Gå til innhold

Hvorfor bryr ikke folk seg om gutter i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tallene på barnløse menn er for de på 45 år for begge kjønn. 23 vs 13. http://ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/stadig-flere-menn-i-norge-er-barnlose

Anonymous poster hash: c91f2...731

Men hvorfor er de barnløse?

Har du sett på faktorene bak statistikken?

Anonymous poster hash: 92938...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke blitt gjort så mye med poroblemet. Det har bare blitt pratet litt om. Når det gjelder innvandrer gutter er dette også et problem, men det betyr ikke at norske gutter ikke burde få noe hjelp. Skulle nesten tro at noen hadde medfølelse for dem også, men det virker ikke slik. Anonymous poster hash: c91f2...731

Kanskje du burde ta deg et lite forskningsprosjekt på hva de egentlig gjør i skolen, for å nå gutter? - Ikke ved å synse, men ved å gjøre konkrete undersøkelser?

Anonymous poster hash: 2a0c1...525

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren litt på å perfeksjonere skrivemåten din, trådstarter. Det er ikke så himla galt, men du kan med fordel forbedre den.



Anonymous poster hash: aea2b...bf3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke nøytralt. Det er angripende.

Veien din fram til den påstanden er også dårlig dokumentert. Du er nødt til å gå ned i kjernen. Her er det mange påstander som gjør dette til en usammenhengende tekst. Du bytter ofte på ting og jeg mister litt følelsen av hvor du vil, hva som er poenget ditt.

Anonymous poster hash: 92938...ab5

Teksten er organiser slik i alle fall:

Innledning

Hovedpoeng (statistikken)

Diskusjon (hvorfor bryr ingen seg?)

Avslutning (inntjening for alle)

Klart jeg skal legge ved referanser. Og du har absolutt et poeng når du skriver at jeg ikke skal være angripende og organisere det bedre.

Anonymous poster hash: c91f2...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide. Jeg prøvde egentlig å gjøre den nøytral ved å skrive: ? Skylden ligger ikke hos feminister, hos overklassen eller noen spesielle grupper, skylden ligger hos alle.

Anonymous poster hash: c91f2...731

Spørsmålstegn fungerer ikke slik. Selv om overskriften/tittelen er et spørsmål tar du like fullt for gitt at det er et faktum at folk ikke bryr seg om gutter (noe mange synes er en provoserende påstand), og spør hvorfor det er slik. Skulle du klart å gjøre overskriften mildere ved å skrive den som et spørsmål måtte du skrevet den om til f.eks. "Er det slik at folk ikke bryr seg om gutter?" Men den overskriften hadde til gjengjeld satt andre premisser for innholdet i teksten.

Anonymous poster hash: 91ed7...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor er de barnløse?

Har du sett på faktorene bak statistikken?

Anonymous poster hash: 92938...ab5

Det er ikke blitt forsket på det så mye at de kan si noe absolutt. Men det er i alle fall en merkverdig utvikling at det kun skal være menn med lav sosialøkonomisk status, utdanning og slik som barnløsheten har økt mest hos. Det er jo ikke slik at folk har fått mindre råd. For meg gir ingen annen grunn mening enn at det er kvinner i Norge som ikke ønsker dem.

Anonymous poster hash: c91f2...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørsmålstegn fungerer ikke slik. Selv om overskriften/tittelen er et spørsmål tar du like fullt for gitt at det er et faktum at folk ikke bryr seg om gutter (noe mange synes er en provoserende påstand), og spør hvorfor det er slik. Skulle du klart å gjøre overskriften mildere ved å skrive den som et spørsmål måtte du skrevet den om til f.eks. "Er det slik at folk ikke bryr seg om gutter?" Men den overskriften hadde til gjengjeld satt andre premisser for innholdet i teksten.

Anonymous poster hash: 91ed7...5a6

Klart jeg tar det for gitt at de ikke bryr seg, for deres handlinger (eller mangelen på) tyder på det.

Anonymous poster hash: c91f2...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et faktum at gutter gjør det dårligere i skolen enn jenter, og spesielt er det mange gutter som dropper ut og ikke fullfører videregående. Men jeg er ikke enig i at ingen bryr seg om dette. For oss som skal jobbe, eller jobber i skoleverket, er denne problemstillingen sentral. Det er ikke ønskelig at et kjønn gjør det markant dårligere enn andre, og det er heller ikke ønskelig at ungdommer dropper ut før de har fullført videregående. Men det tar tid å finne løsninger som både er praktisk gjennomførbare og som fungerer.



Anonymous poster hash: 05627...8ba
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg tar det for gitt at de ikke bryr seg, for deres handlinger (eller mangelen på) tyder på det.

Anonymous poster hash: c91f2...731

Her snakker jeg om språk, ikke om hvorvidt faktaene dine stemmer eller ikke. Jeg prøver å forklare deg hvorfor de språklige grepene du selv sier du har prøvd å gjøre ikke fungerer etter hensikten, og gi deg konkrete råd om hvordan du kan rette på det.

Anonymous poster hash: 91ed7...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke blitt forsket på det så mye at de kan si noe absolutt. Men det er i alle fall en merkverdig utvikling at det kun skal være menn med lav sosialøkonomisk status, utdanning og slik som barnløsheten har økt mest hos. Det er jo ikke slik at folk har fått mindre råd. For meg gir ingen annen grunn mening enn at det er kvinner i Norge som ikke ønsker dem.

Anonymous poster hash: c91f2...731

Men det er din personlige mening, og ikke fakta. Skal du skrive ett sånn innlegg så må du være nøytral og legge vekk din personlig mening. Du må ta høyde for å få folk interessert. Folk er ikke interessert i hva du mener, det er din personlige mening og ingen vil ta deg på alvor når du fremstår som bitter.

Min personlig oppfatning er at det er gjerne lavstatusmenn som får barn, mens de som velger å stase på utdannelse osv gjerne velger bort barn.

Anonymous poster hash: 92938...ab5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg tar det for gitt at de ikke bryr seg, for deres handlinger (eller mangelen på) tyder på det.

Anonymous poster hash: c91f2...731

Det er ikke relevant.

Poenget er at det er en dårlig overskrift og du kommer til å miste mange lesere på grunn av den.

Anonymous poster hash: 92938...ab5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er din personlige mening, og ikke fakta. Skal du skrive ett sånn innlegg så må du være nøytral og legge vekk din personlig mening. Du må ta høyde for å få folk interessert. Folk er ikke interessert i hva du mener, det er din personlige mening og ingen vil ta deg på alvor når du fremstår som bitter.

Min personlig oppfatning er at det er gjerne lavstatusmenn som får barn, mens de som velger å stase på utdannelse osv gjerne velger bort barn.

Anonymous poster hash: 92938...ab5

Jeg skriver heller ikke meningen min. Jeg skriver bare at det er slik, og det sikkert er trist for dem.

Anonymous poster hash: c91f2...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke relevant.

Poenget er at det er en dårlig overskrift og du kommer til å miste mange lesere på grunn av den.

Anonymous poster hash: 92938...ab5

Ok, ok. Skal forandre den til "Bryr ikke folk seg om gutter i Norge?"

Anonymous poster hash: c91f2...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skriver heller ikke meningen min. Jeg skriver bare at det er slik, og det sikkert er trist for dem.

Anonymous poster hash: c91f2...731

Jo, du skriver i mange setninger din personlige meninger.

Anonymous poster hash: 92938...ab5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du skriver i mange setninger din personlige meninger.

Anonymous poster hash: 92938...ab5

Jeg skriver at det er trist i noen setninger. At politiske parti har en del å tjene på å gjøre noe. At fødselsratene kanskje ville steget og at det ville vert godt og tjenligt.

Det er jo ikke så mye og noe jeg nok kunne funnet kilder som støttet opp under det.

Anonymous poster hash: c91f2...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ok. Skal forandre den til "Bryr ikke folk seg om gutter i Norge?"

Anonymous poster hash: c91f2...731

Men som tidligere sagt, en omskrevet overskrift setter andre premisser for teksten. Du stiller et annet spørsmål i overskriften, og må tilpasse teksten slik at den faktisk besvarer spørsmålet du stiller.

Anonymous poster hash: 91ed7...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det jeg finner litt inntersant er hvordan kvinner bare aviser dette som tull.

Men det beviser jo at TS har rett.



Anonymous poster hash: c9d01...f42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg finner litt inntersant er hvordan kvinner bare aviser dette som tull.

Men det beviser jo at TS har rett.

Anonymous poster hash: c9d01...f42

Kan du forklare den logikken litt nærmere, tro?

Anonymous poster hash: 91ed7...5a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har glemt å oppdatere med ny kunnskap du burde ha fått gjennom tidligere innblikk i utdanningssektoren og regjeringen via div linker, som tvert i mot sier at det satses på guttene og at man har hatt fokus på dette i mer enn 10-15 år.

Anonymous poster hash: 2a0c1...525

Hvor er guttedagene på universiteter og høyskoler? Hvor er kjønnspoengene til gutter? Hvor er stipend og særgoder til gutter i skolen? Hvor er egne rom, egne presentasjoner og all reklamen for å rekruttere gutter til dis utdanninger?

Hvorfor lyver du?

Anonymous poster hash: 34d94...dd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ok. Skal forandre den til "Bryr ikke folk seg om gutter i Norge?"

Anonymous poster hash: c91f2...731

Det fremstår omtrent like anklagende, spør du meg.

Anonymous poster hash: aa7f8...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...