Gå til innhold

Katten min bæsjer i senga mi


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å bli ganske fortvilet, for min tre år gamle hunnkatt har begynt å bæsje i senga mi. Er det noen som har noen slags idé om hva som får en voksen pus til plutselig å utvikle en slik monsteratferd? :(

Hun er innekatt, men har absolutt ingen problemer med det. Hun virker lykkelig, rolig (ikke apatisk!) og kosete, og siden jeg er hjemmeværende, har hun stort sett alltid selskap. Hun ligger alltid på armen min og koser når jeg leser i senga, den samme senga som hun nå har bestemt seg for å bruke som toalett.

Jeg har også to andre katter - de er alle søsken - som hun dessverre småkrangler litt med, men stort sett går det rolig for seg.

Hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kassa er ren og fin. Men når du sier det, har det vært litt trøbbel med henne og doen, det hender de sperrer henne inne der, av alle ting ... Huff ... Kanskje jeg rett og slett må sette opp en do til?

Men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor hun velger senga mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor hun velger senga mi!

Skal jeg gjette, så vil jeg tro at hun første gangen gjorde det av ren nødvendighet dersom doen ikke var noe alternativ. (Altså at hun bare måtte på do og senga di var nærmeste offer).

Etter det ble det sannsynligvis sittende igjen litt lukt med mindre du byttet madrass eller sendte den på rens, noe som får katten til å tenke: "hei, her har jeg jo gjort fra meg før. Da må jeg jo kunne bruke senga som do flere ganger".

Det er veldig vanskelig å få bort alle spor - spesielt møbler og ting hvor tiss og avføring kan trekke innover i puten/madrassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor hun velger senga mi!
Det er mulig det er en beskjed til deg. 'Jeg har ikke noe trygt sted å bæsje! Hjelp!' :sur:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svarene!

Huffameg! Jeg har en gammel do stående, jeg får sette opp den, og se hvordan det går.

Jeg tror egentlig ikke det er lukta som ble sittende igjen, som gjorde at hun gjentok bragden. Hun gjorde det en gang for en stund siden og to ganger nylig. Den ene av de to siste gangene hadde jeg ikke madrassbeskytter på, men det hadde jeg nå, dessuten bæsjet hun denne gangen et annet sted i senga og oppå dyna. Men for all del, jeg får gjøre mitt beste for å fjerne all lukt også for skarpe katteneser! Jeg så også nettopp at noen tipset om en spray her på forumet, kanskje den også virker på bæsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...