Gå til innhold

Er du redd IS?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva da "klarer å innta Europa"? De er alt i Europa! De er invitert hit.

OUR BROTHERS ARE there,” Khalid said when he heard I was going to Ukraine. “Buy a local SIM card when you get there, send me the number and then wait for someone to call you.”

Khalid, who uses a pseudonym, leads the Islamic State’s underground branch in Istanbul. He came from Syria to help control the flood of volunteers arriving in Turkey from all over the world, wanting to join the global jihad. Now, he wanted to put me in touch with Rizvan, a “brother” fighting with Muslims in Ukraine.

The “brothers” are members of ISIS and other underground Islamic organizations, men who have abandoned their own countries and cities. Often using pseudonyms and fake identities, they are working and fighting in the Middle East, Africa and the Caucasus, slipping across borders without visas.

https://firstlook.org/theintercept/2015/02/26/midst-war-ukraine-becomes-gateway-europe-jihad/

Anonymous poster hash: d773b...8c3

IS kriger sammen med de USA-vennlige styrkene i Ukraina?

Vet du om noen andre kilder kan bekrefte det?

Anonymous poster hash: 7f373...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke redd for IS. Sjansen for å dø av terror er mindre enn sjansen for å dø av drukning. IS er bare en gjeng patetiske tullinger som må ty til vold fordi de har så dårlige argumenter.



Anonymous poster hash: 4be60...0aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke redd for IS. Sjansen for å dø av terror er mindre enn sjansen for å dø av drukning. IS er bare en gjeng patetiske tullinger som må ty til vold fordi de har så dårlige argumenter.

Anonymous poster hash: 4be60...0aa

Bare en gjeng tullinger... forklar det til folket i Kobane.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de skremmer meg. Det skremmer meg at folk tyr til så barbariske handlinger mot usyldige. Men jeg er ikke redd for at det som skjer der nede kommer til å bli daglig kost i Oslos gater, men terrorangrep og flere trusler må vi være forbredt på. De har jo mange støttespillere i verden. Jeg frykter for livene til uskyldige sjeler som bor i de mest utsatte områder. Jeg så et bilde av en skolejente som sikkert ikke var mer en 10 år, hun lå hodeløs med skolesekken fortsatt på, så kan ikke si noe annet enn at det setter preg. Innimellom tar jeg meg selv i å tenke at det koker over i en verdenskrig snart, men prøver å riste det av meg. Blir jo ikke bedre av å skremme seg selv unødvednig, men tenker så klart på alle som har mista livet, familien og de som står i fare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frykter du for at IS klarer å innta europa? Eller at vi er på veg inn i en ny verdenskrig?

Anonymous poster hash: ebf28...482

En verdenskrig mot 30.000 tullinger? Kort konflikt i så fall. IS er ikke representative for verdens muslimer, og de fleste muslimske organisasjoner liker dem ikke. Og deres eksesser går da også stort sett ut over andre muslimer. Her i Vesten ser vi jo mest til bilder av halshuggede vestlige journalister, og går glipp av all korsfestelsene og henrettelsene som blir muslimer til del.

Helt fra starten av har IS myrdet muslimer fordi de ikke var den rette sorten muslimer, ikke var fromme nok, eller ikke kunne svare riktig på spørsmål om islam og koranen. Så de har ikke mye kred, for å si det sånn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg er ikke redd. Men jeg er redd på andres vegne. Det er synd i de som oppleve dette IS driver med.. Og jeg syns det er synd at de "angriper" hele verden med disse halshuggingene og terroren.

Jeg forstår jo også at folk kan bli redde.

Anonymous poster hash: c7726...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frykter du for at IS klarer å innta europa? Eller at vi er på veg inn i en ny verdenskrig?

Anonymous poster hash: ebf28...482

De primitive islamist-naziene i IS vil stoppes av NATO, umulig for dem å innta Europa selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Men jeg frykter alt som vil skje i dette århundret.

Kampen mellom Islam, generelt, og vesten.

Islamister vil være med hele veien, de vil påvirke og kamper må kjempes.

Men vi tar IS nå.

Det er borte under 2 år fra nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si at jeg er direkte redd IS, men jeg er nok redd for at slik høyreekstremisme skal få fotfeste i Europa.



Anonymous poster hash: b79ce...5d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyreekstremisme vil få fotfeste uansett.

Det er i sjelen til en del mennesker.

Men at Boko Haram og IS finnes, gjør det enklere for dem å legitimere sin kamp.

Vi ser foran oss 100 år med kamp generelt mellom Europa/USA og Islam.

Islamister eller ikke, kampen står mot Islam.

Kristendommen knakk sammen. Det vil også Islam gjøre.

Det vil bare ta tid.

Opplyste mennesker forarger seg over gamle bøker som skal diktere oss.

Dette er historie, men også framtid.

Og derfor lever jeg med et sinnsvakt yrke. Som soldat.

Sånn er det.

Kanskje en gang vil ikke mine tjenester være behøvd.

Det er dagen da John Lennon fikk sitt store ønske oppfylt.

Det vil ta tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det er dette Vesten får etter å ha herset og vist muskler ovenfor disse landene i lang, lang tid.



Anonymous poster hash: 69991...561
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er dette Vesten får etter å ha herset og vist muskler ovenfor disse landene i lang, lang tid.

Anonymous poster hash: 69991...561

Men det er jo ikke de som Vesten har herset med, og vist muskler overfor, som er IS-krigere i dag. IS består av opprørere som Vesten har støttet politisk, økonomisk og militært.

Hvis vi skal følge din logikk ville det vært tilhengere av Assad og Gaddafi som var våre største fiender i dag. Slik er det jo ikke. Disse menneskene har ikke truet oss eller angrepet oss, og de frykter IS minst like mye som vi frykter IS.

Vesten kjemper fortsatt på samme side som IS i Syria. Både IS og Vesten kriger mot den syriske regjeringen og president Assad.

Hvis Vesten virkelig ønsket å bekjempe IS burde vi kjempet sammen med syriske regjeringsstyrker, istedetfor å krige mot dem.

Ser at noen over her har stor tro på at Nato vil bekjempe IS. Se på hva USA gjør i praksis. Fakta er at IS ikke hadde eksistert i dag hvis ikke vi hadde støttet opprørere i Libya og Syria. USA har siden 2011 støttet dem politisk, økonomisk og militært. Mange av disse opprørerne er IS-krigere i dag. Så kan man spørre seg om USA har gjort en feilvurdering eller om dette faktisk har vært en ønsket utvikling.

Anonymous poster hash: 7f373...223

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er ikke redd for IS. IS har selvfølgelig ikke noe sjangs mot verdens største military-industrial-complex.

Det har aldri i verden vært en større krigssmakt enn den vi sitter på. Ikke romerne engang.

Men vi kan ikke utelukke terrorangrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

All grunn til å frykte IS. Legg på minnet at 30 000 irakiske bakkestyrker ikke var tilstrekkelig til å forsvare Mosul (Irak) da 800 IS-krigere invaderte byen.

USA hadde over 80 milliarder kroner på å trene opp og utstyre den irakiske hæren, men hæren flyktet, sammen med en halv million sivile og mye av det tunge amerikanske militære utstyret ble overtatt av IS.

IS kan kun slåes i en bakkekrig. Hver dag 1 IS-kriger bombes så får de 10 nye.



Anonymous poster hash: 6239f...d77
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyreekstremisme vil få fotfeste uansett.

Det er i sjelen til en del mennesker.

Men at Boko Haram og IS finnes, gjør det enklere for dem å legitimere sin kamp.

Vi ser foran oss 100 år med kamp generelt mellom Europa/USA og Islam.

Islamister eller ikke, kampen står mot Islam.

Kristendommen knakk sammen. Det vil også Islam gjøre.

Det vil bare ta tid.

Opplyste mennesker forarger seg over gamle bøker som skal diktere oss.

Dette er historie, men også framtid.

Og derfor lever jeg med et sinnsvakt yrke. Som soldat.

Sånn er det.

Kanskje en gang vil ikke mine tjenester være behøvd.

Det er dagen da John Lennon fikk sitt store ønske oppfylt.

Det vil ta tid.

IS er høyreekstremister ja?

Anonymous poster hash: b79ce...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IS er høyreekstremister ja?

Anonymous poster hash: b79ce...5d5

Ønsker man å forvrenge ting. Så er det veldig enkelt. Les hele innlegget og ikke kommenter før du har gjort det.

Og helst uten å være anonym.

Det siste er bare en greie jeg har. Det å tørre å vøre seg selv osv. Det å ha litt baller. Just sayin'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Og terror generelt er ikke noe nytt.

Anonymous poster hash: 95a59...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...