Gå til innhold

Spørsmål til vaksinefantastene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som er så opptatt av at deres barn skal få vaksine...Har dere tatt påfyll av vaksine selv?

Innlegget er redigert for krenkende utsagn.

Nikee, mod.

Anonymous poster hash: 63c91...4e3

Endret av Nikee
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest avocadoen

Jeg har tatt påfyll av vaksine+ at jeg tar influensavaksine hvert år :)

Endret av avocadoen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klo: Av de som trenger påfyll, ja. For øvrig er du en smule usaklig og får ikke frem poenget ditt særlig godt.

Anonymous poster hash: 9cad0...a65

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksinefantast? Javisst, jeg er fantastisk på at man skal beskytte seg mot farlige og smittsomme sykdommer, så færrest mulig barn dør unødvendig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er vi i 2015, trodde folk var litt mer oppegående og "opplyst" om fordelene og virkningen av vaksiner og risikoene ved å ikke ta vaksiner. Men dessverre så viste TS at det fortsatt finnes idioter som lever i steinalderen enda



Anonymous poster hash: c70c3...cc8
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som er så opptatt av at deres barn skal få vaksine...Har dere tatt påfyll av vaksine selv?

Sitatet er blitt ryddet for krenkende utsagn.

Nikee, mod.

Anonymous poster hash: 63c91...4e3

Selvfølgelig har jeg det. Har skrevet flere innlegg om temaet da mitt barns liv og helse i stor grad er avhengig av at jeg selv og andre vaksinerer seg. Sykdom som kan være ufarlig for andre kan ta livet av barnet mitt. Vet dette gjelder flere andre med redusert immunforsvar. Ditt valg kan få alvorlige konsekvenser ikke bare for deg selv og dine barn, men for folkehelsen generelt. Barnet mitt fremstår som ethvert annet barn all den tid hxn er "frisk", men dersom sykdom inntreffer blir konsekvensene langt mer alvorlige enn hos andre friske. Du aner ikke hvor heldig du er som har friske barn. Jeg skulle gitt mye for å slippe alle bekymringer rundt barnet mitt sin fremtid og ikke minst for å kunne vaksinere slik at hxn var immun mot alvorlige sykdommer man kan unngå. Dessverre har ikke vi dette valget så for vår del er vi avhengig av at andre vaksinerer seg og sine barn for at å unngå smitterisiko for barnet vårt. At enkelte velger å ikke vaksinere er et valg som påvirker andre i større grad enn hva jeg mener burde være tillatt. Håper dere iallfall er åpne om dette og utsetter færrest mulig for risiko basert på deres dårlige vurderingsevne (som i høy grad påvirker andre hvordan du enn vrir og vender på det).

Anonymous poster hash: 948c4...5fc

Endret av Nikee
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg kjenner ingen som har tatt påfyll. Er dere unike dere som har svart her, eller juger dere?



Anonymous poster hash: 63c91...4e3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi i 2015, trodde folk var litt mer oppegående og "opplyst" om fordelene og virkningen av vaksiner og risikoene ved å ikke ta vaksiner. Men dessverre så viste TS at det fortsatt finnes idioter som lever i steinalderen enda

Anonymous poster hash: c70c3...cc8

Forklar hvorfor det ikke er viktig for voksne å ta påfyll av vaksiner dersom det er så viktig at barn gjør det..forklar.

Jeg kjenner nemlig ingen som har tatt påfyll i voksen alder :)

Takker på forhånd :)

Anonymous poster hash: 63c91...4e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kjenner ingen som har tatt påfyll. Er dere unike dere som har svart her, eller juger dere?

Anonymous poster hash: 63c91...4e3

Du får påfyll gjennom barnevaksinasjonsprogrammet i hele grunnskolen. Etter det vil det ikke være kritisk viktig å ta påfyll som voksen, hvis du ikke skal til land der du er særlig utsatt for f.eks TBC

Anonymous poster hash: c70c3...cc8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forklar hvorfor det ikke er viktig for voksne å ta påfyll av vaksiner dersom det er så viktig at barn gjør det..forklar.

Jeg kjenner nemlig ingen som har tatt påfyll i voksen alder :)

Takker på forhånd :)

Anonymous poster hash: 63c91...4e3

Fordi voksne som har fulgt barnevaksinasjonsprogrammet vil gjennom hele livet ha et visst antall antistoffer i kroppen. Et lite barn kan f.eks dø av et magevirus om det ikke blir vaksinert, mens en voksen ikke vil det pga antistoffene. Dette er enkel biologi som du lærte på ungdomsskolen i naturfagen.....

Anonymous poster hash: c70c3...cc8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg. Men takk for påminnelsen, for det var 12-13 år siden, så jeg skal jammen nevne det for legen om det er noen som bør tas igjen snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kjenner ingen som har tatt påfyll. Er dere unike dere som har svart her, eller juger dere?

Anonymous poster hash: 63c91...4e3

Kjenner du ingen som jobber innen helse? Ingen som hae fått barn? Ute og reist langt? Gravide tas blodprøver av i uke 12, dersom antistoffer mot bl.a MMR vaksinen mangler så tilbys påfyll.

Jeg tror heller det er vanligere enn du tror.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...