Gå til innhold

Er du redd IS?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Frykter du for at IS klarer å innta europa? Eller at vi er på veg inn i en ny verdenskrig?



Anonymous poster hash: ebf28...482
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg frykter ikke IS, men jeg er redd for hva enkeltindivider kan finne på. Mange lar seg inspirere av disse feigingene og det synes jeg er skummelt. Der har mediene en jobb å gjøre også, de sprer MYE og skriver en hel haug om disse IS folka. Mye mer enn nødvendig.

Det jeg ikke kan fatte er at muslimer generelt kan tro og sverge til Koranen som blir så feiltoket i alle mulige retninger. Hvorfor støtte opp om en bok (og religion) som er roten til så mye fælt?

I mine øyne må Koranen tolkes på nytt og det er dette mediene burde fokusere på!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frykter du for at IS klarer å innta europa? Eller at vi er på veg inn i en ny verdenskrig?

Anonymous poster hash: ebf28...482

Ja, er redd dem. Jeg har lyst å gråte hver gang jeg leser om dem også.

Anonymous poster hash: e859f...550

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd IS, og jeg frykter ikke at de kan klare å innta Europa, i hvert fall om "innta" innebærer å overta noen områder. Ikke i det hele tatt.

Det er vel likevel vanskelig å tro annet enn at antallet terrorangrep i Europa bare vil øke. At det vil bli en asymmetrisk krigføring fra IS og deres meningsfeller mot europeiske mål er vel innlysende, og det er dessverre umulig å fange opp alle i tide. Men de får selvsagt ikke brakt Europa i kne eller tatt over noe som helst her, de får bare utført noen feige terrorangrep her og der.

Jeg er overhodet ikke bekymret for at IS vil kunne påvirke min hverdag direkte. Jeg som er bosatt i Oslo sentrum og tasser rundt en drøss med potensielle terrormål hver dag ofrer det ikke en tanke. Det er så mye annet jeg bedriver som er langt farligere. Gå over veien, blant annet. IS' eksistens provoserer meg, men redd for dem er jeg overhodet ikke.



Anonymous poster hash: 1bd4c...fe3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg frykter ikke IS, men jeg er redd for hva enkeltindivider kan finne på. Mange lar seg inspirere av disse feigingene og det synes jeg er skummelt. Der har mediene en jobb å gjøre også, de sprer MYE og skriver en hel haug om disse IS folka. Mye mer enn nødvendig.

Det jeg ikke kan fatte er at muslimer generelt kan tro og sverge til Koranen som blir så feiltoket i alle mulige retninger. Hvorfor støtte opp om en bok (og religion) som er roten til så mye fælt?

I mine øyne må Koranen tolkes på nytt og det er dette mediene burde fokusere på!

Jeg er enig. Jeg tenker mye på dette med IS, at de sier de vil prøve å komme seg inn i europa, synes det er skummelt. Men at folk kan bli "inspirert" av alt mediaskriv er enda mer realistisk og det er nesten kvalmende. Det er jo greit at det ikke står alt i vanlige aviser, men man finner jo så mange videoer og bilder på nett. Jeg synes det er helt forferdelig.

Anonymous poster hash: ebf28...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frykter du for at IS klarer å innta europa?

Anonymous poster hash: ebf28...482

Hva da "klarer å innta Europa"? De er alt i Europa! De er invitert hit.

OUR BROTHERS ARE there,” Khalid said when he heard I was going to Ukraine. “Buy a local SIM card when you get there, send me the number and then wait for someone to call you.”

Khalid, who uses a pseudonym, leads the Islamic State’s underground branch in Istanbul. He came from Syria to help control the flood of volunteers arriving in Turkey from all over the world, wanting to join the global jihad. Now, he wanted to put me in touch with Rizvan, a “brother” fighting with Muslims in Ukraine.

The “brothers” are members of ISIS and other underground Islamic organizations, men who have abandoned their own countries and cities. Often using pseudonyms and fake identities, they are working and fighting in the Middle East, Africa and the Caucasus, slipping across borders without visas.

https://firstlook.org/theintercept/2015/02/26/midst-war-ukraine-becomes-gateway-europe-jihad/

Anonymous poster hash: d773b...8c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd IS, og jeg frykter ikke at de kan klare å innta Europa, i hvert fall om "innta" innebærer å overta noen områder. Ikke i det hele tatt.

Det er vel likevel vanskelig å tro annet enn at antallet terrorangrep i Europa bare vil øke. At det vil bli en asymmetrisk krigføring fra IS og deres meningsfeller mot europeiske mål er vel innlysende, og det er dessverre umulig å fange opp alle i tide. Men de får selvsagt ikke brakt Europa i kne eller tatt over noe som helst her, de får bare utført noen feige terrorangrep her og der.

Jeg er overhodet ikke bekymret for at IS vil kunne påvirke min hverdag direkte. Jeg som er bosatt i Oslo sentrum og tasser rundt en drøss med potensielle terrormål hver dag ofrer det ikke en tanke. Det er så mye annet jeg bedriver som er langt farligere. Gå over veien, blant annet. IS' eksistens provoserer meg, men redd for dem er jeg overhodet ikke.

Anonymous poster hash: 1bd4c...fe3

Godt skrevet! Men hva om du skulle på ferie til sydligere strøk da? Hadde du tenkt noe over det?

Anonymous poster hash: ebf28...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke redd for IS. Og hadde jeg ikke hatt barn, så skulle jeg ha reist ned og kriget mot de sammen med andre sterke tøffe damer.



Anonymous poster hash: 20627...831
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt skrevet! Men hva om du skulle på ferie til sydligere strøk da? Hadde du tenkt noe over det?

Anonymous poster hash: ebf28...482

Det avhenger av om du mener hvordan jeg trives på reise generelt eller om jeg unngår helt konkrete steder nå. Jeg innser at jeg grunnet pass og ateisme neppe er så velkommen i Mosul for tiden, for å si det mildt, og sånn sett legger det jo en slags (teoretisk) begrensning.

Men jeg skal faktisk fly tvers over Midtøsten om to uker, og da jeg skulle bestille billetter var det prisen som gjorde at jeg valgte å mellomlande et sted i Europa fremfor i Qatar eller Istanbul. Jeg skal også til et land som har levd med nok av islamistisk terror de siste årene, og det bekymrer meg ikke. Jeg ville heller ikke vært noe mer bekymret på en typisk sydenferie.

Når jeg setter meg ned og tenker aktivt over IS' fremgang og fremferd synes jeg også at det er ubehagelig. At større områder kontrolleres av svin som vil så mange så vondt, og at det finnes så mange tusen mennesker som er villige til å dø for å drepe sånne som deg og meg. Likevel er tross alt sannsynligheten for at jeg blir drept av noen terrorist altfor liten til å skulle påvirke hverdagen min. Stressnivået mitt når jeg går forbi Stortinget, gjennom Oslo S eller ombord i et fly er helt uendret.

Anonymous poster hash: 1bd4c...fe3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er redd for IS, fordi de har så ufattelig mange flere støttespillere enn mange vil innrømme. De har støttespillere over alt. Det er skummelt at det finnes så blåste mennesker her i verden.



Anonymous poster hash: c7598...68e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, livskvaliteten min er betraktelig på riket av IS.

Det er alt for mange som sier at de "ikke støtter handlingene", men forstår hvorfor de gjør det... Og når så mange går ut å sier det, så er jeg bekymret for hvor mange som faktisk støtter handlingene også. Det er bemerkelsesverdig at jeg kan telle på en hånd hvor mange muslimer som har uttalt seg som tar helt fullstendig avstand, og som ikke sier at de forstår hvorfor de kan gjøre sånne ting.

Anonymous poster hash: f9f4c...771

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, livskvaliteten min er betraktelig på riket av IS.

Det er alt for mange som sier at de "ikke støtter handlingene", men forstår hvorfor de gjør det... Og når så mange går ut å sier det, så er jeg bekymret for hvor mange som faktisk støtter handlingene også. Det er bemerkelsesverdig at jeg kan telle på en hånd hvor mange muslimer som har uttalt seg som tar helt fullstendig avstand, og som ikke sier at de forstår hvorfor de kan gjøre sånne ting.Anonymous poster hash: f9f4c...771

*påvirket

Anonymous poster hash: f9f4c...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*påvirket

Anonymous poster hash: f9f4c...771

*beriket

Anonymous poster hash: d773b...8c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Redd politikere som aksepterer IS.

Er jeg personlig redd IS? Nei.

De er en flokk primitive villmenn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frykter du for at IS klarer å innta europa? Eller at vi er på veg inn i en ny verdenskrig?

Anonymous poster hash: ebf28...482

Jeg tenker 3.verdenskrig på helt nye premisser enn tidligere kriger med moderne teknologi som hjelper. Altså at vi de neste 10 årene er i fare for å oppleve soloterroisme ala A. B. Breivik. Folk som er helt skrudd i hodet men som tror de har helt rett. Jeg er vel like redd som nordmenn var under den kalde krigen. Det er vel en grei sammenligning. Linken som jeg postet i det andre innlegget, med nyheten om at en terrorist ønsket å gå i en barnehage på norsk jord og drepe liten og stor fordi de var vantro alle sammen var helt grøss og gru. Tenk at det finnes så onde mennesker på jord. Naive meg.

David Cameron, statsminister i Storbritani, synes jeg har ordlagt seg presist om hvilken trussel Is er. Her er en link til det han har sagt: http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/iraq/11038121/David-Cameron-Isil-poses-a-direct-and-deadly-threat-to-Britain.html

Endret av Ferie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...