Gå til innhold

Kan det være tiltrekkende og forførende med en mann som ikke gir opp og virkelig viser at han liker og vil ha deg?


Gjest Ragnar Danneskjöld

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selvsagt. Disse spillene som folk holder på med der de skal være hard to get og regler på kontakt og all faenskap, er jo bare helt idiotisk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke gi en mann insentiv til å "gi opp" dersom jeg liker ham. Dersom han må kjempe er det som regel et dårlig tegn.

Det skjer jo at ting kommer opp og man må avlyse en avtale, men da presiserer jeg alltid at det er en reell grunn og at jeg gjerne vil se ham en annen gang.

Så nei. Kvinner sier ofte at de vil ha en mann som "kjemper" litt for dem, men sannheten er jo at en mann de virkelig liker vil ikke trenge det.



Anonymous poster hash: e660f...9a0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Danneskjöld

Det ligger litt i spørsmålets natur at han på et tidspunkt ble avvist eller i det minste møtte motstand fra henne. Kanskje hadde hun en kjæreste på det tidspunktet eller var mindre interessert av andre årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fallerifallera

Må innrømme at jeg egentlig bare syntes det er skikkelig irriterende. Enkelte tar ikke tegnene, og skjønner ikke når de skal slutte å mase.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt! Da føler man seg gjerne litt spesiell for vedkommende



Anonymous poster hash: 42c5f...cdd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger litt i spørsmålets natur at han på et tidspunkt ble avvist eller i det minste møtte motstand fra henne. Kanskje hadde hun en kjæreste på det tidspunktet eller var mindre interessert av andre årsaker.

I så fall, nei. Det er ikke tiltrekkende at han fortsetter etter konkret avvisning. Det er bare slitsomt.

Anonymous poster hash: e660f...9a0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.Da dette som regel dreier seg om folk som enten ikke respekterer et nei eller ikke klarer å ta et hint. Da blir det bare creepy og irriterende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som creepy stalking om man fortsetter dure på etter avvisning. Det kan brått virke intenst trakkasserende

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ligger litt i spørsmålets natur at han på et tidspunkt ble avvist eller i det minste møtte motstand fra henne. Kanskje hadde hun en kjæreste på det tidspunktet eller var mindre interessert av andre årsaker.

Er det deg selv dette handler om?

Anonymous poster hash: b991e...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Danneskjöld

Er det deg selv dette handler om?

Det også, men jeg kunne gjerne tenke meg først å høre generelle betraktninger og erfaringer fra andre først. Har for eksempel hørt historier før hvor en kvinne har vært lunken eller usikker på en mann, men hvor hans bestemthet og tydelighet på at han vil ha henne trolig har vært en avgjørende faktor for at de allikevel ble sammen.

Jeg leser for tiden en bok som oversatt til norsk heter "Forførelsens Kunst". Boken er et studie i forførelsens kunst fra et historisk perspektiv. Ikke alt involverer romantikk. Det kan like gjerne være i forbindelse med politikk, krig og forføring av større folkemengder. Veldig interessant.

Uansett, det som slår meg i den boken er hvor ofte mange av disse historiske skikkelsene møtte motstand og i noen tilfeller til og med avsky hos kvinnene som var objekt for deres begjær. Det var svært sjeldent kvinnene kastet seg over de første gang de møttes. Men over tid endret denne oppfatningen seg.

Moderne litteratur innen området, både for kvinner og menn, er vel på linje med mange av synspunktene som har kommet frem i denne tråden. Altså, om en kvinne eller mann virkelig liker deg, så vil de vise det, og om ikke, så gå videre til neste, ta et hint, osv.

Men min egen erfaring, både hos meg selv og hva jeg har observert hos andre, er at tiltrekning og romantikk ikke nødvendigvis er en lineær prosess. Ofte kan man like noen veldig godt, men når man blir bedre kjent, så mister man interessen.

Andre ganger kan man være tvilende til en person og det kan ta lang tid før man virkelig ser personen og plutselig er man hodestups forelsket. Sistnevnte har hendt minst en gang hos meg.

Litt av grunnen til at jeg også spør, er fordi jeg selv har vært for fastlåst i synspunktene som råder i denne tråden og ofte har gitt opp for lett.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du kom med dette nå for det er alt for ofte man før høre "dropp det - gå videre", selv om det er liv laga. Den ene parten har bare litt startvansker. Skal de som har litt startvansker aldri få lov til å inngå forhold fordi man MÅ vise 100 % interesse ved første øyeblikk?

Ikke la noe være uprøvd, men får du klart svar tilbake om at det ikke er noe håp, så gå videre.



Anonymous poster hash: aa48f...adc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, det er turnoff... Hvis han ikke får noen form for respons, så bør han gi opp.

Greit, mange jenter spiller "hard to get", men da gir de i det minste små hint om at de er interesserte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det også, men jeg kunne gjerne tenke meg først å høre generelle betraktninger og erfaringer fra andre først. Har for eksempel hørt historier før hvor en kvinne har vært lunken eller usikker på en mann, men hvor hans bestemthet og tydelighet på at han vil ha henne trolig har vært en avgjørende faktor for at de allikevel ble sammen.

Det skjer nok sikkert i noen tilfeller. Men vil tro det oftere blir et irritasjonsmoment om en mann/kvinne kjører på uten å ta et nei for et nei.

Anonymous poster hash: b991e...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på situationen, men som utgangspunkt nei.

Hvis det er en mann jeg har følt litt dragning mot, men jeg har undertrykt impulsen, så kan det være tiltrekkende å føle seg sett og ønsket.

Hvis det derimot ikke har vært noen spenning der, blir det bare slitsomt og irriterende når personen ikke tar et hint. Da blir det bare slitsomt hver gang det kommer en facebook-beskjed eller SMS tikkende inn på telefonen, og personen begynner å bli et irritationsmoment i hverdagen, i motsetning til noe spennende. Dette avspeiler seg tydelig i de svarene jeg gir, hvis jeg overhodet svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Danneskjöld

Hvis det er en mann jeg har følt litt dragning mot, men jeg har undertrykt impulsen, så kan det være tiltrekkende å føle seg sett og ønsket.

Hvorfor skulle du 'undertrykke impulsen'?

Da blir det bare slitsomt hver gang det kommer en facebook-beskjed eller SMS tikkende inn på telefonen

For min spesifikke situasjon, så har jeg henne ikke på Facebook. Kunne lagt henne til, men har ikke noe å tjene på det, tror jeg. Har ikke noen interesse av å være pågående. Sender heller ikke meldinger. Det kan gå uker mellom hver gang vi møtes.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...