Gå til innhold

I andre land er det jo vanlig å gå inn i hus med skoene på, men blir ikke det forferdelig skittent?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Riskjeks

Jeg har bodd i Storbritannia et år, og alle jeg var hos tok av seg skoene inne. Ikke at de jeg ble kjent med nødvendigvis var et representativt utvalg, men det er altså briter som går uten sko inne også ;)

Jeg synes det er grusomt å gå med sko inne. Ikke bare blir det skittent, men det er jo ikke behagelig heller. Og kan umulig være bra for føttene mtp svette osv. Og har man sko som ikke passer optimalt (noe vel mange av oss må innrømme...), er det jo ikke bra for foten å gå med dem hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bodde i Polen rundt 2 måneder. Slapp å ta av meg skoene med mindre jeg skulle opp til andre etasje..
Syntes ikke det var noe spesielt skittent. De var jo flinke med å vaske.

Kunne aldri selv brukt sko inne fast i mitt eget hus! Det hadde jeg ikke orket.

Husker en gang da jeg og en kompis var på Coop. Vi sto i inngangen og snakket, plutselig tok han av seg skoene før han gikk inn i butikken. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mange land er det frekt å ta av seg skoa hvis man skal besøke noen man ikke er i nær familie med.

Anonymous poster hash: 24036...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harde gulv er da heller ikke bra for barneføtter! Skulle likt å se forskning som viser at barns føtter utvikler seg bedre der man ikke går med sko inne.

Anonymous poster hash: 4b64f...2ce

Føtter generelt har det mye bedre uten sko, det har med måten man går på og musklene i føttene.

Anonymous poster hash: 0e4f0...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også reagert på dette her. Og når man ser oppussingsprogrammer og serier og filmer fra USA og England, så har de jo heller ikke gang til å henge av seg yttertøy.

Husker så godt den episoden fra Sex and the City når Carrie skal i babyshower og må ta av seg stilletthælene fordi de hadde småbarn som lekte på gulvet og spiste grus og steiner osv. Og det var liksom såå forferdelig at skoene måtte av, for det var jo en del av antrekket.

Selv synes jeg det er rett og slett motbydelig å se at folk sitter i sofaer og senger med bena oppi, med sko på. Rett og slett disgusting! Jeg kan bare ikke fatte at folk synes dette er normalt og helt greit.



Anonymous poster hash: c78d6...081
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...