Gå til innhold

alders juksing og grenseløs naivitet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En del asylsøkere som kommer til Norge oppgir lavere alder en det som er virkelig.

Det er fordi de som er under 18 og som kan kalles barn får ek del ekstra fordeler.

Derfor anslår man alder ved å undersøke tenner og ved å se om de har sluttet å vokse (røntgen av hendene) denne ordningen er frivillig, hvordan kan dette være frivillig ??

Så viser medisinske undersøkelser at ca 80% av de man mistenker for aldersjuks er over 18. Allikevel så er det et fåtall som får oppjustert alder, dette er fordi mange blir intervjuet for å se hvor barnslige de er. Er det ingen som begriper at de da selvsagt vil prøve å virke barnslige?

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Asylsokere-far-nedjustert-alder-etter-intervju-7259077.html

I Sverige har man funnet mange "mindreårige asylsøker" som i ettertid har vært over 25 år. Det er utrolig hvor naive vi er her i Skandinavia.



Anonymous poster hash: 98ea8...759
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss. Det er mange kjeltringer som kommer inn i landet eller det er mange desperate folk i nød.



Anonymous poster hash: b303b...2c6
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2010 gav regjeringen etter for press etter at Aftenposten kalte undersøkelsen for beføling. Norsk folkehjelp fikk et advokatfirma til å lag en rapport som hevdet at det er i strid med barnerettigheter å se på kroppen deres. På den måten er det lett for en som for eksempel er 30 år å si at han/hun er barn. Tusenvis kan ha jukset seg inn i landet.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/100216/asylbarna-slipper-intimtest

http://www.rights.no/2010/01/vil-kle-av-skjeggete-barn/



Anonymous poster hash: 98ea8...759
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rart mange jukser på alder. Om man påstår å være for eksempel 16 år kan man også få lov å hente foreldrene sine i familiegjenforening. Disse foreldrene kan få lov å ta med sine barn. Om noen av disse barna er over 18 kan de jo likevel si at de er 16-17 år. Har disse "barna" ett litt stort barn på 13år, kan de jo bare påstå at barnet er 5 år.

Det høres ut som en dårlig spøk, men det var en sak i Sverige hvor en ensomkommende mindreårig asylsøker greide å hente inn over 100 familiemedlemmer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med alle slike undersøkelser er at det varier veldig hvor fort barn utvikler seg til voksne.

Eksempler:

Da jeg var femten skulle jeg vurderes for tannregulering, så tannlegen tok bilde av tenner og ei hånd for å se hvor utviklet skjellettet mitt var. Dette er samme undersøkelse som brukes for å bestemme alder til mindreårige asylsøkere. Da jeg kom tilbake spurte tannlegen hva jeg studerte, og da jeg hadde stotret frem at jeg gikk på ungdomsskolen måtte han gå å sjekke at han ikke hadde forvekslet papirene, for i følge skjellettet mitt var jeg 18-20 år. Jeg er glad jeg er født i norge med alle papirene i behold.

Min bror skal konfirmeres i år. Han er i ferd med å anlegge et skjegg en tjueåring kunne misunt.

Dette er altså ikke så lett, og selv om de opererer med gode feilmarginer kan de ta feil begge veier. Underlivsundersøkelser som er foreslått har jeg også liten tro på. Når jenter kan få mensen fra 11 til 16 år vil det nødvendigvis også være variasjon i utviklingen i de utvendige delene av kjønnsorganet. Denne forskjellen vil antagelig korrelere med utvikling av skjeggvekst, former og skjellettutvikling, fordi alle disse tingene har å gjøre med puberteten, og undersøkelsene kan derfor i liten grad utfylle hverandre.



Anonymous poster hash: 7b8aa...34d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les denne artikkelen vg skrev for noen år siden :

9 av 10 asylsøkere jukser på alderen !!

Det ble fastslått at de var 20 år eller eldre !

Likevel fikk de bli i landet, det er ikke rart at mange vil jukse. Når man blir tatt får det jo ingen konsekvens, snarere tvert i mot man får beholde sine rettigheter !



Anonymous poster hash: 3e1cb...0ba
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet med alle slike undersøkelser er at det varier veldig hvor fort barn utvikler seg til voksne.

Eksempler:

Da jeg var femten skulle jeg vurderes for tannregulering, så tannlegen tok bilde av tenner og ei hånd for å se hvor utviklet skjellettet mitt var. Dette er samme undersøkelse som brukes for å bestemme alder til mindreårige asylsøkere. Da jeg kom tilbake spurte tannlegen hva jeg studerte, og da jeg hadde stotret frem at jeg gikk på ungdomsskolen måtte han gå å sjekke at han ikke hadde forvekslet papirene, for i følge skjellettet mitt var jeg 18-20 år. Jeg er glad jeg er født i norge med alle papirene i behold.

Min bror skal konfirmeres i år. Han er i ferd med å anlegge et skjegg en tjueåring kunne misunt.

Dette er altså ikke så lett, og selv om de opererer med gode feilmarginer kan de ta feil begge veier. Underlivsundersøkelser som er foreslått har jeg også liten tro på. Når jenter kan få mensen fra 11 til 16 år vil det nødvendigvis også være variasjon i utviklingen i de utvendige delene av kjønnsorganet. Denne forskjellen vil antagelig korrelere med utvikling av skjeggvekst, former og skjellettutvikling, fordi alle disse tingene har å gjøre med puberteten, og undersøkelsene kan derfor i liten grad utfylle hverandre.

Anonymous poster hash: 7b8aa...34d

Men når flere tester tyder på at vedkommende er 30 år, skal man ikke ta de til følge?

Anonymous poster hash: 3e1cb...0ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når flere tester tyder på at vedkommende er 30 år, skal man ikke ta de til følge?

Anonymous poster hash: 3e1cb...0ba

Selvfølgelig skal en ta det til følge når avviket er så stort, men på det store flertallet av de som får endret alderen etter tester er ikke avviket så stort.

Disse testene er veldig omstritt i faglige miljø, faktisk så omstridt at OUS nekter å utføre dem, slik at UDI må hyre et privat firma til å utføre testene. Bare dette er et godt signal på at testene bør tillegges liten vekt.

Anonymous poster hash: 7b8aa...34d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde dette var noe den nye Frp regjeringen kunne ha ordnet.

Vi har da ingen FrP regjering. Vi har en Høyre regjering der FrP er en liten part. Slik SV var i AP regjeringen. Hadde vi hatt en FrP regjering ville asylstrømmen stoppet og vi hadde hatt lukkede asylmottak. Samt strengere krav til innvandrerne

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal en ta det til følge når avviket er så stort, men på det store flertallet av de som får endret alderen etter tester er ikke avviket så stort.

Disse testene er veldig omstritt i faglige miljø, faktisk så omstridt at OUS nekter å utføre dem, slik at UDI må hyre et privat firma til å utføre testene. Bare dette er et godt signal på at testene bør tillegges liten vekt.

Anonymous poster hash: 7b8aa...34d

Sier ingen ting, fordi de også er i mot DNA testing der hvor asylsøkere hevder de er i famile med hverandre. Til tross for at testene hadde en nøyaktighet på 1 til flere millioner og brukes i retten.

Argumentet er at man sorterer mennesker :fnise: :fnise:

http://tidsskriftet.no/article/183820/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Det er mange kjeltringer som kommer inn i landet eller det er mange desperate folk i nød.

Anonymous poster hash: b303b...2c6

Selvfølgelig er det svært mange som vil juske på alder. Null risiko og stor sjanse for at det lykkes.

Anonymous poster hash: 98ea8...759

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det svært mange som vil juske på alder. Null risiko og stor sjanse for at det lykkes.

Anonymous poster hash: 98ea8...759

Søplefolk som bare slipper inn uten å sjekke og har NULL oversikt. Søpleland.

Anonymous poster hash: 4053b...d1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg gikk på ungdomsskolen siste året hadde vi en "naken" test. Jeg fikk kontrollert om testiklene hadde falt på plass og om vi hadde hår, alt dette av en lege som at på til var kvinne. Jentene hadde også noen former for naken test bla brystundersøkelse. Om det å være naken er et ovegrep betyr det at hundretusener av ungsomsskole elever har blitt utsatt for overgrep?

Hva med sesjon (Forsvaret), eller kvinner som går til bryst eller underlivsundersøkelse, er det også overgrep? Dette er absolutt noen vi må få orden på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søplefolk som bare slipper inn uten å sjekke og har NULL oversikt. Søpleland.

Anonymous poster hash: 4053b...d1d

Uff, ja,vi bor i et søpleland - det verste landet i verden å bo i. Eller vent, det var visst omvendt...

Enkle mennesker kommer med enkle uttalelser. Hvis du tror dette er så enkelt, bør du sette deg litt mer inn i hvordan dette fungerer, før du skriver noe så hjernedødt.

Dette er et stort problem, ikke bare i Norge, men i alle land hvor papirløse flyktninger/innvandrere dukker opp. De er kriminelle, desperate mennesker, som bruker alle midler de kan for å få seg et bedre liv. At mange land sliter med å identifisere alder på disse menneskene, er ikke det minste rart. Det betyr ikke at jeg mener at dette på noen som helst måte kan forsvares, men at det nok ikke er så enkelt å løse som mange her inne later til å tro.

Anonymous poster hash: 02545...741

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja,vi bor i et søpleland - det verste landet i verden å bo i. Eller vent, det var visst omvendt...

Enkle mennesker kommer med enkle uttalelser. Hvis du tror dette er så enkelt, bør du sette deg litt mer inn i hvordan dette fungerer, før du skriver noe så hjernedødt.

Dette er et stort problem, ikke bare i Norge, men i alle land hvor papirløse flyktninger/innvandrere dukker opp. De er kriminelle, desperate mennesker, som bruker alle midler de kan for å få seg et bedre liv. At mange land sliter med å identifisere alder på disse menneskene, er ikke det minste rart. Det betyr ikke at jeg mener at dette på noen som helst måte kan forsvares, men at det nok ikke er så enkelt å løse som mange her inne later til å tro.

Anonymous poster hash: 02545...741

Kriminelle og desperate i samme setning, der har du det. Hadde jeg vært desperat etter å flykte til et annet land som skulle brukt store summer på meg hadde jeg pokker ikke vært kriminell i tillegg. Der har du hva som gjør dette til et søpleland, "desperate" dog kriminelle(!!) mennesker slippes inn i hopetall uten å sjekkes engang.

Anonymous poster hash: 4053b...d1d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvfølgelig skal en ta det til følge når avviket er så stort, men på det store flertallet av de som får endret alderen etter tester er ikke avviket så stort.

Disse testene er veldig omstritt i faglige miljø, faktisk så omstridt at OUS nekter å utføre dem, slik at UDI må hyre et privat firma til å utføre testene. Bare dette er et godt signal på at testene bør tillegges liten vekt.

Anonymous poster hash: 7b8aa...34d

Men hvordan kan man dokumentere om asylsøkeren er 30 og ikke 16/17 om man heller ikke vil ha tester?

Det holder ikke juridisk å si at vedkommende ser ut til å være ca 30 år. Om vedkommende protesterer i mot tann/røntgen undersøkelsen må man akseptere en nøyere undersøkelse.

Man kunne fint hatt en grense på 22 år, om alle undersøkelser tyder på at asylsøkeren er eldre, da må man akseptere at man ikke teller som asyl-barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kriminelle og desperate i samme setning, der har du det. Hadde jeg vært desperat etter å flykte til et annet land som skulle brukt store summer på meg hadde jeg pokker ikke vært kriminell i tillegg. Der har du hva som gjør dette til et søpleland, "desperate" dog kriminelle(!!) mennesker slippes inn i hopetall uten å sjekkes engang.

Anonymous poster hash: 4053b...d1d

Hvis du mener Norge er et søpleland, så står du fritt til å flytte. Hva med Somalia, Nord-Korea eller Sierra Leone? Kan noe av det friste?

Det blir for dumt å bruke slike uttrykk, kun fordi du er kritisk til innvandringspolitikken i Norge.

Anonymous poster hash: 02545...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener Norge er et søpleland, så står du fritt til å flytte. Hva med Somalia, Nord-Korea eller Sierra Leone? Kan noe av det friste?

Det blir for dumt å bruke slike uttrykk, kun fordi du er kritisk til innvandringspolitikken i Norge.

Anonymous poster hash: 02545...741

Er vel strengt talt du som ønsker slik befolkning som burde flytte dit. Jeg skal ikke trenge å flytte dit og ofre livet for at det kan bli litt orden på et system her i Norge som er helt galskap og setter egne innbyggere i fare.

Anonymous poster hash: 4053b...d1d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har da ingen FrP regjering. Vi har en Høyre regjering der FrP er en liten part. Slik SV var i AP regjeringen. Hadde vi hatt en FrP regjering ville asylstrømmen stoppet og vi hadde hatt lukkede asylmottak. Samt strengere krav til innvandrerne

De kan i alle fall prøve å endre praksis

Anonymous poster hash: 98ea8...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...