Gå til innhold

Hund på hybel?


Malia

Anbefalte innlegg

Jeg mener jeg leste i et intervju en gang at sjefen (er han det fremdeles?) på Radiumhospitalet Jan Vincent Johansen hadde en grand danois på hybelen under studietiden. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var ikke så godt å vite om du opprettet tråden på generelt grunnlag eller om du selv har planer om å gå til anskaffelse av hund, og bor på hybel. Og hvis førstnevnte avr tilfelle så hadde det vært en idè å fortelle om bostørrelse og hunderase for at kunne få relevante svar, og ikke bare folk som buser ut med at hund + hybel er fyfy.

Ikke alle forunt å inneha sunn fornuft, så gratulerer, hehe. :)

åkei, da skal jeg ta det med i betraktningen neste gang jeg lager en tråd, takk for innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

"men ville noen tatt en st. bernhard inn på en hybel ville jeg og reagert.. men det tror jeg ikke er tilfelle, uansett hvem ORKER å ha et slikt siklemonster som st.bernhard på en hybel da? "

Unskyld meg, men faen da? jeg og Bolivar (st. bernhard) bor fint i liten hybel uten problem! han sikler lite, røyter lite, spiser mye :P og får den trimmen han skal ha. går helt fint med st. bernhard på hybel, rolig lynne på dem, hadde vært verre med en terrier eller noe.

PS. vi skal snart få oss eget hus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man kan ha hund på hybel, for hunden behøver ikke store plassen inne selv om enkelte tror det. Når hunden er inne har den sin plass, og den skal ikke leke og herje inne. Derfor har den ikke behov for stor plass, og en hybel er ikke noe prboelm for en hund.

Det spiller faktisk ingen rolle hvor man bor, så lenge hunden får mange turer om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hundeeier på liten hybel

Ja, man kan ha hund på hybel! Har det selv! Jeg har riktignok en liten hund som helst vil være akkurat der jeg er! (og sitter jeg og leser eller ser tv, så ligger han ved siden av meg eller på fanget, og når jeg sover så ligger han ved siden av meg)hybelen min er liten og det er akkurat passe plass til oss to!

MEN jeg prioriterer at han får minst sin daglige tur hver eneste dag, samt at hvis jeg har mulighet til å ta han med meg hvis jeg skal noe, så er han med! Hunden ligger likevel å sover når vi er inne, og dersom det skulle bli urolig, så går vi oss en tur til ute og når vi kommer tilbake har vi det rolig igjen...! så dette er ikke noe problem, dette kommer helt ann på eieren! For det er vi som skaper det livet hunden får! og jeg vet at jeg ikke kan være timevis hjemmefra på varme dager fordi det blir som noen nevnte tidligere fryktelig varmt på kort stund!

Jeg er veldig nøye med mitt dyrehold, selv om jeg innendørs ikke kan tilby stor boltre plass for hunden, men hunden kjenner heller ikke til noe annet alternativ enn at skal vi leke og ha det moro så skjer det ute!

- jeg ordner meg også "barnevakt" for hunden dersom jeg skal være lenge borte fra hjemme! (f. eks lang dag på skolen, jobbing... evt hvis jeg skal ut på byen...)

Vi har stadig fått bemerkning om at hunden min har det nok fryktelig godt og er en god dose bortskjemt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan! Jeg hadde det selv i studietiden. Jeg kjøpte meg en Irsk setter da jeg ble student jeg! Hundene bryr seg ikke om hvor de bor så lenge de har et trygt hjem og får masse mosjon, aktivisering, kjærlighet, trygghet og ikke minst tid.

Nå vet ikke jeg om du er student eller jobber, men om du er student synes jeg du bør vurdere om du vil gå til anskaffelse av hund i studietiden med alt det innebærer, men det har du kanskje tenkt på allerede?! Jeg mener, det er ikke spesielt tilfredsstillene for hunden om den er hjemme alene hele dagen mens du er på skolen og i tillegg alene på kveldene mens du evt er på kollokvier eller på studentpub'en, ikke sant? Selv måtte jeg forsake mye på den sosiale biten av det å være student, men det var 100% verdt det altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...