Gå til innhold

Instagram/selfie-jenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Facebook er vel ikke bedre enn Instagram på den måte? Det virker som jenter og kvinner fra 12 til 62 oppdater profilbilde titt og ofte, for å kommentere "Så vakker du er!" "Nei, det er du som er vakker, jenta mi! <3 <3"



Anonymous poster hash: 66e54...73d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en Instagram-konto hvor jeg for det meste poster selfies. Gjør det nok for å få bekreftelse på at jeg ser bra ut, ja, men hadde jeg vært misfornøyd med utseendet hadde jeg ikke lagt ut bildene i utgangspunktet. Er kanskje litt narsissistisk :) Er ikke en av de som deler flere bilder daglig på flere ulike nettsteder da, og føler ikke noe stort press heller. Folk velger jo selv å følge meg på Instagram.

Dritbra med ærligheten din! Jeg tror faktisk de fleste tenker slik, men ikke tør å innrømme det? Hvorfor skal vi ikke "få lov" til å poste selfies? Jeg er ganske fornøyd med utseendet mitt, så de dagene jeg føler meg ekstra pen og/eller har pyntet meg ekstra legger jeg gjerne ut bilde av meg, men det er snakk om 1-3 ganger i måneden kanskje. Og jeg kan gjerne innrømme at det er for å få bekreftelse også :-) Ellers poster jeg bilder av hva jeg gjør, hvem jeg er med osv.

Liker også nesten alle andre selfies på instagram, av de jeg følger. Leste en gang på nettet (en quote) at du alltid bør like en selfie, for du aner ikke hvor mye den personen kanskje sliter med å legge bilde ut av seg selv, så kanskje hun/han faktisk trenger litt bekreftelse :-)

Anonymous poster hash: 171af...a4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sabrina

Er folk med instagram som poster selfies ofte narsissistiske?

Anonymous poster hash: 78035...7f3

Kun hvis de bare har bilder av seg selv og ingenting annet og at de legger ut flere bilder for dagen av seg selv. At noen tar selfies inni mellom en haug med bilder av alt annet enn seg selv, er ikke narsissistisk gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo forskjell på å legge ut bilde av seg selv 3 ganger om dagen og hver 3. måned... Har også mer forståelse for de som klarer å ta mer varierte bilder(enten det er snakk om klær, ansiktsuttrykk eller bakgrunn/setting) enn de som tar helt like bilder, gjerne i speilet, med akkurat samme smil eller trutmunn...



Anonymous poster hash: 66e54...73d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri lagt ut selfie noengang. Og jeg syntes ikke jeg selv er noe pen i det hele tatt. Føler det er de med god selvtilitt som legger ut selfies. Har ikke profilbilde på facebook heller. Og får hele tiden kommentarer på at jeg må begynne å legge ut selfies fordi jeg er pen nok til det osv!



Anonymous poster hash: ead4b...aa5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg poster gjerne en del selfies på Insta, jeg er litt narsissistisk, men ikke på en psycho måte. Jeg bare liker utseendet mitt. :ler:

Liker dere det ikke er det bare å la være å se/følge.

Hva betyr det?

Jeg poster en del. Men er ikek selvdigger fordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men for meg så virker det som at det i dag ikke er sosialt akspektert å ha selvtiitt.

Når jeg ser alle de lettkledte trutmunn-selfiene på facebook så er virkelig selvtillit det aller aller siste jeg tenker at de har. Tvert i mot et enormt behov for bekreftelse.

Anonymous poster hash: c07e1...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er jo et klart bevis på at janteloven lever i beste velgående.

Er noen fornøyd med sitt eget utseendet. Supert! Det er ikke noe negativt i det, bare det ikke går helt i hodet på en. Stor forskjell på å være innbilsk og det å ha selvinnsikt.



Anonymous poster hash: 68354...489
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...