Gå til innhold

fisk i fiskebolle eller akvarium?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke peiling på fisk! Vurderer å skaffe meg akvarium, men føler jeg må sette meg skikkelig inn i ting først. Sett litt for mange som gir f... og lar fiskene dø ut, eller ikke rengjør. Ja eller store fisk som ikke har plass! Mannen min sier vi burde skaffe oss en fiskebolle bare, men er jo ikke svømmeplass! Hvor stort akvarium burde man ha? Og er fiskebolle okay? Foreksempel 30l bolle med lys og pumpe?

Anonymous poster hash: ef5c0...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo større akvarium, jo enklere å få det til. Men akvarium er et eget fag, MYE å sette seg inn i (masse vanntester, tilsetninger, riktig miljø osv, du må være oppriktig interessert i å bruke mye av fritiden din på dette)

Anonymous poster hash: 69fb4...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo større akvarie, jo enklere er det. Du bør også tenke på at fiskene du har sett for deg å ha i akvariet kanskje krever forskjellige vannverdier, så du burde finne arter som krever så like verdier som mulig. Du bør også tenke på at enkelte fisker holder seg langt nede, noen i midten og noen ved overflaten. Akvaforum er et fint sted å begynne :)

Edit; IKKE kjøp bolle. Boller er ikke dugende til noe mer enn pynt uten noe levelig oppi

Endret av LilleLilla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...