Gå til innhold

Hvor høye krav har du til utseende hos en eventuel partner/date?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle som skriver om personlighet er sååå viktig kan

gå og ta seg en bolle, utseende teller for vesentlig

mere, en er villig til å tilgi mye i personlighet bare

det ytre er pent. Sjeldent at det er andre veien.



Anonymous poster hash: a7f2e...926
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Meglerfrøken

Jeg hadde sagt ja til en date uansett. Har vært på date med noen som ikke var en 10er før, men jammen ble han det i løpet av kvelden. Så lun, koselig og smart gutt skal du lete lenge etter! Vi er fremdeles gode venner:)

Kjæresten min er en fryd for øyet, så kan hende jeg sa ja til å date han i første omgang pga det. Men vi holder sammen fordi vi har det så fint sammen:) På alle måter!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meglerfrøken

Alle som skriver om personlighet er sååå viktig kan

gå og ta seg en bolle, utseende teller for vesentlig

mere, en er villig til å tilgi mye i personlighet bare

det ytre er pent. Sjeldent at det er andre veien.

Anonymous poster hash: a7f2e...926

så du ville godtatt en date med personlighet som en stubbe, null egne meninger og humor tørrere enn sandkaker, bare han var pen nok?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har truffet mang en prinsesse jeg ikke ville rørt med en ildtang på grunn av ufyselige holdninger og personlighet.

Noe som gjør at jeg konsekvent holder meg unna "de peneste" damene.

Edit:

Alle som skriver om personlighet er sååå viktig kan

gå og ta seg en bolle, utseende teller for vesentlig

mere, en er villig til å tilgi mye i personlighet bare

det ytre er pent. Sjeldent at det er andre veien.

Hvis det er en person jeg får opp i halsen pga. væremåte, holdinger osv så blir jeg kvalm av personen. Da hjelper ikke utseendet.

Endret av sjonkelrolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon blund

Ja er vell en grunn til at de fleste holder seg unna de peneste damene. De har ofte veldig trangt for å få bekreftelse og føler ofte de er veldig lite down to earth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs litt på settingen. Treffer jeg nye jenter i settinger der man blir sittende og prate utover kvelden ("rolig" privatfest eller vors, f.eks.) skal hun se ganske ille ut før personligheten ikke kan gi meg lyst til å møte henne igjen. For meg er det stort sett smilet og glimtet i øynene som er avgjørende, samtidig som hun må være interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ganske høye krav til utseendet. I virkeligheten kan utstråling og væremåte veie litt opp, men spesielt på nettdating føler jeg meg som rene modelldommeren. Han må være pen og ha en veltrent kropp. Orker ikke sånne karer jeg må anstrenge meg for å finne attraktive.

Har tidligere vært i forhold der "personlighet veide mer enn utseendet" (ikke at fyren var stygg, men ingen 10-er) og i lengden går det ikke.

Jeg har selv et bra utseendet, så jeg ønsker en partner på samme nivå.



Anonymous poster hash: 38693...303
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, utseende og kroppsform er viktig, men jeg har et veldig bredt register av hva jeg finner attraktivt så kan ikke si jeg ser problemet med det. Kanskje litt overfladisk, men ikke noe mer enn gjennomsnittet tror jeg. Ut i fra hva jeg kan trekke ut av samtaler med nettverket mitt vil jeg si litt mindre enn gjennomsnittet. Og personlighet trumfer utseende en hvilken som helst dag.

For å gi et eksempel på det trekker jeg fram han jeg holder på med nå. Han er en herlig type og jeg håper vi får leve sammen lenge. Han slanket av seg rundt 70-80 kilo over en lengre periode, og har fått en del ekstra hud som følge av det. Objektivt sett er jo ikke det attraktivt, men jeg kunne ikke gitt mer beng i det. På andre enden av skalaen finner vi en jeg gikk ut med noen ganger for et par år siden, en fyr som nærmet seg hollywood-nivå utseendemessig, men som hadde så (i mine øyne) foraktelig menneskesyn at jeg ikke lenger klarer å se på han som attraktiv. Jeg vet jo at han er det objektivt sett, men jeg klarer bare ikke se det selv. For min del kunne han ha hatt to horn stikkende opp av panna og jeg ville ikke sett forskjell.

For å klargjøre: for meg er personligheten det som avgjør hvordan utseende ditt blir. Det er kanskje en klisjé, men jeg mener det er en grunn til det. Førsteinntrykket har sitt å si, men jeg lar meg ikke blende av det. Det sagt har jeg mine ting som jeg ikke kunne klart å se forbi, men det tror jeg de fleste andre også har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som skriver om personlighet er sååå viktig kan

gå og ta seg en bolle, utseende teller for vesentlig

mere, en er villig til å tilgi mye i personlighet bare

det ytre er pent. Sjeldent at det er andre veien.

Anonymous poster hash: a7f2e...926

Det er jo også det de ender opp med å gjøre.

Anonymous poster hash: 519bd...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har høye krav, fordi jeg kan ha det. Men en kommer ikke så langt med et pent ytre om det indre ikke er noe spennende.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over gjennomsnittet overfladisk når det kommer til nettdating, altså jeg har høye krav til utseende når jeg ikke kjenner mannen. Er stor sannsynlighet for at jeg går glipp av mye, men jeg får meg liksom ikke til å la vær.

Kjenner jeg han derimot er utseendekravene betydelig mindre. De blir jo ofte kjekkere og kjekkere om de har en personlighet jeg liker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kravet er at JEG liker hvordan de ser ut. Og der er spennvidden så bred at det er umulig å komme med noen oppskrift. Kunne sikkert fint likt en firer og en nier, bare for å sette tall på det for eksempelets skyld, men ikke likt en annen firer eller nier. Det der berømte glimtet i øyet medfører rett og slett så mye til en person at hvor attraktive de er ut fra et felles samfunnsperspektiv rett og slett ikke går an å forholde seg til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Freakingawesome

Har funnet ut at det er så utrolig mange forskjellige ting som tiltrekker meg, så jeg vet egentlig ikke om jeg har høye krav til det eller ei. Men høye krav til personligheten kan jeg si at jeg har, jeg klarer ikke å finne en kvinne interessant med mindre hun er like eller mer abstrakt i tankegangen å væremåten enn hva jeg selv er. Har kommet til å innse at jeg er en f*ckd up fyr (av mangel på bedre ord) og det er det ikke alle som kan takle :)

Selv er jeg vel gjennomsnittlig på utseende, høyden min trekker dog ned tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ofte er de peneste jentene og guttene klar over det selv, og oppfører seg deretter. Det skal endel til før at jeg syns noen blir direkte stygge, så helt gjennomsnittlige fyrer som tar vare på seg selv i tillegg til standardpakka med humor og personlighet er det jeg som oftest blir tiltrukket av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lakrispia

Jeg synes det er viktig at jeg liker utseende til en jeg skal date. Men jeg synes også det er viktig at han ikke er FOR opptatt av sitt eget utseende. Han må selvfølgelig være renslig og alt det der, men han trenger virkelig ikke å bruke lenger tid på badet enn det jeg gjør :fnise:.
Får jeg følelsen av at en mann er veldig opptatt av utseende sitt blir dette et stort turn off… Synes det er vanskelig å vurdere mitt eget utseende, men har fått høre at jeg er pen hvertfall.

Vet ikke helt om jeg svarte på spørsmålet. Men konklusjonen får være at jeg liker mer vanlige mannfolk utseendemessig fordi jeg føler at veldig pene menn bryr seg for mye om utseende sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vel si at jeg har blitt mer og mer kresen med årene. Er blitt 28 nå.

Har vært i et forhold i maaange år.. 10 faktisk. Men har hatt litt pauser innimellom og møtt litt andre folk også.

Men det blir alltid sånn at jeg sammenligner de "nye" guttene med min eks. Vi er vel mer venner på dette tidspunktet.

Uansett.. Jeg føler at hver gang jeg er ute på byen, så er det de plagsomme fyrene som kommer bort. De som er minst kjekkest på hele utestedet. Og det er jo litt kjipt. For jeg er veldig høflig.. Så vil ikke være frekk heller. Men på en annen side gidder jeg ikke sløse bort masse tid på tullprat med en random fyr.

Vanskelig å bedømme sitt eget utseende. Men jeg har hørt at de fleste synes jeg er søt. Jeg er vel mer den morsomme/søte enn den dødspene.

Uansettt, jeg ser etter utseende når jeg skal finne meg partner. Men jeg er ikke så modig at jeg tør å ta kontakt me de jeg faktisk liker. Redd for å bli avvist.

Men man får vel bare gi litt faen og bare ha det gøy. Er vel bare jeg som er redd for den store verden siden jeg har vært i et forhold så lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Utseende og kropp er meget viktig da det er veldig vesentlig... Blir jo ikke sammen med en stygg mann som går på trygd for eks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal si meg delvis enig. Men det er også viktig å ta med at personlighet er også veldig viktig. Jeg møtte verdens kjekkeste mann for litt siden, men han mangler sosiale antenner så jeg klarte dessverre ikke å like han selv om han er farlig perfekt når det kommer til utseendet!

Ellers skal det sies at utseendet er viktig. Jeg har nå tatt opp kontakten med en jeg datet før, men jeg klarer ikke å falle for han rett og slett fordi han ikke er kjekk nok.



Anonymous poster hash: 0b61e...d81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseende og kropp er meget viktig da det er veldig vesentlig... Blir jo ikke sammen med en stygg mann som går på trygd for eks...

En stygg mann som går på trygd var stygt sagt!

Anonymous poster hash: 0b61e...d81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar meg sjarmere av humor, frekkhet og selvsikkerhet. Men skal jeg se mer i ham må jeg se at han er omsorgsfull, skikkelig og ansvarlig. Nytter ikke med et flott utseende uten..

Om jeg selv er attraktiv? Jeg er ikke så ungdommelig vakker som da jeg var 20, 30 og 40.. Men jeg er mer selvsikker og mer meg selv enn jeg noensinne har vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...