Gå til innhold

Bruker dere kondom med daten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I starten bruker jeg alltid kondom. Man vet jo aldri hva den andre har vært borti. Så kan man heller prate om kjønnssykdommer og starte med annen prevensjon, da man er trygge på hverandre. Synes kondom er kjipt jeg og, men ønsker ikke sykdommer.



Anonymous poster hash: f04cd...c49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går jo an å snakke med han om dette, før dere har sex sammen. Om du ikke tar det opp før dere ligger halvveis avkledde, så får du neppe et like ærlig svar. Dette forutsetter jo at dere har datet så pass lenge at sex uansett ligger i luften, men da synes jeg det er legitimt å ta det opp. Spør om han har testet seg siden forrige sexpartner (kan jo tenkes at han har hatt tilfeldig sex før han traff deg - og ett ligg er nok til å bli smittet). Er jo ikke så veldig digg å ha sex og samtidig lure på om du muligens blir smittet med noe.... da er kondom et bedre alternativ i så fall.

Vet om gutter som ALDRI tester seg, og vet om gutter som tester seg hver gang de bytter partner. Og du kan ikke se på de hvem som gjør hva (eller ut fra utdanning og jobb) - virkelig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du kan jo bli smittet av hpv ved kondombruk også :)

Legen min sa at de har gjort en del undersøkelser på dette, og de fleste som får HPV er de som har hatt mange sexpartnere uten å bruke kondom.

Så sannsynligheten for å bli smittet avtar betydelig om man bruker kondom.

Anonymous poster hash: 4bf89...791

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk kondom TS.

Personlig er jeg opptatt av å bruke kondom i starten. Møtte en fyr i England, og han sa han ALDRI brukte kondom! Vet ikke om holdningen til kondombruk der borte er dårlig eller hva, men det endte med at vik brukte kondomen jeg hadde i vesken men den sprakk!!! :(

Han spurte om jeg brukte p-piller og som sant var sa jeg nei.

Morgenen etter hadde vi sex i halvsøvne - uten kondom! Virket som han ikke brydde seg om hverken å kanskje gjøre meg gravid eller overføre kjønnssykdommer.Enkelte menn er skremmende lite opptatt av dette virker det som :(

testet meg for åde graviditet og sykdom rett etterpå



Anonymous poster hash: 4bf89...791
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min sa at de har gjort en del undersøkelser på dette, og de fleste som får HPV er de som har hatt mange sexpartnere uten å bruke kondom.

Så sannsynligheten for å bli smittet avtar betydelig om man bruker kondom.

Anonymous poster hash: 4bf89...791

Jeg fikk Hpv av min første partner..

Med kondom! :)

Uheldig jeg.

Anonymous poster hash: ea4b2...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondomer er veldig upersonlig og kjølig. Som å ta på seg engangshansker når man skal elske.

Anonymous poster hash: b3e4a...f9f

Da har du nok ikke funnet noen kondomer som passer deg bra. Et kondom i riktig størrelse er ikke ubehagelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har du nok ikke funnet noen kondomer som passer deg bra. Et kondom i riktig størrelse er ikke ubehagelig.

Man får jo nedsatt følighet i penis, så det er bedre uten.

Anonymous poster hash: 32d32...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får jo nedsatt følighet i penis, så det er bedre uten.

Anonymous poster hash: 32d32...aaa

Og så? Trygghet må selvfølgelig gå først.

Det er bra med sex uten kondom, men det kan man få i seriøse forhold.

Anonymous poster hash: 06862...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk kondom TS.

Personlig er jeg opptatt av å bruke kondom i starten. Møtte en fyr i England, og han sa han ALDRI brukte kondom! Vet ikke om holdningen til kondombruk der borte er dårlig eller hva, men det endte med at vik brukte kondomen jeg hadde i vesken men den sprakk!!! :(

Han spurte om jeg brukte p-piller og som sant var sa jeg nei.

Morgenen etter hadde vi sex i halvsøvne - uten kondom! Virket som han ikke brydde seg om hverken å kanskje gjøre meg gravid eller overføre kjønnssykdommer.Enkelte menn er skremmende lite opptatt av dette virker det som :(

testet meg for åde graviditet og sykdom rett etterpå

Anonymous poster hash: 4bf89...791

Holdningene til kondombruk i Storbritannia er elendige, nesten verre enn i Norge.

Endret av Sandie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og daten bruker ikke kondom. aner ikke hvorfor da jeg som regel er litt viktig på det, men første gang ble det glemt da jeg ikke tenkte over det (bruker piller) å så har det egentlig bare blitt sånn :P



Anonymous poster hash: 6e91e...e09
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk kondom TS.

Personlig er jeg opptatt av å bruke kondom i starten. Møtte en fyr i England, og han sa han ALDRI brukte kondom! Vet ikke om holdningen til kondombruk der borte er dårlig eller hva, men det endte med at vik brukte kondomen jeg hadde i vesken men den sprakk!!! :(

Han spurte om jeg brukte p-piller og som sant var sa jeg nei.

Morgenen etter hadde vi sex i halvsøvne - uten kondom! Virket som han ikke brydde seg om hverken å kanskje gjøre meg gravid eller overføre kjønnssykdommer.Enkelte menn er skremmende lite opptatt av dette virker det som :(

testet meg for åde graviditet og sykdom rett etterpå

Anonymous poster hash: 4bf89...791

men enda ble du med på det....

Anonymous poster hash: 6e91e...e09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men enda ble du med på det....

Anonymous poster hash: 6e91e...e09

Vil ikke akkurat si jeg ble med..Jeg lå på siden og nesten sov, så våknet jeg av at noe skjedde bakfra....og oppdaget etter en stund at det var han som drev og kjørte på!

At han gjorde dette ETTER at han viste jeg ikke brukte pillen sier vel sitt............

Anonymous poster hash: 4bf89...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om han ikke vet at han har en kjønnsykdom? Kondom er uromantisk og turn-off der og da, men det er ikke SÅ jævlig at man dropper det. Jeg syns det er verre å ta the talk før man i det hele tatt har hatt sex..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp, for diverse tråder her inne viser jo at menn som dater har det med å date flere samtidig og jeg vil ikke utsette meg selv for smitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig dårlig på å bruke kondom selv, har hatt mange ONS, og ser at 98% av gutta dropper kondom, det være seg om de er single, samboer eller gift (nei, har ikke hatt mange av dem, og aldri med vilje, men ingen av dem brukte kondom, og jeg ga ikke inntrykk av å være noen engel). Et fåtall spurte om jeg gikk på noe før vi satte i gang (jeg bruker alltid prevensjon, men det vet jo ikke de). Utover at alle åpenbart har vært typen til å ha ONS (og i noen tilfeller være utro) har det vært alle slags menn, i alle aldre. Jeg er 35, og vi snakker +/- 10 år, så det virker ikke som det er noen spesiell type som ikke bruker kondom heller. Jeg sjekker meg ca hver 2. mnd (hvis jeg har byttet partner) nå når jeg er singel, bestiller hjemmetest fra Olafia eller tar det om jeg uansett er innom legen. Sjekker også for HIV av og til. Har hatt et par runder klamydia i løpet av 20 år.



Anonymous poster hash: 481f7...cb4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får jo nedsatt følighet i penis, så det er bedre uten.

Anonymous poster hash: 32d32...aaa

Det vil i så fall utelukkende være positivt.

Så ung som du høres ut vil det i det minste kunne føre til at pulinga varer mer enn et par sekunder, og at dama har en mulighet til å glede av det også. :opplyser:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid. Men jeg går ikke på p-piller. Er likevel alltid jeg som må ta opp tema, hadde jeg ikke gjort det hadde de kjørt på uten kondom. Det er ganske crazy at så mange ikke bryr seg om verken uønsket graviditet eller SOS. Skal ikke framstille meg som noen engel, da. Sist jeg hadde sex sprakk kondomet, og morgenen etter hadde vi sex uten fordi jeg uansett måtte ta angrepille, og vi uansett måtte teste oss for SOS.



Anonymous poster hash: 930b1...c35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...