Gå til innhold

Hvor mange av dere skal slippe løs katten/bikkja i morgen da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her inne vi kommer til å lese om i avisen i dagene fremover? Noen som skal slippe løs hunden så den rømmer? Det er ALLTID noen som ikke klarer å passe på dyra sine på nyttårsaften, og så kommer alle historiene om katten Felix og hunden Fido som rømte sin vei på nyttårsaften fordi de var redde for rakettene og bråket. Samme leksa HVERT ENESTE ÅR! Det er selvsagt ALLTID eieren sin feil. Og det skal godt gjøres å slippe løs dyrene.

Skal dere passe på deres i år? Eller kommer jeg til å lese om dere inkompetente eiere i år også?

Anonymous poster hash: 9f002...dcc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pelsdottene våre blir ikke sluppet ut på nyttårsaften, uansett hvor mye de mjauer og bærer seg.

Jeg holder dem inne for at ikke gamlepus skal bli helt avskremt og for at yngstemann ikke skal bli skuddredd. Minsten var ti måneder gammel i fjor og løp skytteltrafikk mellom vinduet for å se hva som foregikk og meg på sofaen for å sjekke at det var ok.

Og siden ingen av oss lot oss bemerke av rakettene, virket det som han slo seg til ro med at det var greit.

Gamlepus har vært ute en vinternatt før, og har sannsynligvis fått skrekken i seg mens hun gikk hjemløs en vinter. Hun plasserer sin pelskledte bakdel pent langt under sofaen, og blir der til de verste smellene er over, sånn i ett-halv-totida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her holdes katten inne hele nyttårsaften enten han vil eller ikke, og de to dørene nærmest friluft åpnes og lukkes etter sluseprinsippet. Det er selvsagt helt uaktuelt å slippe ham ut på tider som gjør det mulig at han er utendørs om kvelden på nyttårsaften.



Anonymous poster hash: b072d...2f1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pus får ta seg en laang luftetur tidligere på dagen, før vi låser henne inne på kvelden :) Trekker også for alle gardiner. Hun blir sjeldent redd av noe, men man vet aldri.



Anonymous poster hash: 8f54e...a15
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri katten ute dagen før og dagen etter heller. For mye uvettig smelling fra utålmodige folk.

Samme med hunden. Den gikk i bånd dager før og dager etter. Ingen av de var spesielt redde, men ingen vits å utfordre skjebnen. En gang jeg gikk tur med henne flere dager før nyttårsafte, så smalt noen til med å fyre opp flere batterier rett forran oss. Bikkja skvatt som faen og prøvde å løpe. Heldigvis var hun i sele og jeg fikk roa henne ned ved å bare gå videre og late som ingen ting.

En gang jeg red på dagtid så var det jaggu to drittunger som skjøt en rakett rett forran bena på hesten min. Den stakk så klart, men jeg fikk stoppet henne etter noen meter. Hadde jeg sett de ungene så hadde jeg ridd de rett ned.

Har opplevd at dyr har blitt skutt på og som har løpt ut og drukna.



Anonymous poster hash: 20126...c95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slippes aldri løs. Uansett hvor trygg de er på raketter. Plutselig er noen litt på avveie. Ingen dyr tar skade av å gå i bånd eller være inne i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene gjør som de vil frem til kvelden, de bryr seg ikke om bråket, jeg er mer redd for at de skal bli skada av fyrverkeriet.

Bikkjene derimot er heller ikke redde, men de får ikke gå løse av den grunn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta med hunden på tur før drt verste starter, så blir hun inne resten av kvelden :)

Hun er ikke redd for raketter, bare nysgjerrig :) Hun bare spisser ørene og hvis hun ser noe lys, så bare stirrer hun på det. Etter et par sekunder, så mister hun interressen :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer mer på hvor mange som skal miste fingre, hender og øyne i år.. Inkompetente drittunger som skader seg selv og andre. Jeg passer på bikkja mi, så ikke tenk på det

Anonymous poster hash: 2fe7d...cdd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pus har husarrest i hele dag - han har begynt å mjaue og bære seg allerede nå. Han har ikke brydd seg så mye når han har vært inne med oss - men han er var på smell og høye, ukjente lyder, så det er til hans eget beste at han er inne i trygge omgivelser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pus er ute nå, men han skal inn i løpet av formiddagen. Han har blitt interessert i tv-titting på sine eldre dager, så han skal få ligge på senga og se på naturfilmer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir å holde bikkja inne også mellom 21 og 01, siden det er rundt da det står på som verst. Ellers i bånd når vi må ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to har begynt å bli gamle, tror jeg. De har ikke ville gå ut på omtrent 1 måned. Syns det er litt synd, leiligheten er jo ganske liten. Må være kjedelig for de :/ Jeg prøvde ta den mest robuste ut med meg, men den ville inn etter 2 minutter.

Jeg flyttet til ifjor, så jeg var ikke forbered på at det ville bli masse bråk allerede kl 4. Så jeg fikk ikke inn kattene da. Men de kom tuslende tilbake utover natten og virket glade og i fin form. Så de tålte det bra, heldigvis. Men fra nå av skal jeg holde dem inne myyyyeee tidligere.



Anonymous poster hash: 2d5c9...dab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene får gå ut en liten tur på morgenen, de er aldri lenger ute enn et kvarter uansett. Hundene får gå litt løs i Hagen vår som er inngjerdet til dagtid. Rakettene begynner aldri før kl 18 i borettslaget her. Men lar de være inne fra kl 15, så i bånd resten. Nå er hundene mine skuddtrent og bryr seg ikke om fyrverkeri, men plutselig kan de jo skvette av noe å bli redde, så tar våres forhåndsregler her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pus har husarrest til i morgen tidlig. I fjor fikk han slippe ut utpå natta og kom hjem ei uke seinere og hadde badet i diesel. Han hadde fått diesel på øynene og vi mistenker at han hadde gått etter lukta hjem. Heldigvis fikk han ikke permanente skader, men det kunne gått alvorlig galt for pus :(

Anonymous poster hash: b38fb...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør kanskje nevne at han fortsatt var skvetten da vi slapp ham ut, så han stakk så fort beina kunne bære ham.

Anonymous poster hash: b38fb...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har kattene vært inne siden i morges, og de får ikke ut igjen før i morgen. Selv om gammelkatta ser på det som et personlig nederlag å måtte tisse på kattekassen.....

Bikkja har fått seg en god tur tidligere idag, så hun blir også inne. Men, hun er ikke redd raketter, så kommer nok til å få seg noen tisseturer rett utenfor huset. Mere redd for at hun kan bli skadet av en rakett enn at hun skal stikke av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

De skyter opp raketter her allerede nå. Pelsdotti har ikke brydd seg enda, den forrige hunden likte raketter. Satte seg ned å så på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...