Gå til innhold

Budsjett-påske.. Hva skal dere i påsken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Påsken kom litt brått på meg, så har ikke rukket å planlegge noe for påsken, men ser jo nå at det blir flere dager fri enn antatt, og med en 4-åring i hus, må vi vel komme oss bort ett sted å få dagene til å gå..

Vi har ikke bil, og heller ikke familie her vi bor. Vi har derimot familie på andre siden av landet, men å bestille togbilletter nå i siste liten, ble for dyrt for meg..

Vi har heller ingen vi kan reise med på hyttetur el. og jeg vet rett og slett ikke hva vi skal finne på i påsken! Forslag?



Anonymous poster hash: bad4d...02b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kino

Leke i en park/barnehage

Eller hva dere nå ellers gjør når det er helg også...

Trenger ikke lange reiser og store begivenheter bare fordi det er påske. Det viktigste er jo at dere har fri sammen

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal bake boller, lage påskepynt, gå turer, se film, grille pølser, reise på cafe, lage piknik inne på stuegulvet, stå på rulleskøyter...



Anonymous poster hash: 384ba...28f
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nok med å få helgene til å gå med alt det dere foreslår her :) Har lyst til å reise bort i påsken, men fordi jeg ikke har neo familie el. her, så er det ingen hytte å reise til el.

Mener også det fantes en nettside hvor snille mennesker låner ut hytte ol. til familier med dårlig råd eller lite muligheter, men husker ikke hva den het? Noen som vet?
TS



Anonymous poster hash: bad4d...02b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ski/aking eller andre snø-aktiviteter? Om dere har snø:P Evt. sykkeltur, lekeplass, lage påskepynt, tegne/male, bake, leke gjemsel, legge puslespill...:) Hva med å høre på facebook eller lignende etter noen dere kan ha play-date med?:) Så får både du og 4-åringen nytt bekjentskap.



Anonymous poster hash: 53dc1...cf9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok med å få helgene til å gå vi også med to på 3 og 5 år som er veldig aktive, men hvis du er åpen for forslagene du får tror jeg ikke det skal være krise om du ikke får reist bort. Vi har ikke planer, men mulighetene våre er:

Tur i skogen og grille pølser

Tur i nærområdet, utforske andre steder i skogen/ fjellet

Grille på verandaen

Invitere venner av barnet som også er hjemme på besøk

Bade/ kino/ cafe

Leke ute

Male påskebilder/ lage påskepynt

Leke med kitt

Danse og høre på musikk

Lage hytter rundt omkring i huset

Tegne, klippe, lime, klistre med klistremerker

Lage påskekort til besteforeldre

Ta morsomme bilder

Kjøre buss med kjøkkenstoler

Gå på jakt etter påskeegg

Se en film

Plante blomster og gjøre klart til vår/ sommer ute

Rydde i skapet, morro for små og store å finne masse rart

Karneval

Ansiktsmaling

Blåse opp ballonger og leke med de

Besøke barnehager/ lekeplasser i nærområdet, leke ute der

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekke ut det nærmeste biblioteket. Høre om de har noen aktiviteter for barn, for eksempel høytlesning. Låne mange bøker og filmer hos de. :)



Anonymous poster hash: 64532...631
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og spille spill med barnet, høre om noen har noen barnespill dere kan låne hvis dere ikke har 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nok med å få helgene til å gå med alt det dere foreslår her :) Har lyst til å reise bort i påsken, men fordi jeg ikke har neo familie el. her, så er det ingen hytte å reise til el.

Mener også det fantes en nettside hvor snille mennesker låner ut hytte ol. til familier med dårlig råd eller lite muligheter, men husker ikke hva den het? Noen som vet?

TS

Anonymous poster hash: bad4d...02b

Eh, unnskyld meg men... "Har lyst" - ja jeg kan forstå det, men måten du forklarer i HI på, er at påsken kom brått på og du glemte rett og slett å planlegge noe. Kjiåt å utnytte snille mennesker som vil hjelpe de som aldri har råd til sommerferie osv, fordi du vil reise bort med 4åringen din? Tenk på de som ikke har penger, og ikke kunne ha klart å spart opp til påske uansett, med unger i skolealder som kanskje trenger en hyttetur i påska mye mer enn en fireåring?

Det er SÅ mye man kan gjøre med en fireåring, som kanskje virker kjipt for voksne, men for en fireåring kan bli et lite eventyr! Kun fantasien som setter grenser.. Har du ikke råd å ta toget til familien, så gjør det ebste ut av det du har, der du er, med det du har råd til..

Anonymous poster hash: 5cc7c...823

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første del av påsken skal vi være hjemme. I helga har vi vært i badeland, på bytur i

Og i dag var vi i lekeland. De neste dagene blir det skogsturer, vi har bakt en stor porsjon brød i dag, spiste kveldsmaten under stuebordet, det blir å pusle, bygge Lego, men mest av alt være ute når været er fint. Siste del skal vi på hytta.

Anonymous poster hash: cd0be...358

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hjemmepåske. Reiser til nærmeste skianlegg slik at gutta og jeg får stått slalåm. Ellers blir det turer i skog og mark, kaféturer og kanskje en kinotur. Mannen er litt satt ut av spill, ellers hadde vi reist bort i påska.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Skal vi se..

Drikke litt vin

Sitte i sola (om det er sol)

Ta meg en fisketur

Spise mat

Så blir det vel en skogtur med poden og noen sykkelturer.

Slapp the fuck av folkens.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nok med å få helgene til å gå med alt det dere foreslår her :) Har lyst til å reise bort i påsken, men fordi jeg ikke har neo familie el. her, så er det ingen hytte å reise til el.

Mener også det fantes en nettside hvor snille mennesker låner ut hytte ol. til familier med dårlig råd eller lite muligheter, men husker ikke hva den het? Noen som vet?

TS

Anonymous poster hash: bad4d...02b

litt seint å finne ei hytte nå, det burde du tenkt på for maaaaaange uker siden, sorry :P

Anonymous poster hash: de6f2...295

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har nok med å få helgene til å gå med alt det dere foreslår her :) Har lyst til å reise bort i påsken, men fordi jeg ikke har neo familie el. her, så er det ingen hytte å reise til el.

Mener også det fantes en nettside hvor snille mennesker låner ut hytte ol. til familier med dårlig råd eller lite muligheter, men husker ikke hva den het? Noen som vet?

TS

Anonymous poster hash: bad4d...02b

Du får ta buss til familien din da, det er ikke så dyrt. Må du ha ei hytte liksom? snakk om å være kravstor. Stakkars dere som ikke har noen å være med på hyttetur, snakk om I-lands porblem, blir helt flau jeg!

Anonymous poster hash: de6f2...295

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det viktigste for 4-åringen er helt sikkert bare å være sammen med deg 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke TS er så interessert i svarene deres :fnise:

I jul-alene-trådene og media på den tiden var det alltid noen som tilbød forskjellige ting. Tror denne tråden har gitt dårlig utbytte hittil :)

Gå tur, grille pølser, badeland? Hello? Ikke en gang en link til gratis hytter? Så teit!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må dere virkelig underholde barna deres hele tiden? Hva med å slappe av litt og ta ting som det kommer?



Anonymous poster hash: aa132...ec6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...