Gå til innhold

Bruker dere kondom med daten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

God kveld :)

Jeg driver å dater en mann på 25 år. Vi har møttes flere ganger og ting ser ut til å gå den rette veien. Jeg regner med vi snart kommer til å ha sex og da lurer jeg egentlig bare på om vi bør ha kondom på? Er det vanlig å bruke kondom med en man dater? Jeg vet jo ingenting om han har noen kjønnssykdom, men tviler egentlig på det. Han er veldig fornuftig, godt utdannet og opptatt av helse.

Føler liksom at det blir veldig turnoff å spørre etter kondom mitt i hetens øyeblikk. Synes heller ikke at kondom er noe godt, og vil selvsagt helst vært foruten. Eller skal jeg bare spørre han om han har sjekka seg for sykdommer?

Når du hadde sex med din kjæreste for første gang, brukte dere kondom?



Anonymous poster hash: 32d32...aaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er heller ikke noe fan av kondom, og unngår det så ofte som mulig. Men jeg vurderer situasjonen. Skulle jeg tilfeldigvis havne i en gang bang i Italia, ville jeg nok tenkt på kondom :P

Om jeg dater en som er litt kjent for å være "lett på tråden", ville jeg også kanskje sikret meg litt før jeg hoppa til sengs. Det er forresten mindre usexy å spørre om kondom enn om kjønnssykdommer.

Om jeg dater en som nettopp har kommet ut av et lang, fast forhold, for eksempel, hadde jeg neppe tenkt så mye på den kondomen.

Det høres ut som om dersom jeg var i din situasjon, hadde jeg skippa. Naturligvis kun om du går på annet prevensjonsmiddel eller er steril. Man vil jo gjerne ikke bli gravid med en splitter ny date :) Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

God kveld :)

Jeg driver å dater en mann på 25 år. Vi har møttes flere ganger og ting ser ut til å gå den rette veien. Jeg regner med vi snart kommer til å ha sex og da lurer jeg egentlig bare på om vi bør ha kondom på? Er det vanlig å bruke kondom med en man dater? Jeg vet jo ingenting om han har noen kjønnssykdom, men tviler egentlig på det. Han er veldig fornuftig, godt utdannet og opptatt av helse.

Føler liksom at det blir veldig turnoff å spørre etter kondom mitt i hetens øyeblikk. Synes heller ikke at kondom er noe godt, og vil selvsagt helst vært foruten. Eller skal jeg bare spørre han om han har sjekka seg for sykdommer?

Når du hadde sex med din kjæreste for første gang, brukte dere kondom?

Anonymous poster hash: 32d32...aaa

Bruker du selv noen form for prevensjon, p-piller, p-stav? Hvis ikke, tar du virkelig sjanser hvis dere har sex uten kondom. Jeg regner da med hvis graviditet ikke er ønskelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det uaktuelt å ikke bruke kondom med mindre jeg er 100% sikker på at begge parter er fri for kjønnssykdommer og jeg bruker annen prevensjon.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du selv noen form for prevensjon, p-piller, p-stav? Hvis ikke, tar du virkelig sjanser hvis dere har sex uten kondom. Jeg regner da med hvis graviditet ikke er ønskelig.

Bruker p-piller. Har også sjekka meg for kjønnsykdommer og er fri for det.

Jeg er heller ikke noe fan av kondom, og unngår det så ofte som mulig. Men jeg vurderer situasjonen. Skulle jeg tilfeldigvis havne i en gang bang i Italia, ville jeg nok tenkt på kondom :P

Om jeg dater en som er litt kjent for å være "lett på tråden", ville jeg også kanskje sikret meg litt før jeg hoppa til sengs. Det er forresten mindre usexy å spørre om kondom enn om kjønnssykdommer.

Om jeg dater en som nettopp har kommet ut av et lang, fast forhold, for eksempel, hadde jeg neppe tenkt så mye på den kondomen.

Det høres ut som om dersom jeg var i din situasjon, hadde jeg skippa. Naturligvis kun om du går på annet prevensjonsmiddel eller er steril. Man vil jo gjerne ikke bli gravid med en splitter ny date :) Hehe

Heheh :fnise: Jeg vet han har hatt en del damer og forhold, men han er ikke en typisk player heller. Hmmm...

ts

Anonymous poster hash: 32d32...aaa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og daten bruker ikke kondom. Begge to var nylig testet for kjønssykdommer, men vi snakket ikke om det før etter vi hadde hatt sex første gang, så det var temmelig risikabelt gjort.



Anonymous poster hash: 7af3b...814
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tør ikke annet enn å ha sex med kondom, med en ny partner.

Og, altså. Greit at du liker fyren, men å anslå hvem som har en kjønnssykdom og ikke basert på det, ville jeg ikke begitt meg ut på. Selv om han er en flott og fornuftig mann med høy utdanning som er opptatt av helse, så kan han jo ha en seksuelt overførbar sykdom (ofte uten å vite det, klamydia feks er jo noe man kan ha uten symptomer). Med tanke på at man ikke ser om noen har en kjønnssykdom, med tanke på hvor sløve vi er på kondombruk og hvor utbredt det er med kjønnssykdommer her til lands, særlig i aldersgruppen deres, så er ubeskyttet sex med folk man ikke kjenner helsen til, virkelig ikke å anbefale.

Med tanke på dette, så synes jeg at det faktum at kondomsex ikke er like bra som sex uten kondom, blir en liten bagatell.

Mener å ha lest noe om at litt av grunnen til at vi er så "gode" på å ha ubeskyttet sex her, kommer av at det blir ansett som en slags implisitt anklage om å være syk, eller som et tegn på å selv være syk, når man ønsker å bruke kondom- selv med partnere man ikke kjenner godt. Virker som det er en ukultur, og noen holdninger til trygghet og helse som bør endres.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :)

Jeg driver å dater en mann på 25 år. Vi har møttes flere ganger og ting ser ut til å gå den rette veien. Jeg regner med vi snart kommer til å ha sex og da lurer jeg egentlig bare på om vi bør ha kondom på? Er det vanlig å bruke kondom med en man dater? Jeg vet jo ingenting om han har noen kjønnssykdom, men tviler egentlig på det. Han er veldig fornuftig, godt utdannet og opptatt av helse.

Føler liksom at det blir veldig turnoff å spørre etter kondom mitt i hetens øyeblikk. Synes heller ikke at kondom er noe godt, og vil selvsagt helst vært foruten. Eller skal jeg bare spørre han om han har sjekka seg for sykdommer?

Når du hadde sex med din kjæreste for første gang, brukte dere kondom?

Anonymous poster hash: 32d32...aaa

Det er mange av studiekameratene mine også, har de hatt kjønssykdommer? Ja.

Det hjelper ikke å spørre. Nok av gutter og menn som lyver om dette bare for å slippe.

Bruk kondom.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg risikerer ikke helsa mi for et knull, så kondom må på uansett hvor renslig, anstendig, flott, velutdannet og opptatt av helse en evnt fyr er. Jeg er fornuftig nok til å innse at de fleste som rammes av kjønnsykdommer blir rammet av dem av dem helt vilkårlig.



Anonymous poster hash: 390a8...60f
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh ja med en ny partner man ikke vet om er "fri" og man ikke er monogam med, bruker man kondom. Så enkelt er det. Det spiller ingen rolle om han er velutdannet og "skikkelig", menn av alle sorter har sykdommer.

Når begge er klare på at man er sammen/eksklusive, har testet seg og snakket om det, bytter man til evt. hormonell prevensjon.

Dersom du synes det er kleint å be ham bruke kondom eller er redd for hva han tenker er du enten ikke voksen nok for sex eller komfortabel nok med denne fyren.



Anonymous poster hash: f7d00...b1a
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel nei, jeg brukte ikke kondom første gang jeg hadde sex med kjæresten min, men vi var begge jomfru. Brukte i imidlertid ingenting annet, så det kunne fort gått galt.

Om det blir slutt mellom oss og om jeg skal ha sex med noen andre, vil det å spørre om kondom for meg være en viktig test. Så finner man ut hvor ansvarsfull personen er i en slik situasjon, osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En høyt utdannet fyr har nok møtt mange studiner, og han har nok ikke mindre kjønnssykdommer enn andre. :P

Har selv blitt lurt av en fyr som sa han alltid brukte kondom med andre, men det var visst løgn. Han tenkte det var lettere å få tilgivelse enn tillatelse...



Anonymous poster hash: a634c...789
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marsvinet

Vil du vite hva som er enda bedre enn sex uten kondom? - Å ikke ha kjønnssykdommer!

For min del kommer ikke kondomet av før det har blitt etablert et fast forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er faktisk et idiotisk spørsmål! kan bruker kondom!!

Å dropp kondom gjør man når man:

- er i et seriøst forhold

- vet at ingen har kjønnssykdomer

- har en annen skikkelig prevensjon som man er enige om

Det å f.eks bli smittet med hiv er faktisk en helt reelle mulighet, og man er bra dum i hodet sitt om man utsetter seg for det.

Anonymous poster hash: 06862...e59

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er generelt dårlig på kondombruk om jeg kjenner han jeg har sex med. Være seg en date eller et annet bekjentskap. Vet selv at det er dumt, og skulle vært mer forsiktig.

Sjekker meg gjevnlig og har ikke noen kjønnssykdommer. Bank i bordet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke veldig vanlig, men det er fordi nordmenn er idioter når det kommer til kondombruk. Med mindre begge har sjekket seg siden forrige partner, bør man aldri droppe kondomen. Man trenger bare å ha hatt en sexpartner for å ha en kjønnssykdom. Spørsmålet er hva den tidligere sexpartneren har gjort.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Seriøst? Du vet at menn som regel ikke vet at de blir smittet av Clamydia eller hpv?

Ny partner = kondom, ferdig arbeid.

Jesses!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondomer er veldig upersonlig og kjølig. Som å ta på seg engangshansker når man skal elske.



Anonymous poster hash: b3e4a...f9f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Du vet at menn som regel ikke vet at de blir smittet av Clamydia eller hpv?

Ny partner = kondom, ferdig arbeid.

Jesses!!!

Men du kan jo bli smittet av hpv ved kondombruk også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du kan jo bli smittet av hpv ved kondombruk også :)

HPV kan du teoretisk bli smittet av ved overføring, og også uten sexuell aktivitet; så du har rett at det er ett dårlig eksempel, men den viktigste og mest ubehagelige smitten beskyttes av kondom.

Pointet var og er at man kan ikke basere seg på å vurdere noens smittefare ut i fra om personen føler seg syk eller ser syk ut, fordi mange av sykdommene kan smitte uten symptomer og plager for mannen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...