Gå til innhold

NRK: "Bør de gifte seg"?


Teethgrinding

Anbefalte innlegg

Jeg fant vel kanskje nettopp omtalen du referer til på NRK.no? Har jeg bare stygge tanker, altså? Det var noe for meg som skurret fra første stund da jeg så episoden.

Hvordan får han forresten oppholdstillatelse i Norge for å "drive en smykkebutikk"?

Jeg forstod det som at han ikke hadde vært spesielt lenge i Norge.

Anonymous poster hash: bb5b3...a3b

Jeg tror neppe de hadde meldt seg på et tv-program dersom dette var tilfellet, det du antyder, syns forøvrig ikke det er rart at en norsk og en fra Dubai finner hverandre, dersom fyren ikke er spesielt religiøs og er liberal, burde det ikke være et problem. Men skal sies jeg aldri selv hadde blitt sammen med en mann fra midtøsten.

Han må da virkelig være glad i henne ettersom han flyttet til Norge sammen med henne. Lurer på om jenta har en mor eller far som er fra midtøsten?

Anonymous poster hash: 3123d...2bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Konklusjon a la KG:

-Alle menn fra Dubai er drittsekker

-Menn skal være myke og fokusere på kvinnens behov

-Kvinner seg stå på krava og aldri gi etter

-Det finnes bare en type ballanse i et forhold

-Når man stiller opp på TV eller på nett så er det lov å kalle dem hva man vil.

Og ikke minst.. det man ser er hele sannheten!

1. At kvinner fra Dubai ikke har like rettigheter som kvinner i vesten, ikke har noen grunnleggende rettigheter OG må tre i den tradisjonelle rollen, er faktisk realiteten, så det er ikke merkelig at folk har slike tanker.
2. Både en kvinne og en mann i et forhold skal fokusere på hverandres behov, et forholdt hvor en bare kjører sitt eget løp, er ikke er forhold. Da har vedkommende misforstått hva et forhold faktisk er og bør forbli singel.
3. En person skal ikke bare gi etter, de skal inngå kompromisser, slik at begge to blir hørt. Hva skal en i et forhold hvor en ikke blir hørt?
4. At begge er likeverdige burde være en selvfølge.
5. Ingen som kaller dem for hva de vil og sier at det er greit (ikke i denne tråden), og et oppgående menneske må forstå at det vil diskuteres dersom en stikke seg fram på en eller annen måte, det er fakta, uansett hvordan du vrir og vender på det.
Og: det man ser er ikke hele sanneheten, men det er kun det vi ser - og dermed kun det vi kan snakke om. En kan ikke anta ting en ikke har sett.

Anonymous poster hash: 3123d...2bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. At kvinner fra Dubai ikke har like rettigheter som kvinner i vesten, ikke har noen grunnleggende rettigheter OG må tre i den tradisjonelle rollen, er faktisk realiteten, så det er ikke merkelig at folk har slike tanker.
2. Både en kvinne og en mann i et forhold skal fokusere på hverandres behov, et forholdt hvor en bare kjører sitt eget løp, er ikke er forhold. Da har vedkommende misforstått hva et forhold faktisk er og bør forbli singel.
3. En person skal ikke bare gi etter, de skal inngå kompromisser, slik at begge to blir hørt. Hva skal en i et forhold hvor en ikke blir hørt?
4. At begge er likeverdige burde være en selvfølge.
5. Ingen som kaller dem for hva de vil og sier at det er greit (ikke i denne tråden), og et oppgående menneske må forstå at det vil diskuteres dersom en stikke seg fram på en eller annen måte, det er fakta, uansett hvordan du vrir og vender på det.
Og: det man ser er ikke hele sanneheten, men det er kun det vi ser - og dermed kun det vi kan snakke om. En kan ikke anta ting en ikke har sett.

Anonymous poster hash: 3123d...2bd

Det er derfor det er veldig viktig å ikke komme fram til de verste konklusjonene med det samme, mener nå jeg. Slik som:

Han er fra dubai, han er sikkert drit rik - Selv om det stemmer så betyr det ikke at de ikke elsker hvernadre

Hvordan kan han drive smykkebutikk når han ikke kan norsk - Det er først og fremst mer utbredt mellom den norske befolkningen å være en engelsktalende innbygger, og hva vet vi om at han ikke har en assistent som jobber for ham og som i tillegg snakker norsk?

Grunnen for at han er så kontrollerende er fordi han er fra midtøsten - Vel, det finnes like mange nordmenn som er like kontrollerende.Han er dårlig til å sette seg i kjærestens sko, ja, men hun er ikke særlig flink til å si ifra om ting heller. Det går alltid begge veier. Og når han faktisk forstod at hun ble såret og sliten av ting, så var han jo betydelig flinkere, OG han innrømte sine feil og det virket som om de jobbet med det.

La oss ikke være fordomsfulle her på KG. Og la alle få si sine meninger uten å bli angrepet :) Uansett så håper jeg at de klarer seg fint. For de var kjempe kjekke, begge to, og det virket som om de virkelig elsket hverandre. Og mulattbarn er alltid så fine :fnise:

Edit: Skrivefeil

Endret av Skilpadden
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Introsangen er heeeelt grusom !!! Fytti katta for noe støy da.

...

Ja fy f! Noe av det verste jeg noensinne har hørt.

Anonymous poster hash: 7f23c...311

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte det andre programmet jeg, der det var tydelig at paret fant sammen igjen ved hjelp av oppgavene og rådene de fikk.

Jeg synes programmet får meg til å tenke over hvordan jeg og kjæresten har det oss imellom. Særlig det med kjærlighetsspråk, der man må passe på å gi kjæresten det han trenger, og ikke det man trenger selv. Feks vil kjæresten min gjerne ha gaver og komplimenter, men for meg er ikke dette så viktig, jeg vil heller ha tjenester (feks at han vasker opp) enn gaver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte det andre programmet jeg, der det var tydelig at paret fant sammen igjen ved hjelp av oppgavene og rådene de fikk.

Jeg synes programmet får meg til å tenke over hvordan jeg og kjæresten har det oss imellom. Særlig det med kjærlighetsspråk, der man må passe på å gi kjæresten det han trenger, og ikke det man trenger selv. Feks vil kjæresten min gjerne ha gaver og komplimenter, men for meg er ikke dette så viktig, jeg vil heller ha tjenester (feks at han vasker opp) enn gaver.

Ja, det opplegget med "kjærlighetsspråket" liker jeg. :)

Anonymous poster hash: 3123d...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som så på i går?

Fikk en VELDIG vond følelse av disse to. Er han snill med henne?

Føler at han blir sint og har kustus til 1000.. men de ble gift og fikk grønt lys!

Anonymous poster hash: 5875d...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som så på i går?

Fikk en VELDIG vond følelse av disse to. Er han snill med henne?

Føler at han blir sint og har kustus til 1000.. men de ble gift og fikk grønt lys!

Anonymous poster hash: 5875d...f94

Jeg fikk ikke den følelsen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som så på i går?

Fikk en VELDIG vond følelse av disse to. Er han snill med henne?

Føler at han blir sint og har kustus til 1000.. men de ble gift og fikk grønt lys!

Anonymous poster hash: 5875d...f94

Kjenner ham litt fra gamle dager, faktisk... Opplevde ham som snill som dagen er lang, veldig nerdete og langt i fra noen sint person.

NRK var visstnok ivrige med saksa på scener hvor dama tok kontroll på ting...

Anonymous poster hash: ae796...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han virker ikke slem. Bare litt mer lukket og nerdete. Sær. Han virket å være veldig glad i henne, selv om han var litt låst i sine regler.



Anonymous poster hash: 5c80a...2b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker programmet litt, men venter alltid litt etter det har begynt får jeg skifter kanal, for jeg håndterer ikke den jævlige intro sangen.



Anonymous poster hash: c2cf5...c75
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Annonse

Ja følger med på den nye sesongen. Men så ikke forrige, hva syns du?

Første episode var helt krise. De burde så absolutt ikke gifte seg, og jeg synes det er rart at psykologene ikke er mer direkte. Virket ikke som noen av partene hadde det noe godt i det forholdet. Paret som var i går likte jeg derimot veldig godt. De hadde en god kjemi og føltes rett og slett mer ekte. Jeg tror jeg reagerte mest på at mannen i 1. episode virket så utrolig fake. Nei, uff... Spennede program i alle fall

Anonymous poster hash: 24e99...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...