stormoteavdelingen enn vanlig.

Men... det er jo så mye fint i mammaklær syns jeg. Vil jo gjerne være sånn søt og gravid jeg og, men det er søren ikke enkelt. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er verre å finne mammaklær når man er stor i utgangspunktet. Løsningen kan fort bli å kjøpe enda litt større klær i stormoteavdelingen enn vanlig.

Men... det er jo så mye fint i mammaklær syns jeg. Vil jo gjerne være sånn søt og gravid jeg og, men det er søren ikke enkelt. :sukk:

Måtte lete litt, men fant igjen linken jeg tenkte på: Her har Tusle her på forumet handlet mammaklær i litt større størrelser. :) Kanskje det kan være noe der for deg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det var noe sånt jeg tenkte på! :)

Bor ikke i Oslo men har H&M her jeg bor. Så på nettet at de har en ala leggings lys dongri med strikk under magen. Tror jeg må på H&M og se om de har den så jeg får prøvd den. :)

Bukser er i utgangspunktet et problem, er egentlig liten med store lår. Så er egentlig litt spent på hvordan mammabukser passer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle nye tilskudd :hallo: Veldig hyggelig med flere her inne :)

Ikke at dere er ukjente for meg altså, har jo vært i bøkene til de fleste her.

Minimi: Så lenge det kun er spotting med brun utflod er det vel sannsynligvis ingen grunn til bekymring :) Men det er jo ikke noe moro å oppleve uansett... Håper alt går fint og at samboern din snart kommer hjem! Du må uansett klage så mye du vil her inne :)

Joyce: De buksene du linket til var kjempetøffe :hjerter: Jeg er bare litt redd for å bestille uprøvde ting på nett... Hvilken størrelse jeg bruker varierer så himla mye avhengig av hvilken produsent/butikk jeg går i (har plagg i skapet som er 36, og jeg har plagg i skapet som er 40, som passer like godt ;)). Og passform kan jo være helt annerledes enn hva man tror. Får tenke litt på det.

BareBea: For tiden bruker jeg nesten utelukkende en slags "tights-bukser" fra Vero Moda, ser ut som skinny jeans, uten smekk foran. Fås i forskjellige farger, med eller uten baklommer. De har ikke høyere liv enn normalt, men er elastiske i linningen. Veldig behagelige :) Også koster de nesten ingenting. De uten baklommer koster 99 og de med koster 149 eller noe sånt, så jeg kjøpte likegodt 5 stk på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg har slike fra Vero moda du snakker om Mary Poppins. Men de passet ikke meg så godt. Er det med strikk i livet?

Kanskje de passer meg bedre nå som jeg har litt mer over magen. Vanligvis sitter de som et skudd over låra og så ser det ut som jeg har bleie for har skikkelig hengerumpe i de, de sklir bare ned. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ei fin side, Joyce! Tusen takk for at du tok jobben med å finne den igjen! :hug:

Er litt urolig i kveld. Da jeg gikk på do litt tidligere i kveld så kom det litt rosa på dopapiret... Har gått på do flere ganger etter der, og da har det vært hvitt igjen. Men jeg er skikkelig redd nå. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ei fin side, Joyce! Tusen takk for at du tok jobben med å finne den igjen! :hug:

Er litt urolig i kveld. Da jeg gikk på do litt tidligere i kveld så kom det litt rosa på dopapiret... Har gått på do flere ganger etter der, og da har det vært hvitt igjen. Men jeg er skikkelig redd nå. :sukk:

:klemmer: Skjønner godt at du blir redd,men leser flere steder at det ikke er uvanlig med noe spotting de første ukene..... Håper alt er greit med deg :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut til at ting går greit. Var bare det lille rosa den ene gangen i går kveld.

Men, jeg vil ikke ha noe sånt å bli redd for. :nei:

Har nok å være redd for likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei! Kan jeg være med her også?

Bare en kjapp tur innom nå, skal lese gjennom resten av tråden senere. Ellers kjenner jeg jo igjen flere av dere fra prøvedagbøkene og for de som ikke "kjenner" meg så har jeg nå presentert meg selv i presentasjonstråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Laga et nytt emne med terminliste for 2011 jeg :) Så de hadde en fra 2010 - da kan man raskt gå inn og sjekke der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden for første kontroll nærmer seg nå. Fikk beskjed av legen at jeg kunne bestille time mellom uke 8-10. Tenkte jeg skulle bestille meg en time snart. Når skal dere andre til kontroll?

Og skal dere til fastlege eller jordmor?

Jeg har bestemt meg for at første kontroll tar jeg hos fastlege. Lyst til å ta urinprøver, blodprøver osv der. Men jeg har også lyst til å bestille meg time hos jordmor snart :sjenert: Eller blir det litt sånn smør på flesk?

Vært litt interessant å høre hva dere andre tenker om dette og hva skal dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden for første kontroll nærmer seg nå. Fikk beskjed av legen at jeg kunne bestille time mellom uke 8-10. Tenkte jeg skulle bestille meg en time snart. Når skal dere andre til kontroll?

Og skal dere til fastlege eller jordmor?

Jeg har bestemt meg for at første kontroll tar jeg hos fastlege. Lyst til å ta urinprøver, blodprøver osv der. Men jeg har også lyst til å bestille meg time hos jordmor snart :sjenert: Eller blir det litt sånn smør på flesk?

Vært litt interessant å høre hva dere andre tenker om dette og hva skal dere?

Jeg tar også første kontroll hos legen, greit mtp blodprøvene. Skal dit om to uker omtrent. (Urinprøvene sjekket de på helsestasjonen der jeg bodde da jeg skulle ha lillejenta. Regner med at de gjør det her også, det er jo bare stix.)

Har vel egentlig tenkt å ta en blanding denne gangen også, sånn som jeg gjorde sist. Har tenkt å be om en time hos JM om ikke altfor lenge, jeg trenger å få pratet litt litt med en profesjonell om den forrige fødselsopplevelsen min. Det endte med keisersnitt pga uoppdaget seteleie, ikke veldig dramatisk, men det var en tøff opplevelse for meg. Trenger å bearbeide litt. :)

Ellers synes jeg at JM og lege har to forskjellige funksjoner. JM er jo en graviditets- og fødselsspesialist, mens legen har mer peiling på det medisinske - om man får høyt blodtrykk, høy puls, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk første kontroll hos lege allerede i uke 8. Tok blodprøver, blodtrykk og urin. Skal til lege igjen nå idag. Litt hyppige legetimer pga elendig form og sykemeldinger. Men idag håper jeg at jeg blir friskemeldt igjen :)

I utgangspunktet skal jeg annenhver til lege og jordmor. Dette var legen som anbefalte meg, lege vil ha "kontroll" på meg og jordmor hadde bedre tid til å meg, og hun snakket gjerne og tiden som kom, fødsel osv.

Slik forstod jeg det hvertfall og en helt grei løsning for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan eg også få bli med her?

Eg testa endelig positivt i dag, etter over 1 1/2 års prøving. :hoppendeglad: Er kjempeglad, men også redd. Kryssar alt eg har for at spiren klamrar seg godt fast heilt til oktober!

Ingen symptom foreløpig, så eg vart veldig overraska over den positive testen. Venta mensen i går, men den dukka ikkje opp - så då måtte eg jo svi av ein test i dag tidleg. ;)

Gledar meg til å bli kjent med alle saman her inne! :)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, Mirabella! Endelig kom du!

Eg har heller ingen symptomer eller plager no. Var litt småuggen i heile to dagar heilt i starten, og så var eg skrekkelig oppblåst og forstoppa i ei veke. Men det har gitt seg, og no kjenner eg ingenting.

Sånn var det sist og, så eg er ikkje bekymra for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det klart for ul nr 2 i morgen. Da er jeg 8+3 (ikke bry dere om tickeren min, den er litt feil.) og det skal være mye mer å se enn det var sist, da jeg var 7+1. Så det blir spennende. Håper bare hjertet fortsatt slår...

For min del blir det nok MYE oppfølging fra sykehuset, så jeg tror ikke legen min her blir så aktivt brukt. Tror heller jeg skal gå en del til jordmor her, som for øvrig var med på den mer dramatiske tvillingfødselen for 1,5 år siden. Blir litt godt at det er samme dama, hun har jo en unik forståelse for hva som skjedde sist, siden hun var med i luftambulansen, ambulansen og gjennom hele fødselen.

Blir nok mye spenning framover. :sukk:

Men det må jo til om man skal sitte med et nydelig lite gull i armene sine til slutt. :rodmer:

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så hyggelig at dere ble med her Ripsy og Mirabella :) Gratulerer med spirene begge to :strix:

Hvordan gikk det på UL idag Nilla?

Ellers kan jeg melde om at jeg fikk brev fra Ullevål idag, med bekreftelse om fødeplass og dato for ordinær UL den 6 april :rodmer:

Men jeg skal jo på privat UL allerede førstkommende mandag for å stille nysgjerrigheten da :) Gleder meg stort! Håper bare alt er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til legen neste uke (første time), da vil jeg være 8+2. Var innom helsestasjon her om dagen for å spørre om jeg kunne få svangerskapsboken. Der fikk jeg snakke med en Jordmor. Hun var en kjempe søt dame, jordmora inviterte meg inn på kontoret for å snakke litt og for å bestille time hos henne. Så da skal jeg dit om noen uker (13+2) :)

Hvor mye betaler dere for privat UL? Og er det kun store byer som har det tru? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg testa endelig positivt i dag, etter over 1 1/2 års prøving. :hoppendeglad: Er kjempeglad, men også redd. Kryssar alt eg har for at spiren klamrar seg godt fast heilt til oktober!

Gratulerer!! Ekstra fint å høre om dere som får treff etter så lang prøvetid! :klemmer:

Eg har heller ingen symptomer eller plager no. Var litt småuggen i heile to dagar heilt i starten, og så var eg skrekkelig oppblåst og forstoppa i ei veke. Men det har gitt seg, og no kjenner eg ingenting.

Sånn var det sist og, så eg er ikkje bekymra for det.

Godt å høre. Jeg har nemlig vært ganske bekymra den siste uka pga lite symptomer. Vet jo at det er forskjellig hvordan man opplever graviditeten, men jeg kunne iallfall hatt litt ømme pupper da :sjenert:

Men er litt mer positiv i dag, syns jeg var litt småuggen frem til lunsjtider i dag :fnise: Alle symptomer tas imot med takk! (får se hvor lang tid det tar før jeg angrer på den uttalelsen.)

Så hyggelig at dere ble med her Ripsy og Mirabella :) Gratulerer med spirene begge to :strix:

Takk :hug:

Jeg gleder meg til første legetime/jordmortime. Tror forøvrig jeg skal til en gynekolog som jeg liker veldig godt, og som jeg var hos for et år siden. Så får jeg se hva hun sier.

Skal dere ha med mannen første gang? Jeg har lyst til det, men vet ikke om det er vanlig..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har legetime neste veke, då er eg vel 7+4. Hadde 1. kontroll i forrige svangerskap på samme tid, så eg reknar med det blir akkurat samme kontroll: utfylling av helsekort og blodprøvar. Eg hadde sambuar med meg på denne lege-kontrollen sist, men han blir nok ikkje med denne gang.

Her eg bur er det jordmødrene på sjukehuset som følger oss opp i svangerskapet (ein kan naturligvis velge å gå til lege også, men det er ikkje andre jordmødre her enn dei på sjukehuset). Når eg har fått helsekort er det berre å levere det på sjukehuset, så avtalar me kontroll. Første gang hadde eg første jordmortime i 12.-13. veke.

Sist var sambuar med på jordmorkontrollen i 12.-13. veke, og det var kjekt for då fekk me høyre hjertelyd. Veldig fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...