Gå til innhold

Barnefar fremkalte abort!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Nanne70

Sålangt er det ikke en eneste post her som har sagt at dette er greit og ikke burde straffes`?

Tja, det blir vel et tolkingsspørsmål. Det er imidlertid noen her som mener at dette kan sidestilles med at kvinnen spytter ut/lar være å ta p-pillen, og jeg er av den oppfatningen at disse to tingene overhodet ikke kan sammenliknes, nettopp av de årsakene jeg skriver. Jeg synes ikke at dette er en abortdiskusjon, nemlig, det er snakk om et menneske som tar seg friheter med et annet menneskes kropp og helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å velge å ta abort og å gjennomføre abort er en konsekvens.

Å velge å føde barnet og å oppdra barnet er en konsekvens.

Kvinner tar konsekvensen uansett hva som velges.

Anonymous poster hash: ade3c...eba

Nei. Det ene må være lik det andre, dersom man først skal sammenligne. "Konsekvensen" som kvinner utsetter seg for er på ingen måte lik konsekvensen som menn utsetter seg for, takket være lovverket.

Dette er uansett en avsporing.

Anonymous poster hash: 701b8...518

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det blir vel et tolkingsspørsmål. Det er imidlertid noen her som mener at dette kan sidestilles med at kvinnen spytter ut/lar være å ta p-pillen, og jeg er av den oppfatningen at disse to tingene overhodet ikke kan sammenliknes, nettopp av de årsakene jeg skriver. Jeg synes ikke at dette er en abortdiskusjon, nemlig, det er snakk om et menneske som tar seg friheter med et annet menneskes kropp og helse.

Helt enig!

Anonymous poster hash: ade3c...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er et foster liv, men igjen det var langt utenfor poenget med innlegget mitt.

Anonymous poster hash: 63256...6fb

Så, når man tar abort, så tar man liv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo hvor du vil hen, men som kvinne (som er helt for abort) så mener jeg at det er opp til bæreren å bestemme om man vil definere fosteret som liv (fremtidig barn) eller ikke

Ja, jeg begynner å skjønne det.

Så, det er altså morens eneveldige bestemmelse om et foster er liv eller ikke?

Hvordan fungerer det egentlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en gang får vi altså demonstrert den ekstreme dobbeltmoralen og mannehatet til kvinnene på KG.

Når en kvinne tar abort så er det bare en celleklump. Mens hvis en mann gjør det så er det visst verre enn drap...

Anonymous poster hash: 498b1...052

Det er ikke fosteret det dreier seg om her. Det er den reelle og potensielle skaden på morens psykiske og fysiske helse han evt straffes for.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er motbydelig, forståelig nok. Men menn som frasier seg barnet blir jo dømt her inne og ingen ønsker en mann som gjør eller har gjort det, så hvilke alternativer har han igjen? Juridisk abort finnes jo ikke.

Altså er det greit for ei jente å spytte p-piller i do for å bli gravid, altså gå bak ryggen til noen slik som denne mannen gjorde. Det er også greit for ei kvinne å ta abort, det er jo ikke noe som lever, mens nå så blir dette straffet på lik linje som drap, altså 21 år. Mannen gjør det samme som kvinnen i teorien gjør. Mannen blir straffet i begge tilfellene enten i form at han blir uaktuell for flere kvinner. Må betale et millionbeløp over 18 år, eller havner 21 år i fengsel.

Har det ikke gått litt for langt?

Abortpiller kan være ganske farlige.

Man kan i verste fall dø av komplikasjonene etter en medikamentelt fremkalt abort, og særlig når svangerskapet har vart en stund.

I den andre tråden ble det henvist til en nesten identisk sak fra USA, der kvinnen døde av blødninger etter at hun aborterte et foster i uke 18 etter at barnefaren hadde gitt henne abortfremkallende medikamenter uten at hun visste det. Hun døde i ambulansen.

Vanligvis benyttes abortpiller tidlig i svangerskapet, nettopp pga at de blir mer og mer risikable etter hvert som svangerskapet skrider frem.

Dere som tenker på dette utelukkende i fht rettighetene til å bestemme når og om et barn skal komme til verden, overser en del ganske viktige aspekter ved termineringen av et svangerskap.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, når man tar abort, så tar man liv?

Ja, akkurat som at man tar et liv om man smekker til en flue med fluesmekkeren, eller ved en påkjørsel med fatalt utfall.

Det er mange handlinger som fører til død på et liv, men som likevel ikke er straffbare i følge loven.

Abort før 12 uker er en slik handling.

Men kan du ikke heller diskutere saken?

Det jeg diskuterer i denne tråden er selvtekt, og hvis du har et ønske om å diskutere noe annet bør du heller opprette en egen tråd, eller diskutere med noen andre som ønsker å diskutere abort.

Anonymous poster hash: 63256...6fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat som at man tar et liv om man smekker til en flue med fluesmekkeren, eller ved en påkjørsel med fatalt utfall.

Det er mange handlinger som fører til død på et liv, men som likevel ikke er straffbare i følge loven.

Abort før 12 uker er en slik handling.

Men kan du ikke heller diskutere saken?

Det jeg diskuterer i denne tråden er selvtekt, og hvis du har et ønske om å diskutere noe annet bør du heller opprette en egen tråd, eller diskutere med noen andre som ønsker å diskutere abort.

Anonymous poster hash: 63256...6fb

Mitt ærend er dobbeltmoralen, intet annet.

Edit: Glemte å spørre: Er et begynnende menneskeliv det samme for deg som en flue?

Endret av Sir Winston
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, et foster i uke 12 er ikke et liv i lovens forstand, og selvsagt kan man abortere det. Fullstendig lovlig og akseptabelt, forutsatt at det skjer i riktige former og under forsvarlige forhold.

Men dette er ikke en abortdiskusjon, og mannen står anklaget for de skadene han har påført kvinnen, fysisk og psykisk. Og for brudd på abortloven.
Det er bare tilfeldigheter som gjør at han ikke står for retten anklaget for uaktsomt drap.

Innlegget er redigert.

- Avalon, mod

Endret av Avalon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt ærend er dobbeltmoralen, intet annet.

Edit: Glemte å spørre: Er et begynnende menneskeliv det samme for deg som en flue?

Hvilken dobbeltmoral har jeg utvist i denne tråden? Eksempler takk!

Og et begynnende menneskeliv er ikke det samme for meg som en flue.

Anonymous poster hash: 63256...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken dobbeltmoral har jeg utvist i denne tråden? Eksempler takk!

Og et begynnende menneskeliv er ikke det samme for meg som en flue.

Anonymous poster hash: 63256...6fb

Ikke du, nei - det var ikke det jeg mente.

Jeg snakker om den universelle dobbeltmoral som utvises hver gang temaet abort kommer opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke du, nei - det var ikke det jeg mente.

Jeg snakker om den universelle dobbeltmoral som utvises hver gang temaet abort kommer opp.

Da foreslår jeg at du slutter å sitere mine innlegg, siden jeg ikke ønsker å diskutere abort.

Anonymous poster hash: 63256...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke fosteret det dreier seg om her. Det er den reelle og potensielle skaden på morens psykiske og fysiske helse han evt straffes for.

Er så glad for at flere her ser denne saken på en ana måte enn abort og likestillings diskusjon!

Anonymous poster hash: 688d6...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Nanne70

Dette er da ikke noe problem, kvinner gjør det hele tiden.

Anonymous poster hash: 140a1...ba0

Hva da, forgifter eks-kjæresten sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva da, forgifter eks-kjæresten sin?

Tar abort...

Anonymous poster hash: 30375...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bør uten tvil dømmes etter den strengeste paragraf. Dette her er motbydelig gjort.



Anonymous poster hash: 28f62...a97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da ikke noe problem, kvinner gjør det hele tiden.

Anonymous poster hash: 140a1...ba0

Tar abort...

Anonymous poster hash: 30375...0d8

Feil! Kvinner bestemmer seg for om de vil ta abort, men det er LEGER som utfører aborten.

Anonymous poster hash: 63256...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...