Gå til innhold

Nipler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det heter brystvorter!! Nipler er ikke et ord i det norske språket. 

Anonymous poster hash: d23b0...22f

Endret av Bond
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

In b4 "DET HETER BRYSTVORTER"-kommentaren kommer

Anonymous poster hash: 7f4f4...ba8

 

Ikke meningen å fornærme deg, men du må da skjønne hva jeg mener med 'nipler' siden de fleste andre gjør det, eller?? 

Anonymous poster hash: 2e393...c5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker du om kvinnelige brystvorter? Og snakker du om selve brystvorten eller areola?

 

Jeg vet mange irriterer seg over kommentarer ang. grammatikk, men grunnen til det er jo faktisk at det er forvirrende når folk ikke formulerer seg korrekt. 'Nippel' er ikke et ord. 

Dersom du refererer til menn, snakker du om menns brystvorter. Men du mener kanskje at du henvender deg til menn, ang. kvinners brystvorter? 



Anonymous poster hash: 275b9...de3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke meningen å fornærme deg, men du må da skjønne hva jeg mener med 'nipler' siden de fleste andre gjør det, eller?? 

Anonymous poster hash: 2e393...c5a

 

 

Tror folk er redd for at vi skal miste språket vårt når vi alltid drar inn ord fra Engelsk. Noe forståelig, jeg sier foreksempel awesome hele tiden, det er blitt en del av mitt vokabular. 

 

Selv om vi bruker engelske ord for å beskrive ting, betyr ikke det at vi slutter å bruke norske ord som beskriver det samme. Norsk er uansett ett språk med for få ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det heter brystvorter!! Nipler er ikke et ord i det norske språket.

Anonymous poster hash: d23b0...22f

 

 

Joda, det er det.

Dette er nipler:  http://www.efa.no/produkt/alle-produkter/kabelgjennomforinger/metrisk-metall-nipler/pg-nipler-1/nippel-mes-pg-9-perfect/

Anonymous poster hash: 0a61a...255

Endret av Bond
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åherre, er det virkelig nødvendig å lage en hel sak ut av ordet nipler i HVER eneste tråd? Vi har fått det med oss. Vi bruker ordet uansett. Move on.



Anonymous poster hash: a446f...d3c
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror folk er redd for at vi skal miste språket vårt når vi alltid drar inn ord fra Engelsk. Noe forståelig, jeg sier foreksempel awesome hele tiden, det er blitt en del av mitt vokabular. 

 

Selv om vi bruker engelske ord for å beskrive ting, betyr ikke det at vi slutter å bruke norske ord som beskriver det samme. Norsk er uansett ett språk med for få ord.

 

Det hjelper ikke å erstatte de vi allerede har, med engelsk.

 

Anonymous poster hash: ff44d...8f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror folk er redd for at vi skal miste språket vårt når vi alltid drar inn ord fra Engelsk. Noe forståelig, jeg sier foreksempel awesome hele tiden, det er blitt en del av mitt vokabular. 

 

Selv om vi bruker engelske ord for å beskrive ting, betyr ikke det at vi slutter å bruke norske ord som beskriver det samme. Norsk er uansett ett språk med for få ord.

 

Norsk er aldeles ikke et ordfattig språk. Sannheten er at dere unge har et "husmanns"-kompleks overfor deres eget språk og derfor tyr til engelsk, som mange av dere heller ikke mestrer så godt, etter innlegg her inne å dømme.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Synes brystknopp er et fint ord jeg, og brystvorte ser jeg heller ikke problemet med. Når folk sier nippler oppfatter jeg dem som litt barnslige igrunn, selv om jeg forstår at det på mange vis har blitt gangbart. Assosiasjonen er der likevel.

 

Og selvsagt er norsk et rikt språk, problemet er at vi slutter å bruke ordene våre, uten at jeg skal påberope meg å være noe bedre enn andre på det området.

Endret av Raindrops
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...