Gå til innhold

Jeg har ikke lov å fortelle


Lanista1984

Anbefalte innlegg

Ja, det er jo det jeg sikter til. Som sagt så sliter faktisk ikke blant annet norske spesialsoldater særlig mye med dette tatt i betraktning hvor mye kamperfaring de har. Det er for at de er grundig selektert og apparatet for oppfølging er bra. De forberedes på det som kan møte dem og de setter seg ned og prater om det som er gjort etterpå.

Det er ikke det inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha lest aviser og fulgt med på nyheter. Selvfølgelig er det mange som klarer seg bra men så er det en god del som får traumer som de ikke snakker om. Mange vil ikke vise at de sliter psykisk, og tall for dette er vel noe man aldri vil få oversikt over. Jeg tror vi får bli enige om at vi er uenige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke det inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha lest aviser og fulgt med på nyheter. Selvfølgelig er det mange som klarer seg bra men så er det en god del som får traumer som de ikke snakker om. Mange vil ikke vise at de sliter psykisk, og tall for dette er vel noe man aldri vil få oversikt over. Jeg tror vi får bli enige om at vi er uenige.

"Miljøet er lite, et tresifret antall hoder. De trener kontinuerlig, over hele verden. Ofte med andre lands spesialstyrker. De skal beherske alle klimatiske forhold. De deltar i skarpe oppdrag til vanns, til fjells, i sand, i snødrev og i stupmørke.

De lever på siden av landets øvrige styrker, har de siste årene gjentatte ganger vært involvert i noen av de mest intense kampene for norske soldater siden 2. verdenskrig. Men ingen er så langt registrert med psykiske senskader, tross mange og lange opphold i Afghanistan."

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Trener-hjernen-til-a-takle-krig-7648903.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...