Gå til innhold

Legger ned skole i Rosengård.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I Sveriges mest innvandrer tette bydel, Rosengård i Malmø legger de ned en skole, det har med sikkerhet og gjøre. Det er alt for mye vold og bråk på skolen og både lærere og elever er utrygge. Under 5% av skolens elever er etniske svensker.

I Høst ble bla skolen Örtagård stengt etter slåssing, antastelser, ildspåsettelse både mot lærere og andre elever. Svenskene aner ikke hva de skal gjøre for elevene har krav på utdanning, men mangler folkeskikk. Noe som gjør situasjonen uholdbar både for lærere og elever.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/varner-rydenskolan-stangs/



Anonymous poster hash: 0401a...259
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette burde norske medier hatt guts til å skrive om også.

Anonymous poster hash: 94fa1...e38

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Litt merkelig at de stenger skolen uten å ha et alternativ for elevene? De bør vel spres og ”sendes” til andre skoler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt merkelig at de stenger skolen uten å ha et alternativ for elevene? De bør vel spres og ”sendes” til andre skoler?

Mitt inntryk er at de har prøvd, men problemet flytter seg rundt. Det har vært mange spesielle saker fra skolene i Rosengård de siste årene. Bråk, slåssing mobbing, uorden mellom lærere og elever. De få etnisk svenske jentene som har gått der ble systematisk utsatt for seksuelle trakassering og antasting. Mange lærere ble også utsatt for det samme. Når elever tør å gå løs på lærere er det noe som er aldeles galt. Noe av årsakene til problemene har oppstatt skyldes også svensk presse som bagateliserer hendelsene, læreren har ikke noen former for maktmidler og kan ikke ta igjen og blir pålagt å løse problemene med dialog. Myndigheten er livredde for å bli kalt rasister slik som i england og prøver å feie det under teppet.

Anonymous poster hash: 0401a...259

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Mitt inntryk er at de har prøvd, men problemet flytter seg rundt. Det har vært mange spesielle saker fra skolene i Rosengård de siste årene. Bråk, slåssing mobbing, uorden mellom lærere og elever. De få etnisk svenske jentene som har gått der ble systematisk utsatt for seksuelle trakassering og antasting. Mange lærere ble også utsatt for det samme. Når elever tør å gå løs på lærere er det noe som er aldeles galt. Noe av årsakene til problemene har oppstatt skyldes også svensk presse som bagateliserer hendelsene, læreren har ikke noen former for maktmidler og kan ikke ta igjen og blir pålagt å løse problemene med dialog. Myndigheten er livredde for å bli kalt rasister slik som i england og prøver å feie det under teppet.

Anonymous poster hash: 0401a...259

Nettopp derfor, fordi det tydeligvis er for mange ulike grupper som ikke går sammen, bør de vel spre elevene utover til andre skoler så problemet hoper seg opp. De burde vel gjort det for lenge siden som du nevner, men nå er de vel nødt siden skolen faktisk stenger. De kan jo ikke la elevene være uten en skole å gå til?

Syns det virker rart at de stenger før de har fått orden på hva som skal skje videre med elevene. Og det er jo sikkert en del elever som er helt uskyldige i dette også, som nå står uten en skole fordi en del andre er bråkmakere.

Vedørende årsaken til bråk på skolen tror jeg ikke vi kan skylde på pressen eller at lærene ikke kan ta igjen: lærere skal jo ikke ta igjen ovenfor elever som oppfører seg dårlig? Men makt til å flytte på elever som ikke kan oppføre seg burde de absolutt ha. Eller kanskje det var det du mente?

Det å flytte på elever er jo vanskelig også her i Norge, det ser vi når det gjelder mobbing hvor det ofte er offeret som må bytte skole og ikke den som mobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men de kan jo ikke begynne å busse elvene til helt andre byer?

Det er et kjent problem med en del innvandrer familier i Malmø at de ikke er så opptatt av hva som skjer på skolen. Når de ikke gidder å komme på foreldremøter da er de ikke interesserti å bidra, svensk presse er unik i å ikke skrive noe negativt om ting som kan knyttes til innvandrere og Rosengård. Dette har foregått i flere år og svensk presse vet det. Men hvor fint kan det bli i en skole som ligger i en bydel hvor kvinner og spesielt ikke svensker kan bevege seg etter det er mørkt?

Jeg mener ikke at læreren skal bruke vold, men hva skal læreren gjøre om noen fiker til han/henne og de får sparken om de tar igjen? Hvordan har det utviklet seg slik at elvene tør å plage sine lærere? Da jeg gikk på skolen så var tanken på å fike til en lærer helt utenkelig.

Jeg mener det jeg sa om ledelsen / eliten i Malmø de lyver og bagateliserer. Jeg skal ikke forsvare Siv Jensen, men her er svaret hun fikk når hun snakket om rosengård :

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/politisjefen-i-rosengaard-arresterer-siv-jensen/a/547220/



Anonymous poster hash: 0401a...259
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å nevne et eksempel til Evans.

En sak jeg kjenner til fra Sverige, ei lærerinne ble angrepet av en elev. Hun valgte da å beskytte seg selv ved å holde fast hendene til gutten. Dette så rektor, hun ble kalt inn på hennes kontor hvor hun fikk en advarsel om at dette ble regnet som vold og at om det skjedde på nytt fikk hun sparken.



Anonymous poster hash: 0401a...259
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Sveriges mest innvandrer tette bydel, Rosengård i Malmø legger de ned en skole, det har med sikkerhet og gjøre. Det er alt for mye vold og bråk på skolen og både lærere og elever er utrygge. Under 5% av skolens elever er etniske svensker.

I Høst ble bla skolen Örtagård stengt etter slåssing, antastelser, ildspåsettelse både mot lærere og andre elever. Svenskene aner ikke hva de skal gjøre for elevene har krav på utdanning, men mangler folkeskikk. Noe som gjør situasjonen uholdbar både for lærere og elever.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/varner-rydenskolan-stangs/

Anonymous poster hash: 0401a...259

Jeg har noen ideer om hva som skal til, men pk-Sverige kommer aldri til å gjøre det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, jeg mener man burde ha spesialskoler for de verste.

Blablabla alle skal være "like", og skiller man folk etter nivå eller adferd så blir det forskjellsbehandling og folk kan bli mobba osv. Men hvis man absolutt skal la en vanlig allmennlærer ha ansvaret for en hel haug med bråkebøtter så kan man jommen ikke forvente at det går bra!!

Enten må klasser få spesialpedagoger som tar seg av problembarna i undervisningen sammen med lærer, og som følger de opp, eller så syns jeg det burde opprettes spesialskoler. Også må elever og foreldre slutte å dulles med. Syns ikke foreldra at læreren gjør en god jobb, nei da får de bytte skole da! (Snakker selvfølgelig ikke om rett frem dårlige lærere, men vi vet jo alle at noen foreldre ikke respekterer lærerens arbeid omtrent uansett hva.)

Og hvis foreldra ikke bryr seg, så må skolen ta over. Og da må man ha spesialpedagoger.

Det er jo ikke rart skoler blir stengt når alt skal være så fryktelig politisk korrekt hele tida og eleven har fler rettigheter enn lærern.

Anonymous poster hash: 01db8...49a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen ideer om hva som skal til, men pk-Sverige kommer aldri til å gjøre det.

Hva mener du skal til? For min del er det samme hvor barna kommer fra, men læreren må rett og slett frem med spanskrøret igjen.

Det eneste noen respekterer er fysisk makt, så da får man bruke det.

Anonymous poster hash: 9b828...e0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen ideer om hva som skal til, men pk-Sverige kommer aldri til å gjøre det.

Pytt, det er bare en berikelse. Kommer snart hit også. Det er jo dette vi har ønsket i så lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du skal til? For min del er det samme hvor barna kommer fra, men læreren må rett og slett frem med spanskrøret igjen.

Det eneste noen respekterer er fysisk makt, så da får man bruke det.

Anonymous poster hash: 9b828...e0e

Slik er da ikke lov å mene i PK Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barn fra visse deler i verden har lavere impulskontroll og IQ, mens kinesere feks på snitt har høyere. Derfor kan man si at det tryggeste hadde vært å sendt de etnisk svenske barna sine til en skole med asiaterunger.

Skal bli spennende å se hvordan PK eliten reagerer på dette friske innlegg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan umulig være bra at det nesten ikke er etniske svensker på skolene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan umulig være bra at det nesten ikke er etniske svensker på skolene.

Hvorfor ikke? Det er da ingen forskjell på svensker og ... andre svensker.

Anonymous poster hash: c121a...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kan umulig være bra at det nesten ikke er etniske svensker på skolene.

Det er heller ikke bra på de innvandrerskolene på østkanten i Oslo hvor det er 95% ikke etniske norske.

De ligger på bunn når det gjelder nasjonale prøver, men på topp når det gjelder psyko sosiale problemer.

Anonymous poster hash: c362c...fac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

For å nevne et eksempel til Evans.

En sak jeg kjenner til fra Sverige, ei lærerinne ble angrepet av en elev. Hun valgte da å beskytte seg selv ved å holde fast hendene til gutten. Dette så rektor, hun ble kalt inn på hennes kontor hvor hun fikk en advarsel om at dette ble regnet som vold og at om det skjedde på nytt fikk hun sparken.

Anonymous poster hash: 0401a...259

Det er ille, og jeg tviler ikke på at det er ille. Jeg bare syns det er rart at skolen legges ned uten at de har noen alternativ til elevene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Nei, men de kan jo ikke begynne å busse elvene til helt andre byer?

Det er et kjent problem med en del innvandrer familier i Malmø at de ikke er så opptatt av hva som skjer på skolen. Når de ikke gidder å komme på foreldremøter da er de ikke interesserti å bidra, svensk presse er unik i å ikke skrive noe negativt om ting som kan knyttes til innvandrere og Rosengård. Dette har foregått i flere år og svensk presse vet det. Men hvor fint kan det bli i en skole som ligger i en bydel hvor kvinner og spesielt ikke svensker kan bevege seg etter det er mørkt?

Jeg mener ikke at læreren skal bruke vold, men hva skal læreren gjøre om noen fiker til han/henne og de får sparken om de tar igjen? Hvordan har det utviklet seg slik at elvene tør å plage sine lærere? Da jeg gikk på skolen så var tanken på å fike til en lærer helt utenkelig.

Jeg mener det jeg sa om ledelsen / eliten i Malmø de lyver og bagateliserer. Jeg skal ikke forsvare Siv Jensen, men her er svaret hun fikk når hun snakket om rosengård :

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/politisjefen-i-rosengaard-arresterer-siv-jensen/a/547220/

Anonymous poster hash: 0401a...259

Hvorfor kan de ikke busses rundt? Det er jo mange norske skoleelever som tar buss hver dag, og det var også et forslag en for en tid tilbake at elever fra oslo øst skulle busses til vest fordi det ble opphoping i øst.

At foreldrene ikke bryr seg syns jeg ikke bør være et argument. Det er ikke foreldrene som skal gå på skole, det er barna og de syns jeg bør ha rett på skolegang selv om skolen deres legges ned. Det er sikkert en noen som er stille skolelys og som aldri gjør noe ut av seg, som også rammes, og kanskje har foreldre som ikke bryr seg.

Jeg har ingen erfaring med hvordan lærere bør håndtere vold, men makt til å gjøre omrokkeringer og flytte elever ut, bort hit og dit syns jeg de bør ha. Noen elever passer også kanskje best sammen med et få tall andre eller går bare sammen visse andre. Da må det gå an å gjøre de nødvendige endringene uten et tonn med papirarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan de ikke busses rundt? Det er jo mange norske skoleelever som tar buss hver dag, og det var også et forslag en for en tid tilbake at elever fra oslo øst skulle busses til vest fordi det ble opphoping i øst.

At foreldrene ikke bryr seg syns jeg ikke bør være et argument. Det er ikke foreldrene som skal gå på skole, det er barna og de syns jeg bør ha rett på skolegang selv om skolen deres legges ned. Det er sikkert en noen som er stille skolelys og som aldri gjør noe ut av seg, som også rammes, og kanskje har foreldre som ikke bryr seg.

Jeg har ingen erfaring med hvordan lærere bør håndtere vold, men makt til å gjøre omrokkeringer og flytte elever ut, bort hit og dit syns jeg de bør ha. Noen elever passer også kanskje best sammen med et få tall andre eller går bare sammen visse andre. Da må det gå an å gjøre de nødvendige endringene uten et tonn med papirarbeid.

De har planer om å busse elevene til andre skoler og muligens på sikt åpne ungdomsskolen. Om foreldrene bryr seg mer om sitt barn så får man vel kanskje mer rolige harmoniske barn utenfor skolen.

Hovedproblemet er vel at bla Sverige har hatt en langt høyere innvandring en det landet makter å integrere.

Anonymous poster hash: 70c80...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...