Gå til innhold

Israels / Jødenes makt i USA


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om noen dager skal israels statsminister Netanyahu til USA, han skal holde enda en ny tale i den Amerikanske kongressen. WInston Churchil fikk lov til å holde en tale i Kongressen under 2 verdens krig, men den er forbeholdt amerikanere. Derimot så er det ingen som tør å si nei til Israels statsminister.

Hva er det han skal si i Kongressen? For å si det enkelt han er der for å snakke dritt om det Hvite Hus / den amerikanske presidenten (Obama). Mange synes dette er svært upassende og ydmykende.

Det er inge amerikansk politiker som tør å si noe, alle må klappe til alt Israels stasminsiter sier, hvis ikke er det slutt på deres politiske karriere. Snakk om å ydmyke en hel nasjon, enten man liker Obama eller ikke. Samtidig skader det USA, hva med alle de arabiske landene og andre som sier USA er styrt av Israel?

Ironisk nok så er det en del amerikanske jøder som synes den jødeiske lobby missbruker sin makt og at dette skader både den amerikanske preisdenten, jødenes omdømme og Israels forhold til USA:

http://www.theguardian.com/world/2015/feb/14/netanyahu-congress-reaction-jewish-leaders-boehner



Anonymous poster hash: b419d...46b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om noen dager skal israels statsminister Netanyahu til USA, han skal holde enda en ny tale i den Amerikanske kongressen. WInston Churchil fikk lov til å holde en tale i Kongressen under 2 verdens krig, men den er forbeholdt amerikanere. Derimot så er det ingen som tør å si nei til Israels statsminister.

Hva er det han skal si i Kongressen? For å si det enkelt han er der for å snakke dritt om det Hvite Hus / den amerikanske presidenten (Obama). Mange synes dette er svært upassende og ydmykende.

Det er inge amerikansk politiker som tør å si noe, alle må klappe til alt Israels stasminsiter sier, hvis ikke er det slutt på deres politiske karriere. Snakk om å ydmyke en hel nasjon, enten man liker Obama eller ikke. Samtidig skader det USA, hva med alle de arabiske landene og andre som sier USA er styrt av Israel?

Ironisk nok så er det en del amerikanske jøder som synes den jødeiske lobby missbruker sin makt og at dette skader både den amerikanske preisdenten, jødenes omdømme og Israels forhold til USA:

http://www.theguardian.com/world/2015/feb/14/netanyahu-congress-reaction-jewish-leaders-boehner

Anonymous poster hash: b419d...46b

Jeg fikk ikke helt med meg, glemte du å nevne Illuminati og Sions Vises Protokoller?

Du bør lese deg litt opp på de mest gjengse konspirasjonsteoriene før du poster her på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke helt med meg, glemte du å nevne Illuminati og Sions Vises Protokoller?

Du bør lese deg litt opp på de mest gjengse konspirasjonsteoriene før du poster her på KG.

Jeg har ofte forsvart Israel her på KG, men når flere jødiske ledere i USA sier at dette er helt unødig maktdemonstrasjon av Netanyahu, så er jeg enige med det de sier. Men kanskje de, CNN, BBC og The Guardian er konspirasjonsteoretikere også?

Anonymous poster hash: b419d...46b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ofte forsvart Israel her på KG, men når flere jødiske ledere i USA sier at dette er helt unødig maktdemonstrasjon av Netanyahu, så er jeg enige med det de sier. Men kanskje de, CNN, BBC og The Guardian er konspirasjonsteoretikere også?

Anonymous poster hash: b419d...46b

De er venstreekstreme og PK, men ikke konspirasjonsteoretikere.

Dessuten vil Israels besøk til USA ikke føre til noe som helst bra tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen dager skal israels statsminister Netanyahu til USA, han skal holde enda en ny tale i den Amerikanske kongressen. WInston Churchil fikk lov til å holde en tale i Kongressen under 2 verdens krig, men den er forbeholdt amerikanere. Derimot så er det ingen som tør å si nei til Israels statsminister.Anonymous poster hash: b419d...46b

LOL nei, mange statsledere har holdt tale i Kongressen bla. Tysklands forbundskansler Angela Merkel

Anonymous poster hash: e3c53...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er venstreekstreme og PK, men ikke konspirasjonsteoretikere.

Dessuten vil Israels besøk til USA ikke føre til noe som helst bra tror jeg.

De er ikke venstreekstreme

Her er hva times of israel skriver :

http://www.timesofisrael.com/a-historic-speech-and-a-dangerous-gamble/

Slate :

http://www.slate.com/articles/news_and_politics/politics/2015/02/benjamin_netanyahu_addressing_congress_his_willingness_to_play_politics.html

Anonymous poster hash: b419d...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LOL nei, mange statsledere har holdt tale i Kongressen bla. Tysklands forbundskansler Angela Merkel

Anonymous poster hash: e3c53...2d6

Jeg var litt for kjap her, for jeg så innslaget på nytt.

Nethanyahu er den eneste etter 2 verdenskrig som har holdt tale 3 ganger, den forrige var Winston Churchil. Han kan sikkert holde tale 10 ganger om han vill, ingen tør å si nei.

Anonymous poster hash: b419d...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel egentlig to ting som gjør dette ekstra kontroversielt:
1) Det er Republikanerne som med sitt flertall har sørget for å invitere ham, dette mot presidentens ønske. Det har de rett til, men det er vanlig praksis at presidenten får et formelt varsel om en slik invitasjon, noe de ikke fikk her.

2) Det er parlamentsvalg i Israel den 17. mars. USA har pleid å være lite lystne på å omgås statsledere som er midt i valgkamp, i hvert fall på tomannshånd. Diplomatisk praksis.

Republikanernes leder i Representantenes hus, John Boehner, får pekt nese til Obama. Netanyahu får litt av en talerstol to uker før valget. At Israels statsminister holder en tale er jo ikke i seg selv noe kjempeproblem, men opptakten har vært mildt sagt uheldig.



Anonymous poster hash: 38fe3...6e4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israel får kritikk både fra høyre og venstre siden i Israel og USA. Ingen tvil om at de ydmyker USA.



Anonymous poster hash: 9d6f7...05d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke dette hadde vært et problem hvis det f.eks var David Cameron som skulle tale i kongressen. Jeg tror dette ble en stor sak fordi Obama misliker Netanyahu.



Anonymous poster hash: 4b31d...8a7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jødenes makt?

Dette er den gode gamle, rasistiske myten om at alle jøder er like, og at de alle sammen deler nøyaktig de samme ideene og tankene. At jøder ikke er like innbyrdes forskjellige i alle mulige politiske og ideologiske retninger som alle andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...