Gå til innhold

Irriterende ting barnløse gjør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er selv barnfri, men det er en gruppe barnfrie som irriterer vettet av meg, og det er barnfrie dyreeiere som insisterer på å sidestille dyrene sine med barna til andre. Hvis det eksempelvis er en tråd på KG hvor noen er redd hunder og ikke vil ha besøk av folk med hund, så kommer det alltid en bruker for å skrive noe ironisk om at de er så redd barn og ikke vil ha besøk av folk med barn etc.

Det er så innihelvete barnslig.

Anonymous poster hash: b2df1...8b1

Jeg skjønner det med å sidestille barn med dyr, men akkurat eksempelet ditt ser jeg ikke problemet med. Mine venninner blir sure om jeg tar med hunden hjem til dem uten forvarsel og det har de all rett til, og jeg blir temmelig forbanna om de tar med kidden.

Anonymous poster hash: f9b96...006

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vet at de er ufrivillig barnløse så syns jeg det er ganske ufølsomt å spørre om sånt.

Anonymous poster hash: c80b6...3f7

Hun sikter nok til KG ;)

Anonymous poster hash: 7b141...ca8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sikter nok til KG ;)

Anonymous poster hash: 7b141...ca8

Haha, ok

Anonymous poster hash: c80b6...3f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én ganske irriterende ting mine barnløse venninner gjør, er å komme på besøk på ettermiddagen, og så ikke dra hjem før klokka blir over 22... Vi har to små barn (en på 6 mnd og en på 2,5), og når klokka blir rundt 21 begynner jeg å bli temmelig trøtt og sliten, og snart klar for senga..

Sånn var jeg selvsagt ikke før jeg fikk barn, så de barnløse venninnene mine skjønner ikke at de kanskje burde dra seg hjemover litt tidligere enn hva de pleide før. Hjelper ikke samme hvor mye jeg gjesper og kommenterer at jeg er trøtt heller, de sitter som limt fast i sofaen. Og jeg kan jo ikke godt kaste dem ut heller!

Anonymous poster hash: 758b5...a27

JO det kan du... går an å si ting på en ordentlig måte, eller avtale på forhånd at kvelden for deg slutter kl da og da. Null problem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

________

Også er det de som gir sure blikk når et barn slår seg vrang offentlige steder. Hva kan en mor gjøre om 4-åringen roper og skriker på flyplassen eller på matbutikken? Slik må man da tåle! Det er jo mye mer synd på moren.

Det er da ting man kan gjøre om ungen slår seg vrang, og hvorfor er det synd på moren? Hennes valg, hennes unge, hennes ansvar med oppdragelse og grensesetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lar meg inspirere av en annen tråd.

Personlig blir jeg irritert på barnløse voksne som ønsker en barnefri verden hvor alt skal være stille, uten flekker og med dem selv i fokus.

Anonymous poster hash: 05e89...013

Jeg ser virkelig ikke problemet med flekker og bråk, men i MITT hjem, forventer jeg at foreldre har vett til å ikke la ungene gå bananas på mine møbler. Mine venner med barn forstår dette godt, og forer ikke ungene med godteri som setter flekker når de er hos meg. At de klatrer og herjer litt er helt ok, men å si at alle burde syntes flekker på sine eiendeler er greit, bekrefter bare det folk sier om egoisme og seg selv i fokus, og da snakker jeg ikke om den barnløse.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ting man kan gjøre om ungen slår seg vrang, og hvorfor er det synd på moren? Hennes valg, hennes unge, hennes ansvar med oppdragelse og grensesetting.

Enig i at det ikke er synd på moren, men det er ikke alltid manglende grensesetting som får unger til å klikke. I den sjarmerende trassalderen kan unger få raserianfall over den minste ting, er man da f.eks på en flyplass er det faktisk ikke bare å ta ungen under armen og gå. I en butikk, greit nok, men av og til må faktisk ungen bare hyle litt i fra seg, det er av og til det eneste som fungerer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Enig med Tabris; Si ifra :) Jeg ville ikke blitt sur, jeg ville blitt litt flau over at jeg ikke hadde tatt hintet ditt derimot :)

Jeg også - jeg er treg til å ta hint. Jeg trenger stor og direkte plakat om at verten er trøtt og vil bli kvitt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg også enig med Tabris & Co: Er du trøtt og jeg er for tett i nøtta til å ta et hint om at det er på tide å gå, så si fra i klartekst.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det er forskjell på en treåring som står i bro på butikken eller i gate på flyplass og en unge som rister i setet foran og putter klissete fingre i mitt hår UTEN Å FÅ TILSNAKK. I tilfellet treåring som står i bro regner jeg med at det er trassalder og har ikke så mange andre forventninger til mor/far enn at de blir ferdig med handelen og tar med seg barnet sitt hjem (og med ferdig skjønner også jeg at de faktisk må hente både gulerøtter og kjøttdeig før de går i kassen). I tilfellet 5 timer på flyet forventer jeg faktisk at jeg slipper å bli "frisert" av barnet i setet bak mer enn en gang.

Jeg er ufrivillig barnløs og elsker unger i alle aldere. Småkrapyl uten oppdragelse som er ufordragelige reflekterer sine ubrukelige foreldre, og de ungene synes jeg synd i. Jeg tenker altså mer om foreldrene enn barna. Og da snakker jeg ikke om treåringer i trassalder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ting man kan gjøre om ungen slår seg vrang, og hvorfor er det synd på moren? Hennes valg, hennes unge, hennes ansvar med oppdragelse og grensesetting.

Det er da ikke dårlig oppdragelse om et barn begynner å skrike? Alle barn og babyer gjør vel det?

Det er synd på henne fordi hun føler hun er en plage for alle som sender henne alle blikkene, og fordi det er slitsomt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vet at de er ufrivillig barnløse så syns jeg det er ganske ufølsomt å spørre om sånt.

Anonymous poster hash: c80b6...3f7

Nei, nå tenkte jeg mer her på KG. Om en lager en tråd om kjerringråd, så kommer det alltid en sånn sjalu grinebiter som skal kjefte :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg irriterer meg mer over ymse småbarnsmødre enn de uten barn, og er mamma til en 4-åring selv. Men det verste som finnes er de som har fasiten på alt.

De skal gjerne komme med kommentarer på "Åneeei, sånn ville AAALDRI jeg gjort!" eller "Sånn ville aaaaldri ungen min gjort, for den ville jeg oppdratt *sånn og sånn*".

Eller de som sier "Du må jo bare *sett inn "godt" råd her*, for det funket fint på ungen til kusina mi, DET løser alt." med en tone som forteller hvor idiot jeg er som ikke har tenkt på DET liksom.

De som kommer bort med skikkelig snurpemunn om jeg står og prater, joda kanskje noe strengt, til 4-åringen som sutrer over at hun ikke får noe i butikken. "Næh, du må jo ikke være så STRENG mot ungen da!". Og i neste øyeblikk uffer og akker seg over moren som IKKE snakker til sin trassige unge..



Anonymous poster hash: 37907...32d
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Det sagt, jeg tar gjerne i mot gode råd og tips, men ikke midt i en vanskelig situasjon, og helst ikke med en arrogant og nedlatende jeg-vet-bedre-enn-deg-selv-om-det-ikke-er-min-unge-tone!)



Anonymous poster hash: 37907...32d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JO det kan du... går an å si ting på en ordentlig måte, eller avtale på forhånd at kvelden for deg slutter kl da og da. Null problem.

Enig. Har blitt kastet ut mange ganger selv, null problem:)

Anonymous poster hash: 6cd9b...3a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner det med å sidestille barn med dyr, men akkurat eksempelet ditt ser jeg ikke problemet med. Mine venninner blir sure om jeg tar med hunden hjem til dem uten forvarsel og det har de all rett til, og jeg blir temmelig forbanna om de tar med kidden.

Anonymous poster hash: f9b96...006

Du virker som en treåring som ikke får viljen din. God bedring.

Anonymous poster hash: d3359...d95

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå tenkte jeg mer her på KG. Om en lager en tråd om kjerringråd, så kommer det alltid en sånn sjalu grinebiter som skal kjefte :P

uffrivillige barnløse er som tikkende bomber, ikke skal man klage over våkennetter, lite søvn og at man er utmattet, for man har jo barn og det har ikke de, så da skal alt males "rosa" i deres øyne, og ikke faen om man skal si et negativt ord om det å ha barn da! #oppgitt

Anonymous poster hash: d3359...d95

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også - jeg er treg til å ta hint. Jeg trenger stor og direkte plakat om at verten er trøtt og vil bli kvitt meg.

Hvis du er klar over at du sitter for lenge er det lov å dra hjem en halvtime/time før du pleier.

Anonymous poster hash: c80b6...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette opplever jeg som barnløs veldig motsatt vei også ;) så der er det vel bare forskjeller i oppfatning ;)

Ting jeg gjør, som åpenbart irriterer småbarsnforeldre rundt meg;

Prioriterer en hobby som tar masse tid og koster masse penger, dette er nemlig noe jeg burde "vokst fra nå" iflg mine venner som er småbarnsforeldre.

Ikke utviser synlig ekstatiske reaskjoner på deres evne til å stå tidlig opp med barna deres i helgen, fordi jeg alltid står tidlig opp uansett og ikke syns det er en vanskelig oppgave.

Det er også innimellom slik at jeg skjønner at jeg er svært dum/vanskelig/irriterende om jeg forteller om noe jeg har brukt mye tid på, som da besvares med "ja, så klart du kan gjøre det du som ikke har barn".

Så du liker en bråkete verden, med flekker (av spy, tiss, diaré, sikkel og snørr)?

Jeg foretrekker den stille verdenen, og tiden til å dyrke egne hobbyer. For eks riding, som ville vært vanskelig å få til som gravid og med små barn.

Anonymous poster hash: 4b0db...8b4

Dere skriver i feil tråd. Oppfordrer deg til å holde deg innenfor trådens tema.

Anonymous poster hash: 05e89...013

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...