Gå til innhold

Spørsmål til vaksinefantastene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest avocadoen

Men jeg kjenner ingen som har tatt påfyll. Er dere unike dere som har svart her, eller juger dere?

Anonymous poster hash: 63c91...4e3

Jeg har en immunsviktsykdom som gjør at jeg blir veldig syk om jeg blir smittet. Derfor tar jeg alle vaksiner jeg kan selv om jeg blir slapp og får gjerne litt feber etter hver vaksine jeg tar. Det er en liten pris å betale når man tenker på at man kan dø uten vaksinene :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får påfyll gjennom barnevaksinasjonsprogrammet i hele grunnskolen. Etter det vil det ikke være kritisk viktig å ta påfyll som voksen, hvis du ikke skal til land der du er særlig utsatt for f.eks TBC

Anonymous poster hash: c70c3...cc8

Tull. Det er minst like viktig at voksne tar..dersom alle barn er immune, men ingen voksne..hvordan kan det forsvare at barn skal ha vaksine og ikke voksne? For å få flokkimmunitet er vi avhengig av å ha 90-95% i hele befolkningen. Forklar meg hvorfor ikke voksne er utsatt for f.eks TBC i Norge når barn liksom skulle være det?

Anonymous poster hash: 63c91...4e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du ingen som jobber innen helse? Ingen som hae fått barn? Ute og reist langt? Gravide tas blodprøver av i uke 12, dersom antistoffer mot bl.a MMR vaksinen mangler så tilbys påfyll.

Jeg tror heller det er vanligere enn du tror.

Jobber selv innen helse, og kjenner derfor mange innen helse. Ingen jeg jobber med har revaksinert seg i voksen alder. Kjenner ingen privat heller som har gjort det.

Anonymous poster hash: 63c91...4e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er Sølje Bergman?

Nekter å følge vaksine-råd fra Folkehelseinstituttet:

– Vi har meslinger for en grunn – det er fordi barna skal gjennom det

Skuespiller Sølje Bergman (39) gir ikke sine barn MMR-vaksinen, til tross for at norske helsemyndigheter oppfordrer alle til å bli vaksinert.

http://www.tv2.no/2015/02/12/nyheter/vaksine/meslinger/motstander/6553294

Kom forresten over denne

60 Lab Studies Now Confirm Cancer Link to a Polio Vaccine

http://healthimpactnews.com/2011/60-lab-studies-now-confirm-cancer-link-to-a-polio-vaccine/#sthash.7FoQ5WgL.dpuf

Anonymous poster hash: 56e5a...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal glatt innrømme at jeg ikke vist at noen vaksiner skal oppdateres!

Vet noe ble oppdatert da jeg var 22, men ikke etter det.

Burde være standard at legen spør om dette...

Ser av kikhoste er en som bør revaksineres hvert tiende år. Og stivkrampe får man jo ved behov, for eksempel om man blir bitt av hund/menneske, etc.

Finnes det flere?

Forsøkte lete på nett, men ikke lett å finne en god oversikt! De fleste er man vel "for alltid" vaksinert mot om man følger vaksineprogrammet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekter å følge vaksine-råd fra Folkehelseinstituttet:

– Vi har meslinger for en grunn – det er fordi barna skal gjennom det

Skuespiller Sølje Bergman (39) gir ikke sine barn MMR-vaksinen, til tross for at norske helsemyndigheter oppfordrer alle til å bli vaksinert.

http://www.tv2.no/2015/02/12/nyheter/vaksine/meslinger/motstander/6553294

Kom forresten over denne

60 Lab Studies Now Confirm Cancer Link to a Polio Vaccine

http://healthimpactnews.com/2011/60-lab-studies-now-confirm-cancer-link-to-a-polio-vaccine/#sthash.7FoQ5WgL.dpuf

Anonymous poster hash: 56e5a...bef

Takk. Hva er det de tror egentlig? At vaksiner er til for å skade ungene? Hvordan kan de ignorere så mye forskning? :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg kjenner ingen som har tatt påfyll. Er dere unike dere som har svart her, eller juger dere?

Anonymous poster hash: 63c91...4e3

Jeg reiser i utsatte land og følgelig tar jeg de vaksinene som behøves. Hvorfor skulle man lyve om slikt. Veldig bra at du ikke roper mer (dersom du er ts)

Endret av Vind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser i utsatte land og følgelig tar jeg de vaksinene som behøves. Hvorfor skulle man lyve om slikt. Veldig bra at du ikke roper mer (dersom du er ts)

Ok..om du er mye i afrika så skjønner jeg. Men de fleste er ikke så ofte utenfor Europa, eller andre land man trenger spesielle vaksiner til.

Det virker nok som at de fleste voksne er mest besatt av å vaksinere barna sine mot alt mulig..selv ugjennomtenkte vaksiner som forkjølelsesvaksina nå nylig..men når det gjelder dem selv (ego-jævlene de er) så driter de langt i solidariteten de snakker så flott om...glad i å plage sine egne barn :)

http://www.nrk.no/norge/vaksinene-som-voksne-bor-huske-a-ta-1.11670847

Anonymous poster hash: 63c91...4e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok..om du er mye i afrika så skjønner jeg. Men de fleste er ikke så ofte utenfor Europa, eller andre land man trenger spesielle vaksiner til.

Det virker nok som at de fleste voksne er mest besatt av å vaksinere barna sine mot alt mulig..selv ugjennomtenkte vaksiner som forkjølelsesvaksina nå nylig..men når det gjelder dem selv (ego-jævlene de er) så driter de langt i solidariteten de snakker så flott om...glad i å plage sine egne barn :)

http://www.nrk.no/norge/vaksinene-som-voksne-bor-huske-a-ta-1.11670847

Anonymous poster hash: 63c91...4e3

Jeg tar stivkrampe her i Norge, ja, og det ville jeg gjort selv om jeg ikke reiste. :)Det er superviktig å vaksinere barna, ettersom det både er solidarisk over egne barn dersom de skulle bli syke, men også andre barn for eksempel med nedsatt imunnforsvar. Det handler ikke om å plage, men skåne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Ok..om du er mye i afrika så skjønner jeg. Men de fleste er ikke så ofte utenfor Europa, eller andre land man trenger spesielle vaksiner til.

Det virker nok som at de fleste voksne er mest besatt av å vaksinere barna sine mot alt mulig..selv ugjennomtenkte vaksiner som forkjølelsesvaksina nå nylig..men når det gjelder dem selv (ego-jævlene de er) så driter de langt i solidariteten de snakker så flott om...glad i å plage sine egne barn :)

http://www.nrk.no/norge/vaksinene-som-voksne-bor-huske-a-ta-1.11670847

Anonymous poster hash: 63c91...4e3

Er vaksine å plage barna? Her må du nok forklare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklar hvorfor det ikke er viktig for voksne å ta påfyll av vaksiner dersom det er så viktig at barn gjør det..forklar.

Jeg kjenner nemlig ingen som har tatt påfyll i voksen alder :)

Takker på forhånd :)

Anonymous poster hash: 63c91...4e3

Man kunne nok ha forklart deg hvorfor det er viktig å vaksinere barn, men etter ditt åpningsinnlegg å dømme, så er det langt fra sikkert at du vil kunne gjøre deg nytte av forklaringen!!

Selv takk på forhånd!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, du virker jo helt forvirra.

Jeg forstår ikke hva du vil. Er du mot vaksinering av barn? Og mener at de som vil vaksinere sine barn, også burde være flinkere til å fornye vaksinen selv?

Eller vil du, bare på en litt aggressiv måte, få frem at voksne burde huske revaksinering...?

Fant dette om flokk imunitet, revaksinering:

http://tjomlid.com/2014/06/16/husk-a-revaksinere-deg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kunne nok ha forklart deg hvorfor det er viktig å vaksinere barn, men etter ditt åpningsinnlegg å dømme, så er det langt fra sikkert at du vil kunne gjøre deg nytte av forklaringen!!

Selv takk på forhånd!

Ingen som har benektet at det er viktig å vaksinere barn. LES før du svarer tjommi :)

Jeg kritiserer de voksne her inne som anklager vaksinemotstandere for barnemishandling, men selv så tar de ikke påfyll av vaksine, og dermed så ødelgger de jo selv for flokkimmuniteten som de snakker så varmt om..altså en dobbelmoral. VIKTIG å vaksinere barna!!! (Om man ikke gjør det er man barnemishandler)..Men driter i å vaksinere seg selv..

Anonymous poster hash: 63c91...4e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt gir man ikke sine egne barn slike vaksiner som mot svineinfluensaen. Jeg tok sterk avstand i 09 og vil aldri gå på statens løgner om slikt. De leger som i 09 gikk i mot denne vaksinen, de ble truet til taushet. Det sier litt om statens program for oss lydige slaver. Derfor, stol aldri på staten og det statens menn og kvinner sier. Vær skeptisk mot tradisjoner og autoriteter, det er lov og bruke hode og tenke selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kunne nok ha forklart deg hvorfor det er viktig å vaksinere barn,

Enkelte vaksiner som barn får fra 1 klasse og oppover, de er viktige. Men når staten setter i gang flokk vaksinasjon, som vi så sist i 09. da bør man stoppe opp og bruke hode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Selvsagt gir man ikke sine egne barn slike vaksiner som mot svineinfluensaen. Jeg tok sterk avstand i 09 og vil aldri gå på statens løgner om slikt. De leger som i 09 gikk i mot denne vaksinen, de ble truet til taushet. Det sier litt om statens program for oss lydige slaver. Derfor, stol aldri på staten og det statens menn og kvinner sier. Vær skeptisk mot tradisjoner og autoriteter, det er lov og bruke hode og tenke selv.

Jeg tok svineinfluensavaksinen. Kunne dødd uten den. :) Så det er veldig lov å tenke selv :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

vet ikke om jeg har tatt påfyll... visste ikke man trengte det :fnise:

Her tror jeg du er inne på noe viktig. "Alle" vet at det er viktig at barna vaksineres, men det er mange som ikke har fått med seg at en del vaksiner trenger påfyll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte vaksiner som barn får fra 1 klasse og oppover, de er viktige. Men når staten setter i gang flokk vaksinasjon, som vi så sist i 09. da bør man stoppe opp og bruke hode.

Neida, når staten går til det skrittet og anbefale at alle vaksinerer seg, da bør man vaksinere seg.

Hvis man da ikke er antivakser, og generelt leser slask og ulicks konspirasjonsteorier med interesse!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som er så opptatt av at deres barn skal få vaksine...Har dere tatt påfyll av vaksine selv?

Sitatet er redigert for krenkende utsagn

Nikee, mod.

Anonymous poster hash: 63c91...4e3

Istedet for å bekymre deg for voksne som har varig immunitet mot det meste det vaksineres mot i barndommen, prøv å belyse oss om hvorfor du utsetter for fare våre barn? Ille nok at ditt barn får lide, men hvorfor risikerer du livene til våre barn? Hvem gir deg denne retten? Har du lært noe av Disneyland-saken?

Endret av Nikee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...