Gå til innhold

Hva får mennesker til å være så onde - mot barn?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle erkjenner straffskyld for overgrep

De fem som sitter tiltalt i det som er en av de verste overgrepssaker i Norge, erkjenner straffskyld.

Mor filmet babyovergrep
En av de to er jentebabyens mor, en 23 år gammel kvinne fra Kongsberg. Hun erkjenner imidlertid et annet overgrep mot datteren sin, der hun var alene med henne. Overgrepet er dokumentert ved at hun etter overgrepet sendte videoopptak av overgrepet til to av de andre tiltalte.
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Alle-erkjenner-straffskyld-for-overgrep-7920391.html

Jeg forstår dette bare ikke... Jeg forstår det ikke.



Anonymous poster hash: 1ddef...943
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Horatio Hornblower

Jeg sluttet for lenge siden å la meg sjokkere eller bli overrasket av menneskelig ondskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet for lenge siden å la meg sjokkere eller bli overrasket av menneskelig ondskap.

Enig med deg i det. Selv om jeg ikke liker begrepet ondskap. Jeg jobber i dag med mennesker som har utført grove ting mot barn som voksne. De er mennesker dem også, på godt og vondt. Ofte og jeg sier ikke det for å unnskylde, men ofte ser vi psykisk sykdom og utviklingshemming i mennesker som utfører slike ting mot barn spesielt. Det er et viktig perspektiv og ta med seg i debatten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å kaste opp når jeg leste dette... Og det er så uforståelig som det kan bli..

Anonymous poster hash: f73c6...78b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det verste jeg har hørt om. Fyttigrisen. Noen av barna var ned til 2-3 mnd. gamle. Hvordan er det i det hele tatt fysisk mulig å forgripe seg på så små barn?

Og felles i slike overgrepssaker, er at det det hver eneste gang beslaglegges helt ekstreme mengder med filmer og bilder hjemme hos disse monstrene. Det er snakk om en enorm produksjon av slikt materiale. Omfanget viser tydelig et de er drevet av en besettelse vi andre ikke kan forstå.

Skulle ikke forundre meg om de har født disse barna kun med det formål å misbruke dem.

Jeg er generelt for en ryddig og skikkelig rettergang i de fleste saker, men slike "mennesker" burde fjernes fra jordas overflate med bruk av torturmetoder. Fy, så mye sykt som skjer der ute.:(



Anonymous poster hash: 2c0b1...fee
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle erkjenner straffskyld for overgrep

Anonymous poster hash: 1ddef...943

Tja, pedofili? Ikke at det unnskylder en dritt, men det forklarer kanskje noe. Ønsker dem alle lukt til helvete.

Anonymous poster hash: 244b7...f23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at disse menneskene må ha lav IQ og ha svekkede sjelsevner. Det er så sykt at jeg ikke makter å ta det innover meg......

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest mye om denne saken, og skal skrive hovedoppgave om den som tema.

Det jeg ikke helt klarer å få klart for meg. Har det blitt utført samleier med spedbarna? Eller hva ligger det i begrepet voldtekt når barna er så små?



Anonymous poster hash: 90877...7bc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som begår slike overgrep er syke. De har gjerne vokst opp under slike forhold selv og forstår vel bare den virkeligheten...



Anonymous poster hash: 69260...f4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle erkjenner straffskyld for overgrep

De fem som sitter tiltalt i det som er en av de verste overgrepssaker i Norge, erkjenner straffskyld.

Mor filmet babyovergrep

En av de to er jentebabyens mor, en 23 år gammel kvinne fra Kongsberg. Hun erkjenner imidlertid et annet overgrep mot datteren sin, der hun var alene med henne. Overgrepet er dokumentert ved at hun etter overgrepet sendte videoopptak av overgrepet til to av de andre tiltalte.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Alle-erkjenner-straffskyld-for-overgrep-7920391.html

Jeg forstår dette bare ikke... Jeg forstår det ikke.

Anonymous poster hash: 1ddef...943

Jeg ble også overrasket over denne saken i avisen i dag, men så kom jeg på denne saken som er all over internett nå, men ingen som skriver om den og den blir forsøkt dysset ned.

Saken fra england med barnemord og satan-ritualer, men hvor er media?

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=911224

Har begynt å lure på om den kan ha sammenheng med den nylig kjente Rotherham-tilfellet hvor det skal være 2000 involvert, paktistansk miljø?

Anonymous poster hash: 8869a...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som begår slike overgrep er syke. De har gjerne vokst opp under slike forhold selv og forstår vel bare den virkeligheten...

Anonymous poster hash: 69260...f4f

Ja ofte er dem psykisk syke. Det kan også handle om omfattende rusproblematikk, det er jo også en form for sykdom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest mye om denne saken, og skal skrive hovedoppgave om den som tema.

Det jeg ikke helt klarer å få klart for meg. Har det blitt utført samleier med spedbarna? Eller hva ligger det i begrepet voldtekt når barna er så små?

Anonymous poster hash: 90877...7bc

(hopp over, dere som ikke ønsker å få ekle bilder i hodet)

Jeg lurte også på dette. Håper virkelig at det ikke er snakk om noe som kan ha ødelagt barna fysisk.

Etter hva jeg forstår så kan begrepet voldtekt også omfatte å putte inn gjenstander, så jeg vil tippe at de kanskje har brukt noe på størrelse med blyant, lillefinger o.l?

Anonymous poster hash: e7a05...370

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt helt helt grusomt. Hvem har slike ønsker og lyster. De burde vært fjernet fra jordens overflate.

Håper barna blir tatt godt vare på og at de hverken husker det eller får fysiske men.

Jeg er målløs. Målløs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raggy

For meg er dette et bevis på at det må brukes mye tvang inne psykriatri og at det bør brukes masse ressurser på dette. Få dem inn ved tvang for evig tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg i det. Selv om jeg ikke liker begrepet ondskap. Jeg jobber i dag med mennesker som har utført grove ting mot barn som voksne. De er mennesker dem også, på godt og vondt. Ofte og jeg sier ikke det for å unnskylde, men ofte ser vi psykisk sykdom og utviklingshemming i mennesker som utfører slike ting mot barn spesielt. Det er et viktig perspektiv og ta med seg i debatten.

Jeg jobber også med mennesker som har som er dømt for å ha utført vold/ seksuelle overgrep/ voldtekt mot barn (og voksne). I jobben min møter jeg mennesket, mer enn saken og offeret/offerne. Det må jeg for å klare å gjøre jobben min.

Men når jeg leser om slike saker i media (og dermed er distansert fra de som har utført de forferdelige handlingene), blir jeg så forbannet at jeg finner nesten ikke ord. Jeg får så vondt langt inni sjela av de barna, det er helt forjævlig å vite at slike ting skjer. Mennesker som er så syke, det er helt ufattelig! Blir kvalm, sint og trist på samme tid..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også med mennesker som har som er dømt for å ha utført vold/ seksuelle overgrep/ voldtekt mot barn (og voksne). I jobben min møter jeg mennesket, mer enn saken og offeret/offerne. Det må jeg for å klare å gjøre jobben min.

Men når jeg leser om slike saker i media (og dermed er distansert fra de som har utført de forferdelige handlingene), blir jeg så forbannet at jeg finner nesten ikke ord. Jeg får så vondt langt inni sjela av de barna, det er helt forjævlig å vite at slike ting skjer. Mennesker som er så syke, det er helt ufattelig! Blir kvalm, sint og trist på samme tid..

Kjenner meg godt igjen. Jeg måtte for mange år siden slutte i en jobb. Jobbet da med en pedofil sadist. Han hadde gjort ting mot barn som jeg ikke kan skrive her. Jeg valgte å slutte fordi jeg ikke lengre kunne være profesjonell ovenfor han. Når lysten på å knuse tryne på klienten kommer, da er det på tide og slutte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest avocadoen

Håper bare at barna er små nok til at de ikke vil få særlig mye skader av det :( Selv om kroppen husker det som er glemt..

Så jeg håper barna får en fin oppvekst og et fint liv til tross for det grusomme de har vært igjennom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Kjenner meg godt igjen. Jeg måtte for mange år siden slutte i en jobb. Jobbet da med en pedofil sadist. Han hadde gjort ting mot barn som jeg ikke kan skrive her. Jeg valgte å slutte fordi jeg ikke lengre kunne være profesjonell ovenfor han. Når lysten på å knuse tryne på klienten kommer, da er det på tide og slutte.

Så om jeg forstår det rett så blir du altså lei deg når du leser om slike saker selv om du jobber med slike mennesker? Jeg håper i alle fall at du blir det for det er et tegn på sunnhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om jeg forstår det rett så blir du altså lei deg når du leser om slike saker selv om du jobber med slike mennesker? Jeg håper i alle fall at du blir det for det er et tegn på sunnhet.

Man blir ikke bare lei seg. Man blir satt følelsesmessig helt ut. Jeg forsøker å skjerme meg selv fra alt slikt i mitt privatliv. Vil ikke lese og vil ikke se. Jeg har i mer en 25 år jobbet med de tyngste og sykeste her i samfunnet. Da må man ha noen tiltak, ellers blir man gal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...