Gå til innhold

Barnefar fremkalte abort!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan kan man 'drepe' et foster?

Er et foster liv?

Selvsagt er et foster liv, men igjen det var langt utenfor poenget med innlegget mitt.

Anonymous poster hash: 63256...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er motbydelig, forståelig nok. Men menn som frasier seg barnet blir jo dømt her inne og ingen ønsker en mann som gjør eller har gjort det, så hvilke alternativer har han igjen? Juridisk abort finnes jo ikke.

Altså er det greit for ei jente å spytte p-piller i do for å bli gravid, altså gå bak ryggen til noen slik som denne mannen gjorde. Det er også greit for ei kvinne å ta abort, det er jo ikke noe som lever, mens nå så blir dette straffet på lik linje som drap, altså 21 år. Mannen gjør det samme som kvinnen i teorien gjør. Mannen blir straffet i begge tilfellene enten i form at han blir uaktuell for flere kvinner. Må betale et millionbeløp over 18 år, eller havner 21 år i fengsel.

Har det ikke gått litt for langt?

Alternativet er å la være å pule. Er man med på leken må man ta konsikvensene av det.

Anonymous poster hash: ce465...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativet er å la være å pule. Er man med på leken må man ta konsikvensene av det.

Anonymous poster hash: ce465...488

Dessuten kan man jett bli gravid selv om man bruker prevensjon riktig. Det tryggeste er å alltid bruke kondom. Blir man gravid mens man går på piller, oppdager man det ofte ikke før det er for sent å ta abort. I dette tilfellet hadde siste frisk for abort gått ut. Fra et medisinsk ståsted var "celleklumpen" såpass utviklet at det ville vært drap å fjerne det.

Jeg skjønner ikke problemet med at den som puler må ta konsekvensene av dette. Tror du at man kan fraskrive seg HiV også?

Anonymous poster hash: ce465...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativet er å la være å pule. Er man med på leken må man ta konsikvensene av det.

Anonymous poster hash: ce465...488

Dessuten kan man jett bli gravid selv om man bruker prevensjon riktig. Det tryggeste er å alltid bruke kondom. Blir man gravid mens man går på piller, oppdager man det ofte ikke før det er for sent å ta abort. I dette tilfellet hadde siste frisk for abort gått ut. Fra et medisinsk ståsted var "celleklumpen" såpass utviklet at det ville vært drap å fjerne det.

Jeg skjønner ikke problemet med at den som puler må ta konsekvensene av dette. Tror du at man kan fraskrive seg HiV også?

Anonymous poster hash: ce465...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han får selvfølgelig ikke 21 år, det får jo ikke vanlige drapsmenn en gang (som regel)

Hvordan endrer det setningen? Dersom han blir dømt for noe mer enn legemsfornærmelse burde kvinner som lyver om prevansjonen (der det kan bevises) få nøyaktig samme straff.

Anonymous poster hash: 701b8...518

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan man 'drepe' et foster?

Er et foster liv?

Jeg skjønner jo hvor du vil hen, men som kvinne (som er helt for abort) så mener jeg at det er opp til bæreren å bestemme om man vil definere fosteret som liv (fremtidig barn) eller ikke

Endret av EllaMa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så om de blir dømt her inne? Det er ikke her de lever.

Vi vet ingenting om hva som har skjedd der ute.

Vi vet ikke om mannen på forhånd snakket med sin samboer om å avslutte forholdet, og frasi seg farskapet. (Mange menn får dette tilbudet uten å benytte seg av det, selv om det er hysj-hysj)

Alt vi vet er at her er det en mann som har oppført seg som jury, dommer og bøddel - han ville ikke ha barn, og han sørget for at han fikk viljen sin ved å utsette henne for potensiell skadelig handling.

Og det er ikke greit for noen kvinne å spytte p-piller i do. Du finner ikke en eneste frisk oppegående kvinne i dette landet som mener at dette er greit.

Anonymous poster hash: 63256...6fb

1. Han kan frasi seg farskapen og betalingen?`Jada, frem til kvinnen finner det forgodt å kreve pengene fordi hun sliter økonomisk eller lignende, så det er ikke å frasi segfarskapen...

2. At det ikke er greit å spytte pilla i do betyr ikke at det ikke skjer, og isåfall burde straffes på lik linje med det denne mannen har gjort.

Anonymous poster hash: 701b8...518

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativet er å la være å pule. Er man med på leken må man ta konsikvensene av det.

Anonymous poster hash: ce465...488

Enig i denne! Gjør abort for kvinner ulovelig! For det er det du mener, sant?

Anonymous poster hash: 701b8...518

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva klager dere over? Er ikke dette bedre enn den vanlige metoden, som er å dytte henne ned trappen?



Anonymous poster hash: a8d61...d28
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten kan man jett bli gravid selv om man bruker prevensjon riktig. Det tryggeste er å alltid bruke kondom. Blir man gravid mens man går på piller, oppdager man det ofte ikke før det er for sent å ta abort. I dette tilfellet hadde siste frisk for abort gått ut. Fra et medisinsk ståsted var "celleklumpen" såpass utviklet at det ville vært drap å fjerne det.

Jeg skjønner ikke problemet med at den som puler må ta konsekvensene av dette. Tror du at man kan fraskrive seg HiV også?

Anonymous poster hash: ce465...488

Feil. Fra et medisinsk standpunk ville man måtte søke for å kunne abortere fosteret.

Anonymous poster hash: 701b8...518

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama var 12 uker på vei, hvis hun hadde valgt abort hadde ingen reagert, fordi han tok valget så skal han få 21 år? (Jada jada hun hadde gått over 12 uker, men hun var fremdeles 12 uker på vei).

Hadde det skjedd lengre ut i svangerskapet hadde jeg reagert mer, men jeg tipper mannen har sagt fra ganske tydelig at han ikke ville ha barnet.

Ufint? Ja.

Straff? Ja.

21 år? Nei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart at det kan straffes etter dagens lovverk, men burde vel ikke være værre enn legemskrenkelse, eller legemsbeskadigelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er helt grusomt. Men nå mener jeg at det å gjøre ting mot andre sin kropp er fælt. Jeg vil ikke sammenligne dette med abort eller det å skylle p-piller nedi do (mannfolk har som kjent kondom de fint kan bruke dersom barn ikke er ønskelig).

Min kropp og alt den inneholdet er min og mitt. Jeg bestemmer. Ingen andre. Det tror jeg de fleste vil være enig i. Enten det gjelder tvangsabort, tvangssterilisering, tvangstattovering, tvangsomskjæring (og ja, jeg mener også at omskjæring av gutter som ikke samtykker burde være straffbart) osv. De færreste ville funnet seg i noe slikt og det er heldigvis straffbart.



Anonymous poster hash: ade3c...eba
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt grusomt. Men nå mener jeg at det å gjøre ting mot andre sin kropp er fælt. Jeg vil ikke sammenligne dette med abort eller det å skylle p-piller nedi do (mannfolk har som kjent kondom de fint kan bruke dersom barn ikke er ønskelig).

Min kropp og alt den inneholdet er min og mitt. Jeg bestemmer. Ingen andre. Det tror jeg de fleste vil være enig i. Enten det gjelder tvangsabort, tvangssterilisering, tvangstattovering, tvangsomskjæring (og ja, jeg mener også at omskjæring av gutter som ikke samtykker burde være straffbart) osv. De færreste ville funnet seg i noe slikt og det er heldigvis straffbart.

Anonymous poster hash: ade3c...eba

Joa, og mange damer godtar at mannen skal bruke kondom hele forholdet fordi han er redd for at hun skyller ned p-pillene...

Anonymous poster hash: 701b8...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Det er en grunn til at abort skal utføres på sykehus av kyndig personell. Dette her kan nesten sammenliknes med "kloke koner" med strikkepinne. Det er ingen garanti for at ulovlige og ukjente substanser er trygge, og hva om denne kvinnen hadde fått alvorlige blødninger? Jeg regner med at dere som synes at det greit at denne mannen blandet dette stoffet i kvinnens drikke, synes det er greit å "spike" drinker på utesteder også? Altså å utsette intetanende mennesker for mulig alvorlig skade/helseskade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er en grunn til at abort skal utføres på sykehus av kyndig personell. Dette her kan nesten sammenliknes med "kloke koner" med strikkepinne. Det er ingen garanti for at ulovlige og ukjente substanser er trygge, og hva om denne kvinnen hadde fått alvorlige blødninger? Jeg regner med at dere som synes at det greit at denne mannen blandet dette stoffet i kvinnens drikke, synes det er greit å "spike" drinker på utesteder også? Altså å utsette intetanende mennesker for mulig alvorlig skade/helseskade?

Sålangt er det ikke en eneste post her som har sagt at dette er greit og ikke burde straffes`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, og mange damer godtar at mannen skal bruke kondom hele forholdet fordi han er redd for at hun skyller ned p-pillene...

Anonymous poster hash: 701b8...518

Da må mannen velge. Det er ikke slik at menn er fritatt fri vilje og er fullstendig avhengig av kvinners velvilje. Puler man kan det bli barn av det.

Men dette blir en avsporing. En mann har gjort noe mot en kvinne. Han har tatt tvangsabort på henne. Det er det som er saken her. Ikke alle menn i alle forhold der kvinner kan, vil eller er noen slue snoker.

Anonymous poster hash: ade3c...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativet er å la være å pule. Er man med på leken må man ta konsikvensene av det.

Anonymous poster hash: ce465...488

Gjelder ikke det kvinner og? Da kan man fjerne muligheten for fri abort. Så kan de drite i å pule og.

Anonymous poster hash: da775...7af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder ikke det kvinner og? Da kan man fjerne muligheten for fri abort. Så kan de drite i å pule og.

Anonymous poster hash: da775...7af

Å velge å ta abort og å gjennomføre abort er en konsekvens.

Å velge å føde barnet og å oppdra barnet er en konsekvens.

Kvinner tar konsekvensen uansett hva som velges.

Anonymous poster hash: ade3c...eba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...