Gå til innhold

Juliano Nathanielander?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner du noen over 25 år som har kalt ungen sin for Leander? Hjemmesnekret eller ei, det bærer fortsatt noen assosiasjoner..

Jeg kjenner faktisk en 40-åring som heter Leander.

Anonymous poster hash: a8466...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Riskjeks

Vilje Michelle Chantelle :hakeslepp:

Oh yes!

De hadde bestemt seg for de to siste navnene egentlig, men slang på Vilje i siste liten. Ungen kan heldigvis kalle seg bare Vilje, det er vel det beste navnet av de tre

Anonymous poster hash: 53805...76a

:ler: Navn som rimer...

Vilje er for øvrig et guttenavn (fra norrøn mytologi). Litt av en kombinasjon :overrasket:

De verste jeg har hørt på norske unger, er Destiny, Leah Nikita (Herlig med hebraisk/bibelsk jentenavn i kobinasjon med et russisk guttenavn...), Storm Natanael (igjen, hvor får folk disse merkelige kombinasjonene fra? Nordisk naturnavn + erkebibelsk? Ser jo bare kunnskapsløst og rart ut) og Stefanie Fatima (kombinasjonskrasj igjen...). Har også sett bevisste feilstavinger som Charoline og Philiph (som blir Sharoline og Filif hvis man skal følge uttaleregler - tror neppe foreldrene tenkte på det..).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns egentlig ikke det er så ille å blande f. eks norrønt med bibelsk hvis man skal ha dobbeltnavn, men reagerer på alle disse "krumspringene" som enkelte har i navnet sitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Navn som rimer...

Vilje er for øvrig et guttenavn (fra norrøn mytologi). Litt av en kombinasjon :overrasket:

De verste jeg har hørt på norske unger, er Destiny, Leah Nikita (Herlig med hebraisk/bibelsk jentenavn i kobinasjon med et russisk guttenavn...), Storm Natanael (igjen, hvor får folk disse merkelige kombinasjonene fra? Nordisk naturnavn + erkebibelsk? Ser jo bare kunnskapsløst og rart ut) og Stefanie Fatima (kombinasjonskrasj igjen...). Har også sett bevisste feilstavinger som Charoline og Philiph (som blir Sharoline og Filif hvis man skal følge uttaleregler - tror neppe foreldrene tenkte på det..).

Har også sett Joacim som egentlig blir til "Joasim".

Anonymous poster hash: 57ebf...189

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller dere? Finnes disse navene virkelig der ute? Herregud, stakkars unger.

Det verste jeg har hørt er dobbeltnavn hvor begge navna er på Topp-Ti-2011. Type Emma-Josefine etc. Altså navn som lyser MAMMA'N MIN VAR 16 ÅR DA HUN FIKK MEG, men man kan gå gjennom livet og hete det med hevet hode.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Riskjeks

Tuller dere? Finnes disse navene virkelig der ute? Herregud, stakkars unger.

Det verste jeg har hørt er dobbeltnavn hvor begge navna er på Topp-Ti-2011. Type Emma-Josefine etc. Altså navn som lyser MAMMA'N MIN VAR 16 ÅR DA HUN FIKK MEG, men man kan gå gjennom livet og hete det med hevet hode.

Alle jeg nevnte er i alle fall 100% sanne ;)

Betviler likevel enkelte av eksemplene her altså :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nå det er på tide at navnene som foreldrene ønsker å gi barna, først må igjennom en form for godkjenning før de kan kalle barnet disse tåpelige "navnene"



Anonymous poster hash: a71dc...242
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.norskenavn.no/navn.php?id=1249 - Skal man tro denne siden så er ikke Leander noe nytt navn. Synes egentlig at det er ganske fint, men får litt avsmak når det blir et så stort motenavn som det er nå.

For ikke lenge siden leste jeg om en familie med 10 barn hvor alle hadde rimelig jålete dobbeltnavn. Ruben Nataniel og Leah Othelia, blant annet... :roll:

Navnet Leander har eksistert lenge. Hvor lenge vet jeg ikke, men det er hvertfall gammelt...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller dere? Finnes disse navene virkelig der ute? Herregud, stakkars unger.

Det verste jeg har hørt er dobbeltnavn hvor begge navna er på Topp-Ti-2011. Type Emma-Josefine etc. Altså navn som lyser MAMMA'N MIN VAR 16 ÅR DA HUN FIKK MEG, men man kan gå gjennom livet og hete det med hevet hode.

Når ble Josefine topp 10 navn??!?!?

Anonymous poster hash: 7c68b...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even Chrisander og Daniel Emilian.

Anonymous poster hash: 5eaa7...6f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble Josefine topp 10 navn??!?!?

Anonymous poster hash: 7c68b...92e

God Aften Frk. Flisespikker!

Jeg gidder ikke legge ut navna på barn jeg faktisk kjenner, så jeg skrev et navn som ligner veldig i "type" navn. Jeg gidder heller ikke sjekke navnelista 10-topp i 2011, og satset sterkt på at dere andre forumbrukere PÅ TROSS AV at Josefine muligens ikke er på tipp-10 i 2011 (jeg vet ikke for jeg har ikke brydd meg med å sjekke) tok poenget i innlegget mitt.

Jeg tror Sofie/Sophie er på Topp-10-lista, så om du vil kan vi late som at navnet jeg fant opp egentlig er Emma Sophie.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Aften Frk. Flisespikker!

Jeg gidder ikke legge ut navna på barn jeg faktisk kjenner, så jeg skrev et navn som ligner veldig i "type" navn. Jeg gidder heller ikke sjekke navnelista 10-topp i 2011, og satset sterkt på at dere andre forumbrukere PÅ TROSS AV at Josefine muligens ikke er på tipp-10 i 2011 (jeg vet ikke for jeg har ikke brydd meg med å sjekke) tok poenget i innlegget mitt.

Jeg tror Sofie/Sophie er på Topp-10-lista, så om du vil kan vi late som at navnet jeg fant opp egentlig er Emma Sophie.

Takk! Heter Josefine og det er IKKE topp 10 navn, takk!

Anonymous poster hash: 7c68b...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fremtidens generasjon må leve i hustrailere og røyke 40 sigg om dagen for å leve opp til navnet sitt, stakkars. Stay classy, Norge...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg kjenner en Chamilla (helt fullstendig erkenorsk av avstamning), som faktisk uttaler navnet sitt "Sjamilla" , men hun nærmer seg 30 år, så hun passer kanskje ikke helt inn.



Anonymous poster hash: d803b...9fc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leon Unradel.

Nei, det er ikke tull! Ei venninne er veldig bestemt på at ungen skal hete det.



Anonymous poster hash: 03153...f58
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet om ei som har barn som heter Noah Nathaniel og Theo Emilian.......



Anonymous poster hash: 4a55b...318
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris Sander

Electra (jepp. Med et ekstra navn så klart.)

Satt folk på 70- 80-tallet osv å gjorde narr av andres navnvalg? Det hadde vært interessant å vite.

Anonymous poster hash: 49fe8...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Chris Sander

Electra (jepp. Med et ekstra navn så klart.)

Satt folk på 70- 80-tallet osv å gjorde narr av andres navnvalg? Det hadde vært interessant å vite.

Anonymous poster hash: 49fe8...ebd

Folk kunne ikke diskutere i internettfora den gangen, men man diskuterte jo navn da også. Selv om de fleste var litt mer konforme i navnevalg enn nå. Tror mange av de "ekstreme" navnene folk finner på i dag er inspirasjon fra Hollywood-kjendiser etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris Sander

Electra (jepp. Med et ekstra navn så klart.)

Satt folk på 70- 80-tallet osv å gjorde narr av andres navnvalg? Det hadde vært interessant å vite.

Anonymous poster hash: 49fe8...ebd

Kjenner ei som heter Electra..Hihi

Anonymous poster hash: 4a55b...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...