Gå til innhold

Instagram/selfie-jenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er folk med instagram som poster selfies ofte narsissistiske?



Anonymous poster hash: 78035...7f3
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det mest komiske med selfies er de som åpenbart har sittet og tatt en haug med selfies for seg selv, tatt ett hun (er som regel kun jenter) er kjempe fornøyd med og bare må legge det ut uten noen spes grunn, men føler for å unnskylde det med en helt irrellevant kommentar - feks. "Såå trøtt i dag", "bustehode i dag gitt", "sååå fint vær" osv. Dør litt :P

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de må ha bekreftelse hele tiden på hvor pene de er. Akkurat som alle rosabloggene. For ikke glemme FF da, hun er jo dronningen på se meg, elsk meg, studer hvor perfekt jeg er selfies....



Anonymous poster hash: b8e0a...035
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

Noen av de selfiejentene varierer i det minste antrekkene og omgivelsene og tenker gjennom hvordan de skal ta bildet, noen av dem kan være interessante å følge, spesielt hvis de og er flinke til å ta bilder. Men de er i mindretall. De fleste er de samme, trutmunn på baderommet, kanskje i ulike positurer foran speilet, og gjerne hundreogfemti bilder etter hverandre. Lurer på hva de tenker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg poster gjerne en del selfies på Insta, jeg er litt narsissistisk, men ikke på en psycho måte. Jeg bare liker utseendet mitt. :ler:

Liker dere det ikke er det bare å la være å se/følge.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke kunn en instagram greie det, overtall av selfies på facebook også



Anonymous poster hash: 6d12e...7c5
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanvittig irriterende....og damene som elsker å poste 3 trynebilder av seg selv hver dag med trutemunn og oppsperrede øyne er gjerne ikke særlig pene heller

det er gjerne de som er litt under gjennomsnittet som tydeligvis digger eget utseende...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg poster gjerne en del selfies på Insta, jeg er litt narsissistisk, men ikke på en psycho måte. Jeg bare liker utseendet mitt. :ler:

Liker dere det ikke er det bare å la være å se/følge.

Takk for at du er ærlig nok og bekreftet det. Folk som ofte poster bilder av seg selv online må jo digge utseende sitt på en eller annen måte, eller være stolt. Ikke ment som et angrep, ca. 50 % av alle oppfører seg jo sånn nå...

Anonymous poster hash: 78035...7f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de må ha bekreftelse hele tiden på hvor pene de er. Akkurat som alle rosabloggene. For ikke glemme FF da, hun er jo dronningen på se meg, elsk meg, studer hvor perfekt jeg er selfies....

Anonymous poster hash: b8e0a...035

Så det er ikke lov å dele bilder av seg selv uten å ville ha positive kommentarer? Er ikke alle som har noen til å ta bildene for seg, vet du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du er ærlig nok og bekreftet det. Folk som ofte poster bilder av seg selv online må jo digge utseende sitt på en eller annen måte, eller være stolt. Ikke ment som et angrep, ca. 50 % av alle oppfører seg jo sånn nå...

Anonymous poster hash: 78035...7f3

Hva er problemet med å synes at man ser ok/bra ut? Er ikke det bra, da?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet med å synes at man ser ok/bra ut? Er ikke det bra, da?

Hehe, uffameg, følte du deg litt støtt nå? Neida, det er bra og sunt det! :)

Anonymous poster hash: 78035...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, uffameg, følte du deg litt støtt nå? Neida, det er bra og sunt det! :)

Anonymous poster hash: 78035...7f3

Nei, er bare lei av folk som mener/tror at alle som synes de har helt greit utseende er selvsentrerte og egoistiske, for sånn er det ikke.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er flaut å se på. Og trasig at man trenger bekreftelse fra andre for å føle seg OK med seg selv. Enda mer syns jeg det virker som om de lever i en overfladisk verden, hvor speilet og mobiltelefonen er noe de verdsetter mer enn livet.

Skjønner ikke hvorfor alle ønsker å leve som en utstillings dukke.



Anonymous poster hash: 2e3c7...552
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er flaut å se på. Og trasig at man trenger bekreftelse fra andre for å føle seg OK med seg selv. Enda mer syns jeg det virker som om de lever i en overfladisk verden, hvor speilet og mobiltelefonen er noe de verdsetter mer enn livet.

Skjønner ikke hvorfor alle ønsker å leve som en utstillings dukke.

Anonymous poster hash: 2e3c7...552

Det er ikke vanlig å ha det sånn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er bare lei av folk som mener/tror at alle som synes de har helt greit utseende er selvsentrerte og egoistiske, for sånn er det ikke.

Men hvilke andre signaler sender slike bilder?

Anonymous poster hash: 2e3c7...552

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvilke andre signaler sender slike bilder?

Anonymous poster hash: 2e3c7...552

Jeg tror ikke de som poster selfies på instagram tenker noe over hva slags signaler de sender ut... Det er bare veldig vanlig. Når jeg poster selfies, som regel med kattene mine så er det ikke for å høste inn kommentarer om hvor pen jeg er(forøvrig får jeg sjelden slike kommentarer uansett) det er bare noe man gjør for å oppdatere følgerne/vennene sine om hvordan det går. Uansett er dette normen for denne generasjonen, og om man tar et fint bilde er det jo ikke rart man vil vise det til vennene sine. Men det trenger ikke å være fordi man vil ha kommentarer om utseendet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror ikke de som poster selfies på instagram tenker noe over hva slags signaler de sender ut... Det er bare veldig vanlig. Når jeg poster selfies, som regel med kattene mine så er det ikke for å høste inn kommentarer om hvor pen jeg er(forøvrig får jeg sjelden slike kommentarer uansett) det er bare noe man gjør for å oppdatere følgerne/vennene sine om hvordan det går. Uansett er dette normen for denne generasjonen, og om man tar et fint bilde er det jo ikke rart man vil vise det til vennene sine. Men det trenger ikke å være fordi man vil ha kommentarer om utseendet.

Nei selvfølgelig ikke behøver det ikke være kun fordi man vil ha kommentarer om utseendet sitt. Men bildene i seg selv sender ut slike signaler, mener jeg. Og man trenger da strengt tatt ikke poste en selfie for å oppdatere følgere på hvordan det går, hva man gjør. Jeg sier selvfølgelig ingenting til bilde-takeren, og kan klikke ''like'', men jeg tenker jo mitt.

Nå mener jeg disse som oppdaterer kontinuerlig med bilder av seg selv og ingenting annet. Jeg får et ''Å jeg følte meg så vakker idag, dette må jeg bare dele med andre''. Det er ingenting galt i å føle seg selvsikker med seg altså, det er bare latterlig å skulle måtte dele det til hele verden.

Anonymous poster hash: 2e3c7...552

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei selvfølgelig ikke behøver det ikke være kun fordi man vil ha kommentarer om utseendet sitt. Men bildene i seg selv sender ut slike signaler, mener jeg. Og man trenger da strengt tatt ikke poste en selfie for å oppdatere følgere på hvordan det går, hva man gjør. Jeg sier selvfølgelig ingenting til bilde-takeren, og kan klikke ''like'', men jeg tenker jo mitt.

Nå mener jeg disse som oppdaterer kontinuerlig med bilder av seg selv og ingenting annet. Jeg får et ''Å jeg følte meg så vakker idag, dette må jeg bare dele med andre''. Det er ingenting galt i å føle seg selvsikker med seg altså, det er bare latterlig å skulle måtte dele det til hele verden.

Anonymous poster hash: 2e3c7...552

Kan jo tilføye at jeg mange ganger ser mange som kjeder seg og deler bilder av seg selv i ren kjedsomhet.. Så man skal jo selvfølgelig ikke gre alle under(over?) samme kam. Men man tenker jo sitt, som sagt.

Anonymous poster hash: 2e3c7...552

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er folk med instagram som poster selfies ofte narsissistiske?

Nei. Helt normale folk syns det er kjekt å dele bilder av seg selv (og andre motiver) med andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...