Gå til innhold

Hvor ville du ikke reist tilbake?


Mille_

Anbefalte innlegg

Eh,ja! Fullstendig klar over det. Jeg takler ikke sånne fattige land uten ordentlig infrastruktur etc. Aldri mer Cuba for min del.

Blir litt kvalm av holdningen. La være å reise til disse fattige landene da...!Men jeg ser jo hvorfor de oppførte seg frekt mot deg.

Infrastrukturen opplevde jeg som god. Bussene er gode, komfortable og tar deg mer eller mindre overalt. Og dit de ikke går tar man taxi for en slikk og ingenting.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Las Vegas trenger jeg ikke reise tilbake til, selv om det er artig å ha vært der og sett det med egne øyne. For meg ble hele byen bare en stor, glorete danskebåt. Om kvelden var det imponerende med alle lysene men om dagen så du hvor slitent og trist det egentlig var. San Francisco derimot reiser jeg gjerne tilbake til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om jeg har skrevet det før, men Firenze. Helt greit by, men skjønner meg ikke på alle som bare elsker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen direkte horrible reiseopplevelser, men tror ikke jeg gidder å dra tilbake til Mallorca. Vært der to ganger. Det finnes veldig mange fine steder der, men føler jeg har "gjort" Mallorca.

Malta var ingen høydare for min del. Dårlig mat, skrekkelige teens på språkreise, kjipe badeforhold. Men jeg kunne sikkert dratt tilbake for å forsøke å rette opp inntrykket. Veldig mange elsker jo Malta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hua Hin, Thailand. Var et par dager der da jeg ventet på en venn som skulle komme til Bangkok, og jeg ble IKKE imponert! Ble sjokket over alle thaijentene som sitter og venter på turistene i barene der, og fant veldig få på min alder. Stranda og vannet var heller ikke noe særlig...

OMG! De har en gate hvor horene er lissom.... Det er en bakgate.

Ellers har dere gitt mine fordommer bein å gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Artig tråd å lese! er det noen som har hatt en negativ opplevelse på ferie i sommer?

Jeg ser at jeg er veldig enig med mange her. Riga feks, var kjedelig for min del. Jeg var der i februar, så det var iskaldt i tillegg. Helt ok spaopplevelse, men som 18 år gammel jente synes jeg ikke det var særlig kult å få en middelaldrene mann som massør..

Albania er et land jeg har sett, men er ferdig med. Dårlig mat, jeg var vitne til bilulykke hver dag(!) og jeg bodde ikke i Tirana. I tillegg var det mange barnetiggere, noe som nok finnes flere steder, men jeg synes det var ubehagelig i Vlöre, der barna slo meg for å få oppmerksomhet...

Alanya er jeg veldig ferdig med, iallefall i selskap med jenter. Det var ikke mulig å endre uttrykk i ansiktet uten at kelnere spurte hvorfor jeg var sur, hvorfor jeg smilte så mye, hvorfor jeg hadde på meg de klærne.... Hvis jeg rørte i drinken, kom de løpende for å gjøre det for meg (sikkert hyggelig ment, men utrolig slitsomt..). I tillegg til all masingen i butikkene..

Kreta er et sted jeg føler meg ferdig med. Ikke fordi jeg ikke liker meg der - jeg hadde min beste ferietur noensinne, men fordi jeg føler jeg har sett det. En hoppepåtur kan jeg alltids ta, men å planlegge og betale i dyre dommer til Kreta, er jeg ferdig med.

Dublin var heller ikke byen for meg. Alt for mange puber, dårlig shopping, og for mye vind! Fantastisk for gutteturer, kjipt hvis man ikke drikker øl. Synes jeg.

MEN påsketuren til Dubai i år, var fantastisk! Jeg er ikke ferdig med denne byen, så mye å se! ah, gleder meg til jeg skal tilbake om ti år..

Denne sommerern er det Naxos som står for tur, og jeg er spent på hvordan side av skalaen denne ferien havner!

God sommer! happy.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri likt meg så dårlig i et land før som i Marokko. Jeg likte ingenting ved den turen annet enn reisefølget mitt. Gjorde selvsagt det beste ut av situasjonen og er glad for erfaringen men jeg skal aldri dit igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunny Beach Bulgaria! Slitsomme folk, drittdårlig mat, forferdelige drinker, skittent..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nord-Italia! Overalt var alle (nesten uten unntak!) så ufattelig sure og uhøflige! Helt elendig service. Maten var generelt også under middels bra.

Men Roma blir bare vakrere og vakrere for meg! Gleder meg som en unge til neste tur dit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riga, fordi det skjer for lite.

Madeira. Vakkert sted, men det skjer heller ikke så mye der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lesvos, nede ved Kallonibukta. Dritekkelt brakkvann, langgrunt med noe krabbegreier eller noe som beit iallefall, nedslitt og stusselig. Og utrolig mye fugler og fuglemøkk.

Anonym poster: 9fab6263626645eeedf0d8b4312cb8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Milano

Dyrt, grått og trist. Verdens mest oppskrytte by.

Phuket

Elsker Thailand, men hatet syden-Thailand. Verste jeg har vært med på.

Ayia Napa

Sydenhelvete. Trengte heldigvis ikke dra så langt unna før det ble bedre.

Cancun og Playa del Carmen

Dyrt, fælt og altfor mange turister.

Egypt

Fikk sett pyramidene, så da gidder jeg ikke mer. Menneskene der er grusomme. Slitsomt å bli forsøkt svindlet annethvert minutt.

Caracas

Jeg mangler ord. Er glad jeg overlevde.

Delhi

Uten tvil den verste drittbyen jeg noen gang har vært i. Gikk knapt an å puste på grunn av all forurensingen, og folk satt seg ned og dret midt på gaten.

Heldigvis er disse fæle stedene bare en bitteliten del av alle stedene jeg har vært. Verden er fantastisk :)

Anonym poster: 51e5f128aafd70522cfe887845b19df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkia: *grøss*

Montenegro: Budva , Store horder av russere som ødela ferien for alle andre. Sikkert bedre utenfor høysesong....

Anonym poster: a4e18f29053fabc6f4ddc93bdd809ca9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afrika, slitsomt kontinent der alle skal tigge av deg fordi du er hvit, og der det ikke er trygt å gå et eneste sted som hvit kvinne.

Regner med du har reist over hele Afrika, jeg?

For min del: Russland. Altfor billig alkohol og røyk. Altfor mange som prøver å lure mest mulig penger fra deg. ( fullt forståelig, men like så. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Malta

Grusomt. Ikke god mat, og lite å velge blant. En øy, men kun 3% av kystlinjen er strand. Relativt dyrt også. Og ikke spesielt bra på service heller.

Dublin

Ikke noe ille egentlig, men det de har er litt katedraler og selvfølgelig puber. Dra til London i stedet! Da har man fortsatt pubene men alt annet i tillegg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig bare gode reiseopplevelser jeg!

Men Milano syns jeg var litt kjedelig, og hadde ikke valgt meg dit igjen.

Egypt er ikke et sted jeg ønsker å dra tilbake til, men gøy å ha vært i pyramidene da.

Angående Bulgaria så er det veldig stor forskjell på charter områdene og ellers i landet. Noe jeg antar det er i mange land :)

(Jeg elsker Dublin, og folket der syns jeg er mye hyggelige en i London).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babyfirefly91

Venezia og Lido hadde jeg ikke reist tilbake til med mindre det var gratistur eller jeg var millionær, det var fint men ekstremt dyre klær og mat (omtrent samme pris som norge), dårlig mat og uhøflige folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Har reist i land fullstendig uten infrastruktur og elsket dem, og har også vært i skitne Delhi og digget det.

En by jeg ikke vil tilbake til, er Saigon/Ho Chi Minh City. Synes det var en masete by uten sjarm i motsetning til andre steder i Vietnam.

Ellers tror jeg at jeg har nevnt Riga tidligere. Det er en by man ikke trenger særlig mye tid på.

Charterplasser sier det seg vel selv at man ikke vil bruke tid på..

Kan også si meg enig i Orlando. Null sjarm der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...