Gå til innhold

Hvordan kan noen like katter?


Gjest HelloShitty

Anbefalte innlegg

Gjest HelloShitty

Jeg skjønner ikke helt hvordan noen kan like katter. Vi mennesker innretter oss ofte på en måte som er slik at jeg er snill mot deg, så håper jeg at du skal være snill mot deg til gjengeld. Katter derimot, er mer innstilt som at de gjør som det passer dem, og så skal du allikevel være snill mot dem. Katter er som Christina Yang fra Grey's Anatomy. Noen syns denne dama er sjarmerende, jeg synes hun bare er forferdelig.

Jeg har passet ei katte i en uke nå, og den er bare utakknemlig. Jeg leker med den, og når den ikke vil mer, så kan den finne på å frese. Når den ikke vil bli klappet mer, så plutselig klorer den. Om jeg pusser tennene på badet etter at den har lagt seg, så kommer den ut og freser og slår etter anklene mine. Horekatt!!! Jeg blir så dritforbanna på disse dyra, hvem "¤#% tror de at de er? Jeg lurte på om jeg skulle sparke den, men fant ut at jeg heller ville holde ut litt til, så slapp jeg peset med å bortforklare skader på indre organer eventuelt, for jeg vet ikke hvor mye disse drittdyra tåler.

Ja, utblåsing dette, men jeg mener det er mye sant mellom linjene her. Hvem ønsker egentlig å ha med mennesker å gjøre som bare utnytter deg og ikke gir noe igjen? Hvorfor ønsker en da å ha med dyr å gjøre som er på samme måte? Litt snålt, syns nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk om menneskeliggjøring av dyr. Psykopatkatt? Horekatt? Utnyttelse? Du må forholde deg til dyr på helt andre måter enn du forholder deg til mennesker. For dyr handler det ikke om utnyttelse, men overlevelse og hvordan de har det i øyeblikket. De gjør ikke det de gjør for å være jævlige mot deg, men fordi det er instinktene deres.

Endret av Kari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skulle sett på dyr som mennesker, så ville jeg ihvertfall ikke likt hunder! Selvoppofrende nikkedukker som stikker nesa i andres endetarm, og løper som en tulling hvis noen kaster en pinne. Og som rister heftig på rumpa hver gang de har det bra. Snakk om tullinger...

Katter er sære. Og det er akkurat dèt jeg liker ved dem! Rare kattepusene :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om menneskeliggjøring av dyr. Psykopatkatt? Horekatt? Utnyttelse? Du må forholde deg til dyr på helt andre måter enn du forholder deg til mennesker. For dyr handler det ikke om utnyttelse, men overlevelse og hvordan de har det i øyeblikket. De gjør ikke det de gjør for å være jævlige mot deg, men fordi det er instinktene deres.

Om du er så jævla opptatt av å alltid få noe tilbake for det du bidrar med til andre, så virker det som om det er DU som er psykopaten her (eller hora).

Signerer denne eg.

Skjønner ikke hvorfor noen lar deg passe dyrene deres i det hele tatt. Tror katten hadde hatt det bedre uten deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Infralove

Hmm? Skulle dette vere humor eller noko? Det var liksom ikkje overdrevent nok til å vere spøk, men likevel var det så fjollete at man ikkje kan ta det seriøst.

Og om du maser på katten, blir den lei deg. Kanskje katten berre er nervøs rundt framande. La katten kome til deg.

Og når det gjelder katteeigerkommentaren; Kattane miner er alltid glad for å sjå meg. Den eine kjem alltid og "klorer" seg fast i skulderen min for at eg skal klappe den i stadan for å skrive på dataen. Syns det er greit å ha eit dyr som ikkje skal vere oppetter meg heile tida, men likevel kan vere kosete innimellom.

I min omgangskrets er nok eg den som er vanskelegast å utnytte. Eg har ikkje problem med å seie nei, seier det nok litt for ofte i grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skulle sett på dyr som mennesker, så ville jeg ihvertfall ikke likt hunder! Selvoppofrende nikkedukker som stikker nesa i andres endetarm, og løper som en tulling hvis noen kaster en pinne. Og som rister heftig på rumpa hver gang de har det bra. Snakk om tullinger...

Katter er sære. Og det er akkurat dèt jeg liker ved dem! Rare kattepusene :hjertesmil:

Hehe, som jeg skulle sagt det selv... Særheten på pusene gir dem personlighet og sjarm. Alle er så forskjellig og rare på sin måte ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man skulle sett på dyr som mennesker, så ville jeg ihvertfall ikke likt hunder! Selvoppofrende nikkedukker som stikker nesa i andres endetarm, og løper som en tulling hvis noen kaster en pinne. Og som rister heftig på rumpa hver gang de har det bra. Snakk om tullinger...

Katter er sære. Og det er akkurat dèt jeg liker ved dem! Rare kattepusene :hjertesmil:

Signerer denne! Men selv om de er litt sære og har personlighet, så skal man ikke behandle dem som mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter ter seg som dronningar, det er dritkult!

Hunder tror de er mennesker. Katter tror de er Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hunden er du dens beste venn.

For katten er du en del av staben.

Aldri om jeg vil ha hund - de lukter grusomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes TS kunne ordlagt seg på en bedre måte. Som flere har sagt, du kan ikke behandle en katt som et menneske. Katten kjenner ikke plassen han er på, og du er ikke et kattemenneske, så den er nok nervøs. Man må ha tålmodighet med katter, og ærlig talt skulle du aldri være kattepasser hvis du i det hele tatt vurderer å sparke katten. Mener ikke folk som ikke liker katter er psykopater, men da er det bare å holde seg unna dyret. Katter har personlighet, og de velger selv hvem de liker og ikke liker. Katten liker deg tydeligvis ikke, og det er kanskje ikke så rart. :sjenert:

*Edit*; Selv har jeg to katter, som aldri kløner eller biter. De er snille og kosete som dagen er lang, men har også opplevd at katter kan være hissige og uinteresserte. Det kommer helt an på hvordan de har blitt behandlet og hvilken personlighet de har.

Endret av Bloodless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om katten hadde likt deg hadde den ikke slått etter deg!

Det er vel du som oppfører deg truende mot katten.

Katter er ikke mennesker og de sier fra ved å mjaue, knurre, male, slå, frese eller bite!Det er kattens komunikasjon til deg!

Katter er sære dyr og de gjør som dem vil.

De dilter heller ikke etter deg hvorhen du går!

Det er godt å ha en pus som du kan kose med, snakke med og som gir deg kos tilbake!Dessuten er dem dødskule!

Derfor liker jeg katter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem ønsker egentlig å ha med mennesker å gjøre som bare utnytter deg og ikke gir noe igjen? Hvorfor ønsker en da å ha med dyr å gjøre som er på samme måte? Litt snålt, syns nå jeg.

Det du må godta er at katter ikke er mennesker så du kan ikke sammenligne 2 forskjellige arter på den måten! Det er snålt syns nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi som har dyr lærer oss å lese dyret og slutter å "mase" når vi merker at de har fått nok. Det er tydelig at du ikke har riktig kjemi med akkurat denne katten og den blir litt hissig fordi den lukter at du ikke liker den.

Min opplevelse er at dyr leser oss mennesker også, det er bare å se på når dyr møter små barn, plutselig har de en helt annen tålmodighet for å bli dratt i ører, hale, lugget og løftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Driver

"Hvordan kan noen like katter?"

Nei si det? Har lenge forsøkt å forstå dette, men uten hell.

Nå er det jo sort sett damer (99%) som har katt, og noen homofile da.

Det er jo et totalt usosialt og dumt dyr, ikke mulig å lære det noe som helst. Mulig er det her forklaringen ligger. Det blir dermed nesten uten forpliktelse. Ikke noe dårlig samvitighet pga at du ikke tar vare på den, ikke går tur med den osv.

Som nabo til noen som har valgt å skaffe seg en del slike tåpelige dyr må jeg bare si: Jeg hater katter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvordan kan noen like katter?"

Nei si det? Har lenge forsøkt å forstå dette, men uten hell.

Nå er det jo sort sett damer (99%) som har katt, og noen homofile da.

Det er jo et totalt usosialt og dumt dyr, ikke mulig å lære det noe som helst. Mulig er det her forklaringen ligger. Det blir dermed nesten uten forpliktelse. Ikke noe dårlig samvitighet pga at du ikke tar vare på den, ikke går tur med den osv.

Som nabo til noen som har valgt å skaffe seg en del slike tåpelige dyr må jeg bare si: Jeg hater katter!

Ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagens :ler:

Jeg forstår faktisk TS sitt problem, det kan være kinkig å passe en fremmed katt som ikke har sansen for deg. TS sin logikk er derimot mye morsommere: Jeg har møtt en slem katt, hvordan kan noen like katter? Jeg burde åpenbart vært misantrop for lenge siden, så mange slemme mennesker jeg har møtt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke spesielt glad i katter jeg heller. Grunnen til det er nettopp fordi de er sære og gjør som de vil. Støtter mange av poengene til Gjest: Driver.

Jeg ha bodd med både katt og hund og føler at man kan bo SAMMEN med en hund,i et fellesskap på en måte, mens en katt må man leve side om side, ikke som en helhet.

Katten er der bare fordi den får mat. Hunden er hos deg fordi den liker ditt fellesskap og viser det. (noen vil si pga avhengishet også, kan være til dels enig i det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten er der bare fordi den får mat. Hunden er hos deg fordi den liker ditt fellesskap og viser det. (noen vil si pga avhengishet også, kan være til dels enig i det)

Katter viser at den er hos deg fordi den liker ditt fellesskap den også, i hvertfall etter hva jeg har erfart. Og jeg har vokst opp med katter

Endret av Tillepike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dyrevenn
Jeg er ikke spesielt glad i katter jeg heller. Grunnen til det er nettopp fordi de er sære og gjør som de vil. Støtter mange av poengene til Gjest: Driver.

Jeg ha bodd med både katt og hund og føler at man kan bo SAMMEN med en hund,i et fellesskap på en måte, mens en katt må man leve side om side, ikke som en helhet.

Katten er der bare fordi den får mat. Hunden er hos deg fordi den liker ditt fellesskap og viser det. (noen vil si pga avhengishet også, kan være til dels enig i det)

Det kommer helt an på hvilket fellesskap man har med sine dyr.Noen dyr er innadvendte og lite sosiale.Andre trives sammen med mennesker.Katten min er supersosial og legger seg ofte på fanget til fremmede om han får sjansen. Når han legger seg på brystkassen min,og hviler middag sammen med meg på sofaen,eller hopper opp på fanget mitt og blir liggende der i flere timer,så har vel vi også et fellesskap eller hva?Katten gjør det fordi den ønsker å være i mitt nærvær,jeg kan ikke tvinge ham til det.Folk som ikke liker katter,og som ikke har noe forhold til disse dyrene lager seg gjerne opp en rekke merkelige forestillinger av hvordan det er å ha katt.Vi har ikke noe "dårligere" felleskap med våre dyr enn det eiere av andre typer dyr har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...