Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Det var koselig å se deg igjen. :klemmer:

Veldig koselig å se deg igjen. :)

 

Lørdag ble det en helkropps styrkeøkt. Litt energiløs, men gjennomførte nå. Søndag var all energi borte, og jeg bare hostet, så jeg holdt sofaen. Styrkeøkter hver dag denne uka, annenhver dag med rygg/bein og bryst/skuldre. Hoster en del fortsatt, så lite kondisjon om dagen annet enn 10-15 min i oppoverbakke på mølla. Satser på en liten kondisjonsøkt etter jobb i dag, fikk en grei, men småstressa styrkeøkt på morgenen i dag før jobb.

 

I morgen må jeg også opp tidlig for å trene før siste dagen i denne jobben. Etter jobb kjører jeg til Gøteborg, og det blir neppe noen treningsøkt når jeg kommer fram. Mandag begynner jeg i ny jobb, og det skal bli veldig deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

30. aug: Lett og rolig joggetur etter jobb.

31.aug: styrketrening på morgenen.

1.aug: styrkeøkt på morgenen, så en lang gåtur i slottskogen og deretter en liten økt på skuldre, core og armer.

3.aug: enda roligere joggetur, sliten, utladet og hostet en del.

4.aug: styrketrening etter jobb. Litt mye folk, så litt improvisert økt.

5.aug: styrketrening på kvelden. Masse folk så litt alternativt og sose rundt og ta det man kunne.

6.aug: styrketrening rett etter jobb.

8.aug: styrketrening og en rusletur med mamma en times tid langs Mjøsa.

9.aug: kort tur opp på Hervenknappen på Totenåsen. Vi skulle stelle i stand til bursdagsfeiring med familien, så det var alt vi rakk.

 

Denne uka har startet akkurat slik jeg ønsket. Opp tidlig i dag for en spinningøkt, ikke helt planlagt at det skulle være en intervalløkt, men de hadde endret timeplanen så da ble det nå sånn da. Litt trøtt for sånt noe tidlig en mandag morgen, fikk ikke pulsen fullt så høyt som jeg ønsket og datt litt langt ned i pausene, men fikk da et visst utbytte av intervalltreninga likevel.

 

Litt over 7 km joggetur etter jobb i dag. Endomondo ville ha meg ut på en 6,7 km tur på litt over 51 min, jeg løp så rolig jeg kunne og løp rakk 7,26 km på rett under 49 min, så helt ok. Hoster mindre nå, med hostemedisin for både tørrhoste og slimhoste, så krysser fingra for at jeg snart skal bli kvitt driten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig styrketrening i morges. Var på SATS kl 6 og fikk trent ca 1,5 t, etter jobb var jeg på en Energy-time. En venninne er instruktør, og to av mine venninner skulle på timen, og siden jeg var litt for umotivert til å trene på egenhånd ble jeg med på Energy-timen. Det er ikke helt min type trening, men det var greit nok, så jeg kan sikkert bli med på flere Energy-timer når min venninne er instruktør og mine 2 venninner er med på timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å trene sammen med noen innimellom da, selv om det ikke er helt riktig type trening :)

 

Jeg er igjen imponert over disse morgenøktene, jeg fatter ikke hvordan noen har selvdisiplin nok til å komme seg opp så tidlig på trening. :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å trene sammen med noen innimellom da, selv om det ikke er helt riktig type trening :)

 

Jeg er igjen imponert over disse morgenøktene, jeg fatter ikke hvordan noen har selvdisiplin nok til å komme seg opp så tidlig på trening. :pls:

Jada, absolutt. Jeg er ikke så glad i å trene styrke sammen med noen nettopp fordi jeg stort sett følger program og har klare planer for hva jeg skal trene og hvordan i tillegg til at jeg jo trener baseløftene. Mine venninner er mindre strukturerte og skyr gjerne unna baseløftene, men å trene timer med dem er helt ok. :)

 

Dette med å stå opp blir enklere og enklere for hver dag, og det gjelder rett og slett å bare ikke tenke, ikke vurdere å bare ligge litt lenger eller være i tvil om man skal opp eller utsette det. Just do it! Man må gjøre det til en vane, og en automatisk greie, ellers funker det overhodet ikke. :)

 

Ettersom jeg lot bilen stå på jobb da jeg stakk ned til kunde i går tok jeg beina fatt til jobb i dag. Deilig å gå sånn langs Akerselva mens sola steg. Er ikke så kjent og var ikke helt sikker på hvor jeg skulle, så jeg gikk bare, men hjem blir det nok lett jogg. Da er det stort sett bare nedover også. Lar bilen stå på jobb fram mot helga, må jo utnytte finværet som er meldt de neste dagene.

 

Stakk innom SATS en liten tur også og trente litt armer og core før jobb.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Dæven, her var det lenge siden jeg har vært. Jeg har trent bra, orker ikke oppsummere så mye, men det går mest i styrketrening og løping. 28.oktober skal jeg endelig få operert skulderen, etter mye trøbbel og etter å ha flyttet på operasjonen flere ganger.

 

Nå er jeg påmeldt både Sentrumsløpet 23.april og KK-mila 3.september, så det er bare å fortsette med løpinga framover. Enn så lenge er det deilig å løpe i høstsola, og jeg har også vært en tur på innendørsbanen på Bislett og løpt. Det var ikke spesielt oppløftende, men hakket bedre enn mølla og et alternativ til å løpe ute i høstmørket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så morsomt at du også skal delta på KK-mila!

Hm, kanskje jeg må vurdere Sentrumsløpet jeg også!? Hadde kanskje hjulpet litt på motivasjonen i vinter :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt at du også skal delta på KK-mila!

Hm, kanskje jeg må vurdere Sentrumsløpet jeg også!? Hadde kanskje hjulpet litt på motivasjonen i vinter :laugh:

 

Hehe, det er det som er grunnen til at jeg meldte meg på. ;) På den måten er jeg bare nødt til å holde løpinga mi ved like gjennom vinteren, enten jeg har lyst eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mindre trening forrige uke enn normalt. Sliter litt med forkjølelse og i tillegg hadde jeg en ganske slitsom uke forrige uke. Mandag løp jeg inne på Bislett, og trente litt lett styrke etterpå, tirsdag ble det løpetur ute, torsdag og lørdag trente jeg styrke, mens jeg hadde treningsfri onsdag og fredag. Søndag gikk jeg meg en lang tur på 15 km i det nydelige været.

 

Har foreløpig ikke trent i dag, er så sinnsykt støl etter lørdag og i går, så det får vente til i kveld. Har ikke sjans til å løpe i kveld, men kanskje jeg klarer å få meg noen runder på Bislett i morgen kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Nytt år, nye muligheter. Har trent greit i det siste, til tross for Rigatur fra nyttårsaften til i går. Hotellet hadde treningsrom, så det ble trening hver dag. Har vært fryktelig dårlig på å logge de siste månedene, men trent har jeg gjort likevel. Har bare vært litt umotivert, og har hatt mye annet å tenke på, så dagboka kunne nok blitt mer negativ enn jeg liker om jeg faktisk hadde logget.

Har ikke så mange mål dette året her egentlig, men skal løpe Sentrumsløpet 23.april, skal på en aktiv ferie til Kreta i mai, og løpe KK-mila i september. Håper dette er året jeg kommer skikkelig tilbake i form og også at jeg kan klare å gå ned litt. Trives ikke spesielt godt i kroppen min for tida. Forhåpentligvis klarer jeg å få orden på huet mitt slik at jeg oppnår det jeg ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år! 

Hodet er liksom alltid det vanskeligste å få til å samarbeide, synes jeg :P Så morsomt at du også skal løpe KK-mila! Jeg snuser fortsatt litt på Sentrumsløpet, men føler egentlig at det er litt for tidlig at jeg skal klare å løpe 10 km alt i april. Har liksom ikke helt trua på at januar og februar kommer til å bli gode treningsmåneder for løping :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.1.2016 at 18.52, Wolfmoon skrev:

Godt nytt år! 

Hodet er liksom alltid det vanskeligste å få til å samarbeide, synes jeg :P Så morsomt at du også skal løpe KK-mila! Jeg snuser fortsatt litt på Sentrumsløpet, men føler egentlig at det er litt for tidlig at jeg skal klare å løpe 10 km alt i april. Har liksom ikke helt trua på at januar og februar kommer til å bli gode treningsmåneder for løping :roll:

Hehe, jeg synes også at 23.april er litt i tidligste laget, men det er nå et spark bak da.

Jeg har blitt syk, et ekstra hardt tilfelle av man flu. :P Så nå har jeg ikke trent siden mandag, men krysser fingrene for at jeg skal takle en lett styrkeøkt i morgen tidlig. Kondisjonstrening kommer jeg til å vente med, for hosten min er stygg nok allerede, og jeg er lite interessert i å ende opp med bronkitt igjen. Særdeles irritert å måtte ta treningsfri en uke, det passet meg inmari dårlig, men forhåpentligvis er jeg bedre i morgen eller kommer det til å føles veldig bortkastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...