Gå til innhold

Einar Gelius: Problemet er religionen islam, dens ideologi og verdigrunnlag.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Religioner har selvsagt like lite krav på "beskyttelse" mot kritikk som andre eventyr og politiske ideologier.

Enig i det. Derfor burde islam kritiseres og gjerne sjikaneres daglig. Jeg mener det er på tide å ta et oppgjør mot dem som støtter denne ideologien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begriper ikke den iver på å ikke stille selve "ordet" i relgionen til ansvar?

Det står i Bibelen feks at menn som ligger med menn ikke skal arve guds rike. Så er det de som prøver å tone dette ned, men ingen tvil dette står i bibelen som igejn er guds ord.

Når det gjelder Islam så er det en del ting som står der som ikke er så veldig bra. Hvordan da noen kan benekte dette å si at de feiltolker Koranen er utrolig.

http://www.thereligionofpeace.com/quran/023-violence.htm



Anonymous poster hash: 7a04a...17c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ligger flere kapitel i Koranen som tillater muslimske menn å voldta.
Kvinner som er fanget og som ikke er muslimske. Voldtekts-mannen kan bare gjøre dette om han er langt vekk fra sin kvinne (om han er gift) det er bare å google.

det er også dødsstraff for en muslimsk kvinne som gifter seg med en ikke-muslim, hun er da frafallen.

Ingen tvil om at dette ikke er feil tolkinger.



Anonymous poster hash: 7a04a...17c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ligger flere kapitel i Koranen som tillater muslimske menn å voldta.

Kvinner som er fanget og som ikke er muslimske. Voldtekts-mannen kan bare gjøre dette om han er langt vekk fra sin kvinne (om han er gift) det er bare å google.

det er også dødsstraff for en muslimsk kvinne som gifter seg med en ikke-muslim, hun er da frafallen.

Ingen tvil om at dette ikke er feil tolkinger.

Anonymous poster hash: 7a04a...17c

Nå er det vel stort sett bare sosialister og andre PK folk som fornekter det som faktisk står i koranen. Mer seriøse mennesker ser og forstår at islam er en barbarisk ideologi som må bekjempes som nazismen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang (tror jeg), så er jeg enig med Gelius! Det som er interressant: jo mer folk vet om islam, jo mer er folk negative til religionen. Folk som ikke vet så mye om hva det går ut på, og som ikke har lest Koranen (eller Hadith), er ofte nøytrale til islam, og tror at den er som de andre religionene. Det er ikke ondskap som er farlig, men dumskap!

Anonymous poster hash: 1eaf3...b65

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle skal vel kunne diskutere slik dem vil. Det eneste jeg gjorde deg oppmerksom på, er at innenfor islam er det akseptert å lyve til oss vantroende. Derfor bør man være skeptisk til hva som kommer fra muslimer. Dette har blitt bevist av ei ung jente fra Somalia som tok med seg hemmelig opptak av imamer i Oslo i forhold til omskjæring. Det de offisielt sier er ikke det de faktisk mener. Viktig og være klar over.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/avsloerte-imamene/a/5214074/

Ja, men det jeg henviste til i mitt lille innlegg om de forskjellige lovtradisjonene i islam, var ikke et intervju eller en presseuttalelse fra en enkelt imam som løy til media, det var en henvisning til lovtradisjoner som eksisterer i muslimske land, der behovet for å fortelle slike dekkhistorier er ikke-eksisterende.

Og der har du noen tradisjoner som omtaler f.eks religiøst frafall som en religiøs forbrytelse som må straffes med døden, og andre tradisjoner som IKKE gjør det.

Dette er et faktum, og om det passer forholdsvis dårlig inn i en argumentrekke som nærmest forutsetter at alle muslimer er like og mener det samme om alt, så kan jeg bare beklage at det regner på paraden din. Det blir ikke mindre sant av den grunn, og du gjør klokt i å differensiere din omtale av disse folkene så langt det lar seg gjøre, innse at det finnes grader av religiøs forstokkethet, og undersøke det før du flekker frem en påstand om religiøs løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i det. Derfor burde islam kritiseres og gjerne sjikaneres daglig. Jeg mener det er på tide å ta et oppgjør mot dem som støtter denne ideologien.

Å, så nå er du for at man skal ta et oppgjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel stort sett bare sosialister og andre PK folk som fornekter det som faktisk står i koranen. Mer seriøse mennesker ser og forstår at islam er en barbarisk ideologi som må bekjempes som nazismen.

Jepp.

Det faktum at islam tillater at muslimske menn voldtar ikke-muslimske kvinner er noe som ødelegger liv hver eneste dag. IS holder jo f.eks. tusener av ikke-muslimske barn, jenter og kvinner som sexslaver -som blir voldtatt av flere muslimske menn daglig. Pur ondskap.

Det som er mindre kjent, og veldig lite politisk korrekt å si, er jo at denne islamske tenkemåten og godkjennelsen av voldtekt ligger bak SVÆRT mange voldtekter i Europa og andre ikke-muslimske land også, hvor muslimske innvandrere daglig voldtar ikke-muslimske barn, jenter og kvinner.

Enhver politiker som støtter muslimsk innvandring og velgere som stemmer på disse, og likevel sover godt om natten, ja, de er ikke normale mennesker rett og slett. Skremmende mangel på empati som vel må kunne kalles ondskap.

Endret av Lothlorien-
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.

Det faktum at islam tillater at muslimske menn voldtar ikke-muslimske kvinner er noe som ødelegger liv hver eneste dag. IS holder jo f.eks. tusener av ikke-muslimske barn, jenter og kvinner som sexslaver -som blir voldtatt av flere muslimske menn daglig. Pur ondskap.

Det som er mindre kjent, og veldig lite politisk korrekt å si, er jo at denne islamske tenkemåten og godkjennelsen av voldtekt ligger bak SVÆRT mange voldtekter i Europa og andre ikke-muslimske land også, hvor muslimske innvandrere daglig voldtar ikke-muslimske barn, jenter og kvinner.

Enhver politiker som støtter muslimsk innvandring og velgere som stemmer på disse, og likevel sover godt om natten, ja, de er ikke normale mennesker rett og slett. Skremmende mangel på empati som vel må kunne kalles ondskap.

Før jeg svarer deg vil jeg si. Det er flott at du som kvinne er sterkt i mot islam. For det er dere Norske frie kvinner som først og fremst vil lide under islam. Moderat islam vil for norske kvinner oppleves som et overgrep. Det må huskes på. Kvinnen er under mannen i denne religionen/ideologien. Jeg kjenner personlig mange moderate muslimer. De er på ingen måte farlige. Men deres kvinnesyn er ulikt en hva de fleste Norske menn har. Det er skremmende få kvinner på dette forum som er i mot islam. Det taler om at de mangler kunnskap, eller har kjøpt propagandaen fra venstresiden.

Så til ditt innlegg. Islamister finner i sin tro legitimitet til å voldta og drepe oss vantroende. IS er en ekstrem utgave av islam. IS dreper også muslimer de mener ikke har den rette troen. Så det er også mange muslimer som lider under disse ekstreme islamister.

Jeg har i mange år på mange ulike forum diskutert islam. Jeg har undret og jeg har spurt. Hvorfor man ikke tar avstand til islam. Jeg har aldri fått et riktig svar. Det er kun det samme om at alle muslimer ditt og datt. Ja de fleste muslimer vil ikke drepe, eller torturere folk. Men, deres religion uansett moderat som ekstrem, undertrykker kvinnen. Derfor er jeg engasjert. Som far til 3 jenter er det en forpliktelse. Det er dem som skal vokse opp. Hvor står islam i det Norske samfunn om 30 år? Ingen vet. Derfor må vi forebygge. Vi må sørge for at islam aldri får rotfeste i det Norske samfunn. Hvordan gjør vi det? Først og fremst, stoppe innvandring av muslimer. Så må vi gjøre det vanskelig og praktisere islam i det offentlige. La religiøsitet bli en privatsak og noe ikke samfunnet skal tilrettelegge, eller ta hensyn til.

Dem som støtter islam er nok slik vi definerer normal, normal. Men de har systematisk inntatt propaganda fra venstresidens folk og dessverre kristne autoriteter. Liksom eksperter som Lars Gule får slippe til hvor som helst. En mann med bakgrunn terrorisme. Venstresiden har vært flinke på sin propaganda for og legitimere den ukontrollerte innvandring fra muslimer. Motstandere er dårlig organisert og menneskene bak har ofte en bakgrunn vanlige mennesker ikke vil identifisere seg med. Så jeg er ikke optimist for fremtiden om noe ikke snart skjer og den politiske vilje snur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...