Gå til innhold

Barnevernet skal hente et barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjertet ligger i bunnen av magen, jeg synes så uendelig synd på foreldrene og barnet :( Det er jeg som har meldt, og har sett i legre tid at foreldrene ikke klarer å ta seg av barnet :(



Anonymous poster hash: 83549...459
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okei..? Trist, men bv gjør vel det rette da



Anonymous poster hash: 0ede2...0e2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha ros for at du sa fra. Du gjorde det rette, men jeg forstår at følelsen du sitter med nå ikke er god.



Anonymous poster hash: 81e4a...2d1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra for barnet at han/hun kan få komme i et godt hjem. Foreldrene må nesten bare skylde på seg selv.

Anonymous poster hash: 9196a...a2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok til det beste for barnet og... Kan jeg spørre hvordan du meldte? Og hva som lå bak?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennom jobben har jeg vært vitne til flere omsorgsovertakelser. Noen saker har vi meldt, andre saker har andre meldt. Jeg må bare ha tro på at jeg har gjort jobben min og meldt der hvor det er riktig å melde. Flere ganger har politiet også vært til stede. Det er dramatisk, men til barnets beste.

De sakene jeg vet om er det stort sett vold som har ført til omsorgsovertakelse (der vi vet årsaken, er vi ikke meldere får vi ikke informasjon, men må ivareta barnet som best vi kan).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra for barnet at han/hun kan få komme i et godt hjem. Foreldrene må nesten bare skylde på seg selv.

Anonymous poster hash: 9196a...a2b

Nettopp! Å ha barn er ikke en menneskerett. Bra gjort, ts, selv om der muligens føles hardt akkurat nå.

Anonymous poster hash: 01d5b...36f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som et barn som opplevde omsorgssvikt og "alle" visste det men uten å melde fra; du gjorde det riktige TS, selv om jeg for all del skjønner at det veier tungt i magen. Du kan trøste deg med det at barnevernet ikke tar omsorgsretten fra noen sånn helt uten videre.



Anonymous poster hash: 0c21e...802
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at det er vanskelig, men du har gjort det helt riktige for barnet!

Husk at du har vært bekymret og meldt, men det er BV som har tatt avgjørelsen!

Klem til deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er vondt for familien, men det er også vondt for barnet å ikke få nødvendig omsorg og en god ballast i oppveksten, og vondt for foreldre å ikke strekke til og ikke kunne gi barnet sitt det beste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet med sikkerhet at barnet blir tatt fra dem? Barnevernet hjelper på flere måter enn ved å fjerne barn fra hjemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertet ligger i bunnen av magen, jeg synes så uendelig synd på foreldrene og barnet :( Det er jeg som har meldt, og har sett i legre tid at foreldrene ikke klarer å ta seg av barnet :(

Anonymous poster hash: 83549...459

Hvor gammel er barnet? er det flere barn i huset? Mor og far bor sammen?

Anonymous poster hash: 4e9b0...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...