Gå til innhold

Romfolk er også folk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enkelte jøder oppførte seg dårlig, hele folkegruppen fikk skylda. Enkelte sigøynere oppfører seg dårlig, hele folkegruppa får skylda.

...enkelte sigøynere oppfører seg dårlig?

Den oppførselen er deres kultur, de ønsker ikke å integrere seg, de ønsker ikke å bli som oss. Deres kultur går ut på å leve på siden av samfunnet, og de lærer ungene opp til å stjele og tigge, samt å droppe ut av skolen etter få års skolegang.

Du kan jo undersøke om mange norske sigøynere jobber og betaler skatt?

Anonym poster: d4520f621ea95f397806e18645352a5f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enkelte jøder oppførte seg dårlig, hele folkegruppen fikk skylda. Enkelte sigøynere oppfører seg dårlig, hele folkegruppa får skylda.

Nei.

Jødene fikk "skylda" fordi de hadde bedre leger og helsetilbud, bedre utdanning, bedre levestandard etc. enn den jevne tysker, i en tid der resten av det tyske folket slet med harde sanksjoner etter første verdenskrig. Mens deres tyskerne hadde det vanskelig og måtte se på jødenes velstand side om side med seg selv i sitt eget land, så nektet jødene å slippe sine landsmenn inn på sine utdanninger, i sine legekontorer etc - de betraktet seg jo som Guds utvalgte og mente at slik skulle det være.

Jødehetsen skyldtes tyskernes misunnelse, ikke at de så ned på dem. Det var Hitlers sjakktrekk, å spille på denne misunnelsen og skape et akseptert folkehat, som førte til den massive fofølgelsen som etterhvert spredte seg Europa igjennom.

Man kan selvfølgelig trekke en kunstig parallell her og si at jødene oppførte seg "dårlig" når de ikke slapp tyskerne inn i sine gemakker. Men der stopper også likheten fullstendig - med mindre man da våger å hevde at det er misunnelse som ligger bak dagens motstand mot sigøynerleirene.

Men det tør vel ikke en gang du å påstå?

Endret av Flair
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gandhi

Så trist. La oss se hvem blant politikerne vil Norges beste og tar vare på norske (og lovlydige ikke-norske) borgere. SV og Ap, kos dere masse og hils velkommen gjengen! For det er akkurat deres politikk som fører til dette, selv om det ikke er under deres vinduer sigøynerne camper. Nå må alle i Norge huske hvem som sitter med makten og hvem som har bestemt at det skulle bli slik. Stem ikke Ap, SV eller andre venstrevridde hoder neste år.

Hvor lang tid blir det før det kommer en ny Breivik på banen, tror dere?

Hadde høyre eller Skrittspartiet vært ved roret da du innvandret, ville du antakelig ikke ha fått opphold du heller.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...enkelte sigøynere oppfører seg dårlig?

Den oppførselen er deres kultur, de ønsker ikke å integrere seg, de ønsker ikke å bli som oss. Deres kultur går ut på å leve på siden av samfunnet, og de lærer ungene opp til å stjele og tigge, samt å droppe ut av skolen etter få års skolegang.

Du kan jo undersøke om mange norske sigøynere jobber og betaler skatt?

Anonym poster: d4520f621ea95f397806e18645352a5f

Av 69 sigøynere som levde på gaten var de aller færreste registrert med alvorlige kriminelle forhold, deriblant tyveri. De som lever på gaten er også utvilsomt også mer tilbøyelig for å ty til kriminalitet, med andre ord så blir det feil å si at tyveri er en del av deres kultur, når til og med de færreste av de som er mest tilbøyelig for å ty til kriminalitet faktisk er kriminelle.

Sigøynere har levd som omreisende arbeidere over lang tid, majoriteten har aldri snyltet på andre for å livnære seg selv. Per i dag så har de aller fleste sigøynere tilpasset seg det moderne Europeiske samfunnet og skaffet seg fast jobb, bare at de har beholdt deler av deres kultur, de aller færreste er som de du ser på Årvoll.

Forresten så handler heller ikke integrering om å bli lik majoritetskulturen, det handler om å tilpasse seg andre kulturer. Det du snakker om er assimilasjon, og det er lenge siden det var vanlig i Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Jødene fikk "skylda" fordi de hadde bedre leger og helsetilbud, bedre utdanning, bedre levestandard etc. enn den jevne tysker, i en tid der resten av det tyske folket slet med harde sanksjoner etter første verdenskrig. Mens deres tyskerne hadde det vanskelig og måtte se på jødenes velstand side om side med seg selv i sitt eget land, så nektet jødene å slippe sine landsmenn inn på sine utdanninger, i sine legekontorer etc - de betraktet seg jo som Guds utvalgte og mente at slik skulle det være.

Jødehetsen skyldtes tyskernes misunnelse, ikke at de så ned på dem. Det var Hitlers sjakktrekk, å spille på denne misunnelsen og skape et akseptert folkehat, som førte til den massive fofølgelsen som etterhvert spredte seg Europa igjennom.

Man kan selvfølgelig trekke en kunstig parallell her og si at jødene oppførte seg "dårlig" når de ikke slapp tyskerne inn i sine gemakker. Men der stopper også likheten fullstendig - med mindre man da våger å hevde at det er misunnelse som ligger bak dagens motstand mot sigøynerleirene.

Men det tør vel ikke en gang du å påstå?

Et kreativt syn dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meh, det du sier stemmer overhodet ikke. Det er ren ønsketenkning.

Du kan jo lese litt her.

http://www.seif.no/En/rapport09-10/

Her er hva den første norske sigøyneren som fullførte VGS sier, hevder du at hun lyver når hun forteller hvilke utfordringer sigøynermiljøet har?

Og jo, majoriteten snylter i aller høyeste grad på andre.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article707566.ece

Anonym poster: d4520f621ea95f397806e18645352a5f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde høyre eller Skrittspartiet vært ved roret da du innvandret, ville du antakelig ikke ha fått opphold du heller.

Sannsynliggjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kreativt syn dette

Nei, historie. Eksempel: http://www.daria.no/skole/?tekst=12913

Dette lærte vi allerede i dokiumentarfilmene på barneskolen.

Hitler utnyttet dette i propagandaøyemed til å vende det tyske folks øyne mot jødene, der deres suksess ble brukt som argument for Tysklands dårlige situasjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

*Problemet som her skal løses, tilhører noen andres. Det blir som å hjelpe noen andre med matteleksa, snilt gjort i første omgang, men i det lange løp blir du sannsynligvis overlesset med arbeid. :sjenert:

Just say no.

I tillegg vil den du hjelper med matteleksa aldri lære det selv.

Anonym poster: a516248c9910b30b4d07cd233e8cb469

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har lyst å stemme på AP neste år? ikke jeg i hvertfall

Jeg liker ingen av dem lenger jeg... Tror jeg skal starte mitt eget parti :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde høyre eller Skrittspartiet vært ved roret da du innvandret, ville du antakelig ikke ha fått opphold du heller.

Hvis det var fullstendig innvandringstop, kanskje. Ellers er jeg ikke av den gruppen som skaper problemene i Norge, men blant de som ønskes velkommen her også fra Høyre og Frp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle vært forbudt å tigge i Norge. De som får seg en skikkelig jobb og integrerer seg har jeg absolutt ingenting i mot, men å tigge, bo utendørs osv syns jeg ikke noe om.

Hvordan hadde du tenkt deg at de skulle fått seg en "ordentlig" jobb når de ikke har skolegang og snakker verken norsk eller engelsk? Selv jobber innen renhold krever at man snakker og forstår det norske språk.

Anonym poster: 29fd50e3ccebb99d8ba661f72f51c959

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i verdens beste land, ingen tvil om det, og skal selvfølgelig hjelpe andre vanskeligstilte. MEN etter å ha fulgt romfolk-saken i media er jeg riktig bekymret og forbannet, trodde aldri jeg skulle bli så engasjert som jeg har blitt, men jeg er redd for at Norge graver sin egen grav om dette får holde frem.

Vi er en honningkrukke, og selvfølgelig vil alle mennesker prøve å nå tak i det aller beste, det ligger i vår natur. Men en krukke og for mange bjørner.. det sier seg selv..

Att enkelte mennesker skal kunne komme hit og ta seg sånn til rette er helt utrolig. At de forlanger både penger og trygdeytelser er en ting, men at politikerne våre, de folkevalgte ska stikke hodet ned i sanden som de gjør, å være totalt handlingslammet er langt utover min fatteevne. At Jens retter pekefingeren mot nordmenn er et hån mot norges befolkning, og gjør bare situasjonen verre. Hvorfor kan han ikke ha baller nok til å si at det er totalt uakseptabelt? For det er jo det det er. Jeg kan ikke fatte at vi aksepterer dette!

Nordmenn er et særdeles tolerant folkeslag, men de kan bli sinte de og, de er ikke dumme. Vi har etter internasjonal lov rett til å utvise enhver som ikke har krav på opphold eller penger til å oppholde seg her. Så igjen, hvor er ballene? Å ha en seriøs debatt om mennesker som kommer til Norge, forslummer landet, og oppfører seg forkastelig - nei det kan vi ikke ha. Må være tolerante må vite..

Jeg er oppriktig bekymret for om velferdstaten Norge vil overleve, slik som utviklingen har blitt. Landet har snart mer i utgifter enn inntekter, oljekassa er ikke utømmelig, våre egne sykehus, veger etc forfaller, og vi er på veg til å bli, som nevnt flere steder, Europas trygdekasse.

Velferdssystemet er et enormt spleiselag. Hva om du hadde bedt naboene til fest hvor alle tok med hver sin ting, så kom det noen ukjente som bare spiste av maten vår, skitna til og dro igjen? Ikke var de interessert i å bli kjent med dere heller? Jo dere hadde sendt dem på dør før flua rakk å fise.

Og dersom det stemmer at Folk er Folk "ansetter" mennesker for at de skal få rett på trygdeytelser, ja da er det rett og slett svindel av den groveste sort. Det er et ran fra skattebetalerne.

Og nå er horder på veg. Selvfølgelig er de det. Når veien til 'paradis' er noen få timer unna så kommer ikke bare hundrevis, nei tusenvis vil komme tilstrømmende, og sikkert ikke bare romfolk.

Heldigvis ligger det an til regjeringsskifte neste år. Håper de ikke er like evneveike som den gjengen med strutser som sitter der nå. Makan

(og bare så det er nevnt, jeg er for arbeidsinnvandring, ikke rasist, er for å hjelpe folk hvor de er, mener menneskeverdet må ivaretas, 22.juli har ingenting med saken å gjøre, og etter å ha lest innlegget mitt; ganske påvirket av medias store oppslag) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er ganske skremmende å tenke på. Det kommer vel til å ende opp med at alle får oppholdstillatelse, og støtte fra NAV?

Anonym poster: e9c7dd3e8d8bae273fa3808e78cd9235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan hadde du tenkt deg at de skulle fått seg en "ordentlig" jobb når de ikke har skolegang og snakker verken norsk eller engelsk? Selv jobber innen renhold krever at man snakker og forstår det norske språk.

Det kan ingen ha fortalt de som gjør rent der jeg jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Disse moralistene som får titler som "eksperter" og "forskere" og som har hovedfag i metoder og triks for å gi nordmenn dårlig samvittighet er alltid ute i media med den samme agendaen. De burde umiddelbart invitere romfolk hjem på sin egen gårdsplass.

Anonym poster: a9e434e18527b0cd5a87bf6530231672

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle vært forbudt å tigge i Norge. De som får seg en skikkelig jobb og integrerer seg har jeg absolutt ingenting i mot, men å tigge, bo utendørs osv syns jeg ikke noe om.

her jeg bor i sommer (hjemme hos foreldra mine) er det forbudt å tigge, men i år så jeg faktisk et par tiggere i byen. Det er FØRSTE gangen jeg har sett det i denne byen i løpet av hele livet mitt... De siste årene har det vært sånne roseselgere, men nå har det altså kommet tiggere også. De blir nå jagd vekk, men politiet kan ikke patruljere gatene hele dagen... Huff, håper ikke det kommer flere.

Neidu, la oss åpne Norge for tiggerne. Det må jo tross alt være en bedre løsning enn å hjelpe dem på andre måter. Håper søren meg ikke de får noe trygd eller andre penger. Da kommer jeg og stjeler av de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1930 tallet omtalte Nazistene jøder på samme måte som Nordmenn omtaler Romfolket i dag...................

Hvordan var det da?

Nazistene hatet blant annet jødene fordi de var hadde slik suksess, og ble rike og velstående. Å sammenligne de suksessrike jødene med romfolket blir bare tåpelig.

Endret av jabx
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som finner det merkelig at i 2012 driver vi fremmdels på med forfølgelser av en hel folkegruppe i Norge ?

Forfølgelse? På hvilken måte?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...