Gå til innhold

Flytte unna biologisk far for å bo med "far"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min man har fra barnet mitt var 2år gammelt og frem til det nå er 8år gammelt fungert som pappa. De to er uadskillige og min man er nok den aller viktigste personen i barnets liv.

Den biologiske faren har barnet på overnatting en helg i mnd så sant det lar seg gjøre. Det blir ofte avlyst pga andre prioriteringer.

Av ulike grunner må mannen min flytte fra stedet vi nå bor, og jeg og barnet vil selvfølgelig flytte med han. Men det innebærer da altså at vi flytter langt unna barnets biologiske far.

Av det jeg har lest her tidligere blir det omtrent krig så snart noen sier noe om å flytte et barn unna far. Men hva i en situasjon som dette da? Å "miste" den viktigste personen i barnets liv er da virkelig ikke et bedre alternativ enn å "miste" en ellers uinteressert biologisk far ?

Anonymous poster hash: 8b2b1...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er veldig vanskelig. Mannen din er veldig viktig for barnet så barnet burde være nære han. Men det er alltid bra å ha kontakt med faren. Det er ikke mulig faren vil bli med på lasset? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig vanskelig. Mannen din er veldig viktig for barnet så barnet burde være nære han. Men det er alltid bra å ha kontakt med faren. Det er ikke mulig faren vil bli med på lasset? :P

den biologiske faren er ikke interessert i å flytte nei. Jeg tenker at løsningen må bli at vi da kommer å besøker i ferier, vil selvfølgelig ikke bryte kontakten med bio far

Anonymous poster hash: 5ff3b...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det du som skal gifte deg og flytte til Frankrike med nymannen og barnet og som fikk litt pes i den forrige tråden din??



Anonymous poster hash: 6c550...161
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det du som skal gifte deg og flytte til Frankrike med nymannen og barnet og som fikk litt pes i den forrige tråden din??

Anonymous poster hash: 6c550...161

Nei det er nok en annen

Anonymous poster hash: 5ff3b...f57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts

Jeg er i tillegg alvorlig syk og trenger mye praktisk hjelp, både i forhold til hus og hjem, og også med barnet.

Kan jeg ikke flytte med min man vil jeg nok ikke være i stand til å ta meg av barnet. Så da vil jo løsningen bli fosterhjem, og det er da i alle fall IKKE en god løsning. Faren er ikke interessert i å ha full omsorg, og er heller ikke egnet til det, pluss at det uansett ikke er et alternativ for oss

Anonymous poster hash: 5ff3b...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma gjorde det da jeg var liten og jeg er takknemlig for det. I dag har jeg fortsatt en stefar, som jeg kaller pappa, i livet mitt. Jeg har en far som aldri har vært noe særlig, verken fysisk eller psykisk tilstede. Han ringer kanskje 1-2 ganger i året.

Glad jeg fikk ha kontakt med han som oppførte seg som en pappa og som jeg var glad i.



Anonymous poster hash: 2f0da...5de
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere innspill?

-ts

Anonymous poster hash: 5ff3b...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjente

Selvfølgelig skal du flytte sammen med den personen som er interessert i din sønn og tar seg av han som den største selvfølgelighet. De er gull verdt både for deg og din sønn. Siden barnefaren ikke er så interessert, vil det sikkert være tilstrekkelig med lengre ferier hos faren :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Faktorer å vurdere ved en slik flytting er hvordan man ivaretar barnets beste og rett til samvær med begge sine foreldre. Hvordan løser dere at det blir langt dyrere med samvær når dere flytter? Er du forberedt på å dele kostnaden dersom far vil opprettholde månedlig samvær?

Og hvisker egentlig far? Unntatt at han ikke vil flytte, motsetter han seg dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktorer å vurdere ved en slik flytting er hvordan man ivaretar barnets beste og rett til samvær med begge sine foreldre. Hvordan løser dere at det blir langt dyrere med samvær når dere flytter? Er du forberedt på å dele kostnaden dersom far vil opprettholde månedlig samvær?

Og hvisker egentlig far? Unntatt at han ikke vil flytte, motsetter han seg dette?

Far er ikke interessert i å diskutere det engang.

Vi har pga min man god økonomi, og vi vil betale for alle reiser for å besøke far. Far vil også slippe å betale bidrag.

Anonymous poster hash: 5ff3b...f57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Far er ikke interessert i å diskutere det engang.

Vi har pga min man god økonomi, og vi vil betale for alle reiser for å besøke far. Far vil også slippe å betale bidrag.

Anonymous poster hash: 5ff3b...f57

Ta likevel en runde på familievernkontoret om dette. Kanskje det blir mer diskusjonsvilje. Han er jo steil han også når han ikke vil diskutere en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytt. Er interessant med fleres syn på saken.

-ts

Anonymous poster hash: 5ff3b...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så alternativene dine er: flytte med stefar og besøke biologisk far i ferier, eller overgi barnet deres til fosterhjem? Svaret sier seg vel selv? Gjør prosessen riktig og bestill time på familivernkontoret. Jeg forstår det sånn at biologisk far allerede er kjent med problemstillingen?

Anonymous poster hash: 1241e...458

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva som er riktig. Men hva sier biologiske far da? Synes det må være viktig for en avgjørelse.

Ellers så må bio far bli boende hvis han ønsker det, det er jo du som flytter, og man kan ikke forvente at bio far skal flytte etter.

Du må veie for og i mot og være ærlig mot deg selv og barnet. Med det mener jeg at du klarer å se avgjørelsen du tar ( om du velger å flytte eller ikke) med dine ønske briller på. Er virkelig bio far så lite int i samvær som du sier, eller er det noe du forteller deg selv for å rettferdig gjøre det du selv ønsker å gjøre?

Det kan godt hende det er en riktig avgjørelse å flytte, jeg vet ikke det. Men det er viktig å se alle sider av saken, og huske at barnet er den viktige her.

Hvorfor må stefar flytte forresten? Det hadde jo vært mye lettere om han ble boende, så barnet kunne beholde begge to. Den løsningen bør veie tungt.
Og iallfall mye tyngre enn at bio far skal måtte bryte opp og flytte etter for å beholde kontakt med barnet sitt.
Jeg er enig med de andre her inne, kontakt familievernkontoret.



Anonymous poster hash: db7f0...406
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktorer å vurdere ved en slik flytting er hvordan man ivaretar barnets beste og rett til samvær med begge sine foreldre. Hvordan løser dere at det blir langt dyrere med samvær når dere flytter? Er du forberedt på å dele kostnaden dersom far vil opprettholde månedlig samvær?

Og hvisker egentlig far? Unntatt at han ikke vil flytte, motsetter han seg dette?

Mener du at bio far skal måtte flytte etter for å ha samvær med barnet sitt fordi stefar ønsker å flytte.

Jeg synes egentlig det er stefar som lager vanskeligheter med valget sitt.

Anonymous poster hash: db7f0...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

Mener du at bio far skal måtte flytte etter for å ha samvær med barnet sitt fordi stefar ønsker å flytte.Jeg synes egentlig det er stefar som lager vanskeligheter med valget sitt. Anonymous poster hash: db7f0...406

Jeg er helt enig i at stefar lager vansker for far og barn. Samtidig har far valgt å ha samvær svært sjeldent.

Det blir avveininger mot barnets beste her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktorer å vurdere ved en slik flytting er hvordan man ivaretar barnets beste og rett til samvær med begge sine foreldre. Hvordan løser dere at det blir langt dyrere med samvær når dere flytter? Er du forberedt på å dele kostnaden dersom far vil opprettholde månedlig samvær?

Og hvisker egentlig far? Unntatt at han ikke vil flytte, motsetter han seg dette?

tror ikke far hvisker...

Anonymous poster hash: cd165...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

tror ikke far hvisker...

Anonymous poster hash: cd165...33b

Jeg skrev feil og synes det er feil å rette det når det er sitert. Jeg mente "hva sier far".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at bio far skal måtte flytte etter for å ha samvær med barnet sitt fordi stefar ønsker å flytte.

Jeg synes egentlig det er stefar som lager vanskeligheter med valget sitt.

Anonymous poster hash: db7f0...406

Stefar har ikke noe annet valg enn å flytte. Han har mistet oppholdstillatelsen sin i Norge pga nedskjæringer i oljesektoren

Anonymous poster hash: 5ff3b...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...