Gå til innhold

Er det blitt trendy med barn og familieliv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Jytte

Cute! :)

Ja, og du hadde hvor mange barn med hvor mange aktiviteter, sa du?

Gang det opp med fire, og så kanskje du får en viss følelse av hvordan det er å ikke ha den dagen du vasker huset på. Den dagen du tar det igjen, er faktisk ikke der- for da er det noen andre som skal noe. De siste helgene har vi kjørt fra en aktivitet til en annen.

Jeg forventer null og niks sympati, men at noen med et par voksne barn skal fortelle meg at jeg egentlig er litt lat som ikke har et pent hus, finner jeg meg faktisk ikke i. Selv om du har vært mor en gang i tiden, aner du faktisk ikke hva du snakker om (med mindre du har barn i talentorkesteret til Barratt-Due, og en sønn i elitelaget med seks treninger i uka, og i tillegg har småsøsken som sliter på skolen, ikke kan nedprioriteres, og i tillegg har sine egne interesser. Mitt hår er seriøst ikke viktig her, men jeg skjønner at det ikke finner gjenklang hos deg ;)

Jeg har to barn som har vært aktive i fotball og friidrett i oppveksten. I tillegg til en mann som har vært aktiv i fotball mens barna var små.

Skitt og rot i huset takler jeg ikke - så jeg rydder og vasker omtrent på autopilot uten å tenke noe videre over det.

For meg er det ikke om å gjøre å ha det mest mulig travelt og kaotisk - det er ikke noe liv jeg trakter etter. Jeg må ha orden rundt meg og ha tid til å trekke pusten - kunne aldri levd et så heseblesende liv som du skisserer.

Men det er ikke noe mer å diskutere - det var bare en kommentar.

En annen ting .. det går an å begrense ungenes fritidsaktiviteter hvis det går på "helsa" løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Annaires

Det er det som er så søtt... Jeg fikser heller ikke rot og skit, men når du ikke har vært hjemme på en uke (jobb 08-15:30, hente 15:30-16:30, lage middag, kjøre, hente, hjelpe med lekser, kjøre, hente, kollapse i sengen klokka ti).

Du må gjerne synes det høres ille ut, og du har fullstendig rett! Men det er faktisk ikke alltid du har et valg. Eller du har et valg: mellom jobben, barn nr 1, barn nr 2, barn nr 3, stua, kjøkkenet, eller sexlivet.

Jeg håper da inderlig at rotet blir nedprioritert...

Men for noen er det ikke snakk om å nedprioritere. Jeg trenger det ikke.

Noen gjør mer enn andre, uten at noe stress, eller at man kollapser i sengen kl 22.

Folk er forskjellige, enkelt og greit.

Jeg kommer fra et hjem hvor både jeg og søsteren min var aktive. Måtte stadig kjøres hit og dit daglig. Samtidig som vi hadde aktive foreldre.

Det var alltid strøkent hjemme hos oss. Vi ryddet bort etter oss uten mas og krangling. For de barna over fem som rydder etter seg finnes.

Men hvorfor kjøre og hente flere ganger om dagen?

Om du har barn i skolealder burde de vel klare å komme seg fra a til b på egen hånd. Eller hva med å bytte på å kjøre med de andre foreldrene?

Endret av Annaires
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...