Gå til innhold

Bjeffing i borettslag


Endlessly

Anbefalte innlegg

Jøss. Så folk med hund skal bo i eneboliger på landet langt fra befolkningen de da?

Nå er det ikke snakk om at TS sin hund står å bjeffer hvert femte sekund hele dagen lang, dette er noe som har skjedd noen få ganger og såpass må en nesten tåle når en bor i et borettslag. Hadde absolutt blitt irritert jeg også hvis dette pågikk hver dag, 8 timer om dagen, men det er ikke tilfelle her.

c)

ved støy eller på annen måte volder urimelig ulempe for øvrig.

Vil ikke si at noen enkelte tillfeller er urimelig, såpass må en nesten finne seg i. Så her kan nok ikke loven hjelpe deg. Fy søren for et patetisk menneske du er. Få noen til å tvangsselge hunden sin?? Du burde iallefall gitt de muligheten til å rette opp problemet. Du gjør meg kvalm.

Hvor sa jeg at folk med hund skal bo i eneboliger på landet og langt fra befolkning?

Nå må du roe deg ned ti hakk. Jeg hadde jo snakket / krangla med naboen lenge om bjeffinga før jeg gikk hardt til verks. Fyren bare blånekta hver gang jeg konfronterte han om bjeffinga og sa at hunden hans var stille mens han var på jobb. Noe han ikke klarte å bevise.

Enkelt tilfeller? Leste du hva jeg skrev? Bikkja hans bjeffa konstant hele dagen lang.

Så du syns det er greitt å finne seg i konstant bjeffing hele dagen?

Er det noen som er patetisk her, så er deg du ;)

Kommer vel an på naboene om hva som er greit og ikke?

Da jeg hadde hund, så var det en som kom til meg et par ganger og sa at hunden min hadde bjeffet. Hun bjeffa alltid litt i det jeg dro, men la seg så til å sove. Så jeg spurte de naboene, som bodde vegg-i-vegg og de sa det ikke var noe problem. Hun ene sa at hun til og med likte å høre det, da hun likte tanken på at det bodde dyr her.

Hva har dette med saken å gjøre? Hunden din bjeffet da ikke hele dagen lang. Litt bjeffing gjør jo ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hinkelpinkel

Hvor sa jeg at folk med hund skal bo i eneboliger på landet og langt fra befolkning?

Nå må du roe deg ned ti hakk. Jeg hadde jo snakket / krangla med naboen lenge om bjeffinga før jeg gikk hardt til verks. Fyren bare blånekta hver gang jeg konfronterte han om bjeffinga og sa at hunden hans var stille mens han var på jobb. Noe han ikke klarte å bevise.

Enkelt tilfeller? Leste du hva jeg skrev? Bikkja hans bjeffa konstant hele dagen lang.

Så du syns det er greitt å finne seg i konstant bjeffing hele dagen?

Er det noen som er patetisk her, så er deg du ;)

Hva har dette med saken å gjøre? Hunden din bjeffet da ikke hele dagen lang. Litt bjeffing gjør jo ingenting.

Tja, eg er eg heilt rolig. Har hatt snart 6 mnd på å roe meg ned, så det skal du ikkje bekymre deg for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vårt borettslag er det i utgangspunktet ulovlig med hunder (bestemt av generalforsamlingen senest for to år siden), men hundehold kan godkjennes ved sterke velferdsgrunner. Men dersom hunden er til noen form for sjenanse for naboene, må hunden ut øyeblikkelig.



Anonymous poster hash: 4fa54...949
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville flyttet og bodd et sted på landet der det ikke er så tett.

Jeg går snart lei fordi bikkjene våre bjeffer sjeldent. Men nabobikkja tåler ikke engang at eieren går en meter unna henne, da står ho der å hyler og bjeffer. Det er noe helt annet enn bjeffing en gang i blandt. Men de som faktisk ikke gjør noe med det, skulle ikke hatt hund. For det er ikke godt for hunden heller. (ho er hjemmeværende, så ho er aldri alene hjemme hvis ho ikke skal på butikken.)



Anonymous poster hash: 24ce9...f4d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...