Gå til innhold

Greit med voksent overnattingsbesøk når man har barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke veldig aktuelt per idag, men jeg sitter og tenker litt her.

Jeg er singel nå, og har blant annet en mannlig venn (bare venn) i en annen by. Om jeg skal ha besøk av han en kveld så er det gunstig at han sover over siden han ikke har bil. Syns dere det er greit at han da feks hadde sovet på et av barnas rom, og barnet i min seng? Hva hvis det hadde vært en jeg var nesten-kjæreste med, kunne det samme blitt gjort da? Med jentevenninne mine er det ikke noe dilemma, men de sover likevel sjelden her siden de har egne barn og familier.

Så, hva syns dere? På en måte syns jeg det burde være helt greit, på den annen side syns sikkert barna det er litt rart.. Det er barn på småskolen det er snakk om. Og er det mer greit hvis det feks er til en skoledag, så barna slipper å møte personen som sover over?

Anonym poster: d694d42609da897e644e4d9afc907909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke du skal dra fremmede inn i barnas hjem på den måten, de kan bli usikkre og forvirret av det. Spesielt om det er flere forskjellige mannlige venner nå og da.

Anonym poster: 4bbb74cb7e971c4d024433fec6267ee2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er viktig at venner blir naturlig inkludert i sønnen min sitt liv, og sånn har det vært fra han var liten. Å få besøk av en du har kjent lenge og som helst sikkert vil være i livet ditt ved senere anledninger ser ikke jeg på som noe negativt. Hadde det vært en veninne hadde du jo ikke tenkt noe på det ikke sant?

Det er lurt å ha voksne venner man omgås med når man er singel for hvis man har fått seg ny kjæreste og har til slutt lyst til å introdusere han til barna blir det en mykere overgang enn hvis ungene ikke har truffet andre voksne enn nære bekjente tidligere.

Men romantiske forbindelser synes jeg skal holdes utenfor barnas forbindelser. Det hjelper ikke å leke at han er onkel Tor eller kompissen fra Bergen hvis han egentlig kommer for å være sammen med deg og dere aldri sees igjen.

Jeg vet det er alenemødre der ute som inviterer menn hjem til seg fra nettet, mens barna sover men det forstår jeg bare ikke hvordan de klarer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg blir det helt feil at en "fremmed mann" skal sove på rommet til barnet/barna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg blir det helt feil at en "fremmed mann" skal sove på rommet til barnet/barna.

Han er jo ikke en fremmed mann hvis han er en venn som hun har kontakt med fra før og vil ha kontakt med senere.

TS: Tommelfinger regel: Er det aktuelt for deg å reise til denne mannen med ungene å overnatte der, eller ville du kun reist alene på besøk til han? Hvis du kun ville reist alene til han har ikke han noe hos deg å gjøre når du har ungene heller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det gode venner, så er det jo helt naturlig at de er en del av livet ditt og barnas, uavhengig av kjønnet de er. Og at de overnatter så lenge de sover på et annet rom, ser ikke jeg på som noe problem. Og dette gjelder da gode venner man har, som er stabilt.

Ikke en venn man har fått på nett, og aldri møtt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er jo ikke en fremmed mann hvis han er en venn som hun har kontakt med fra før og vil ha kontakt med senere.

TS: Tommelfinger regel: Er det aktuelt for deg å reise til denne mannen med ungene å overnatte der, eller ville du kun reist alene på besøk til han? Hvis du kun ville reist alene til han har ikke han noe hos deg å gjøre når du har ungene heller.

han er en fremmed mann for barnet. rent psykologisk lager man til en ganske stor greie med at det er en mann kid'en i det øyeblikket ikke har spesielt dyp kjennskap til som faktisk får sove på rommet mens man selv må ut derfra og sove med moren. noen barn kan sikkert takle og oppleve dette helt ok, men det er ganske innlysende at en del barn vil tenke mye og negativt om dette.

skal mannen overnatte, hva er galt med sofaen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

han er en fremmed mann for barnet. rent psykologisk lager man til en ganske stor greie med at det er en mann kid'en i det øyeblikket ikke har spesielt dyp kjennskap til som faktisk får sove på rommet mens man selv må ut derfra og sove med moren. noen barn kan sikkert takle og oppleve dette helt ok, men det er ganske innlysende at en del barn vil tenke mye og negativt om dette.

skal mannen overnatte, hva er galt med sofaen?

Ja den er jeg også enig i. Ekstraseng i stua f.eks. Trudde det var selve overnattingen du hadde problemer med og ikke hvor han skulle sove ser du :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke veldig aktuelt per idag, men jeg sitter og tenker litt her.

Jeg er singel nå, og har blant annet en mannlig venn (bare venn) i en annen by. Om jeg skal ha besøk av han en kveld så er det gunstig at han sover over siden han ikke har bil. Syns dere det er greit at han da feks hadde sovet på et av barnas rom, og barnet i min seng? Hva hvis det hadde vært en jeg var nesten-kjæreste med, kunne det samme blitt gjort da? Med jentevenninne mine er det ikke noe dilemma, men de sover likevel sjelden her siden de har egne barn og familier.

Så, hva syns dere? På en måte syns jeg det burde være helt greit, på den annen side syns sikkert barna det er litt rart.. Det er barn på småskolen det er snakk om. Og er det mer greit hvis det feks er til en skoledag, så barna slipper å møte personen som sover over?

Anonym poster: d694d42609da897e644e4d9afc907909

Det mest naturlige ville vel vært å ha overnattingsbesøk når barna er hos faren sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den er jeg også enig i. Ekstraseng i stua f.eks. Trudde det var selve overnattingen du hadde problemer med og ikke hvor han skulle sove ser du :)

nei, akkurat overnattingen ser jeg lite problem med, selv om det virkelig er på sin plass å informere barnet på forhånd at "du, nå skjer dette" og ikke minst spørre hva barnet synes både før og etterpå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, akkurat overnattingen ser jeg lite problem med, selv om det virkelig er på sin plass å informere barnet på forhånd at "du, nå skjer dette" og ikke minst spørre hva barnet synes både før og etterpå.

Veldig enig!! Og veldig viktigt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det er mange som problematiserer dette veldig! Barn blir vel ikke traumatisert av at en kamerat sover over? Det er du som er barnas mor. Du kjenner barna dine best og det er til en viss grad opp til deg hva du vil at barna skal se på som naturlig. Du merker også fort om barnet synes denne personen er grei og om det er greit at han sover i barnas seng som en over nevner.

Jeg tror barna merker det på deg om du gjør dette til en big deal eller ikke. Og da gjør de det samme.

Anonym poster: 4e48b06ff35812a81fe6f09ae33b12c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var barn kunne jeg ikke fordra at folk sov på rommet mitt, på senga mi. Mann som kvinne.

Helt enig. Det er sengeplassen jeg har størst problem med i denne situasjonen!

Ellers syns jeg det er greit å ha besøk av en venn, så lenge det er en person du har kjent en lang stund.

Forresten: Syns ikke noe om å gjøre det 'skjult' på en hverdag! Det kan gå veldig galt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten: Syns ikke noe om å gjøre det 'skjult' på en hverdag! Det kan gå veldig galt.

enig med det der. på det viset at barn skjønner jo at det har vært noen der. barn er ikke dumme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Det er sengeplassen jeg har størst problem med i denne situasjonen!

Ellers syns jeg det er greit å ha besøk av en venn, så lenge det er en person du har kjent en lang stund.

Forresten: Syns ikke noe om å gjøre det 'skjult' på en hverdag! Det kan gå veldig galt.

For all del: bytt sengetrekk i det minste! Jækla irriterende å ligge hos foreldrene på natta mens du vet at (manne)gjesten sikler på puta di og knuger kjønnssaftene sine på dyna mens han sprer fothåra sine over hele senga. Det verste er den fremmede lukta av mannesvette og 2-ukers uvasket hår dagen etter. IKKE BRA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Marmot

Jeg vet det er alenemødre der ute som inviterer menn hjem til seg fra nettet, mens barna sover men det forstår jeg bare ikke hvordan de klarer.

Ikke jeg heller, jeg skjønner ikke at de tør. Helt i begynnelsen av forholdet mitt, fikk han kun komme når sønnen min var borte. Så fikk han etterhvert komme når sønnen min var hjemme, men etter leggetid og han dro på jobb før sønnen min våknet. Vi var kjærester en god stund før jeg følte det var greit at han var sammen med oss.

Jeg har også en kompis som er bare kompis. Det ville vært helt snålt om han ikke skulle fått komme og overnatte her når det passer seg sånn. Han bor et stykke unna, og når han er på besøk sover han på rommet til sønnen min, og sønnen min sover sammen med meg. Det er like naturlig for meg som om ei venninne skulle kommet på besøk. Når sønnen min blir eldre, og får et sterkere eierforhold til rommet sitt og senga si, må jeg finne andre løsninger på akkurat sovingen.

Endret av Marmot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å løse sengeproblemet kan vel moren sove på madrass på gulvet på rommet til barnet sitt, sammen med barnet. Så kan overnattingsgjesten få hennes seng.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om menn jeg ikke kjenner, og det gjelder i hovedsak to stk. Men barna har ikke truffet noen av de nettopp fordi jeg til nå har truffet dem når jeg har barnefri, eller bare noen timer på kvelden. Min seng er i stua og iblant våkner barna om natta og kommer inn til meg. Derfor syns jeg at min seng egner seg dårligst for besøket egentlig.

Hi her.

Anonym poster: d694d42609da897e644e4d9afc907909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten: Syns ikke noe om å gjøre det 'skjult' på en hverdag! Det kan gå veldig galt.

Ja! Man vet ikke når barnet våkner og tar seg en tur ut av rommet. Jeg synes man skal introdusere nye kjærester før man begynner med overnatting når barna er hjemme og gjerne ha barnet fått blitt vant med å se personen en god stund (flere måneder) før man begynner med overnatting.

Har brent meg på involvering av unger for tidlig selv men har heldigvis lært. Selv om man er forelsket og tror dette er mannen med stor M så er det ofte ikke det. Desverre. Jeg tok sjansen og angrer meg ihjel på det, men heldigvis har det gått bra med guttungen på tross av det feiltrinnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...