Gå til innhold

Hvorfor skriver du engelsk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vel...
Vårt norske språk har mye engelsk i seg fra før av..
Og noen ting er lettere å skrive/si på engelsk, fordi det egentlig ikke finnes en norsk setning på akkurat det du vil si.

Altså om man ikke vil at andre skal skrive engelsk-norsk, så bør kanskje mediene slutte med dette...
Er sikker på at du kan ta en hvilken som helst artikkel og finne ett eller to ord som egentlig er engelsk x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mye engelske forum, så det blir litt blanding til tider ;)

Forøvrig så er forum et engelsk ord det og ;)



Anonymous poster hash: aaecd...587
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som alle vet at du bare spiller et spill?

Jeg forventer egentlig ingenting. Jeg spiller faktisk bare det samme spillet som deg.

Hehe, jeg skal la deg leve i den villfarelsen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg skal la deg leve i den villfarelsen. :)

Akkurat som jeg skal la deg leve i den samme villfarelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg bruker mye engelske forum, så det blir litt blanding til tider ;)

Forøvrig så er forum et engelsk ord det og ;)

Anonymous poster hash: aaecd...587

Det er det ikke, det er latin;

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat som jeg skal la deg leve i den samme villfarelsen?

Jeg vet jo at du ikke egentlig mener det, men det er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo at du ikke egentlig mener det, men det er helt greit.

Likeså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg gier ein innsats for å halde meg til eitt språk. Når det er sagt så finst det ein del herlege engelske uttrykk som er vanskelege å omsetje utan å miste assosiasjonen. Dessutan meiner eg faktisk at folk flest treng å sjå nynorsk som ikkje er så jævleg bra, men som berre er eit levande språk, med slang, anglisismer og alt det andre ("warts and all"!) som syner at nynorsken lev i den same verda som bokmål. Så eg gjer ein innsats for å gje bokmålsfolket nett det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok ganske omvendt alle disse "rent norsk-naziene" og syns engelsk bare er en positiv ting og at det beriker andre språk. Det er selvfølgelig lov å være uenig med meg da Hehe:)

Men jeg bruker mye engelsk, og spesielt siden jeg spiller mye data er det engelske ord jeg forstår, men egentlig ikke aner hva heter på norsk. Og om noen oversetter de til norsk er det ingen som skjønner noen ting. Samme med andre dataprogrammer, apper og nettsider..

Anonymous poster hash: 6b7e0...405

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei.

 

Har et generelt spørsmål om sidelengde og valg av språk.

Hvis jeg for eksempel skal skrive en oppgave om sosiologi vil det være lettere å få oppgaven til å bli 80 sider hvis jeg skriver på et bestemt språk? Altså at valg av språk fører til mindre sideantall.



Anonymous poster hash: d6599...fe2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser og skriver mye på Engelsk. Engelsk var det eneste fager jeg likte på VGS og ungdomskolen. Har lyst til å bli flinkere i Engelsk, dessverre så er ikke uttalen så bra, pga sosial angst. 

 

For meg så er det normalt å sette inn randome Engelske ord her og der. For eksempel fucked, moron, dipshit, oh yes, yør wælkøm (you're welcome), hæppy (happy).. og mange andre randome ord som popper opp her og der  :fnise:

De "norsk-Engelsk" ordene kommer fra klassens tørre humor på vgs  :fnise:



Anonymous poster hash: 2cac0...f9e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi en av mine foreldre har engelsk som morsmål, så mine språk har derfor alltid glidd inn i hverandre.

 

Ordforrådet mitt er nok bedre på engelsk enn på norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Storbritannia så blir litt språkforvirra i blandt, det er min unnskyldning i hvert fall. Er bevisst på det så prøver å unngå det da.



Anonymous poster hash: 1bc85...172
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er den dyptliggende årsaken til at du føler for å skrive engelsk, med mindre det er morsmålet ditt eller du er på et engelsk forum? Anonymous poster hash: 01f8e...ab0

Noen engelske ord som ikke finnes på norsk, passer perfekt til å beskrive noe. Da bruker jeg det engelske ordet for å beskrive akkurat hva jeg mener/føler, istedenfor å bruke et norsk ord som ikke beskriver det like bra.

Dessuten er jeg vant til det, folk skriver sånn til meg og jeg til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp!

Jus, flesk, teip, hatt, fører,sørvis, dongeri, sjokoladekake, dypp, krus, kløtsj, stort minne og så videre ;)

Anonymous poster hash: bf12f...a08

 

Erhm, ikke for å knuse boblen din, men sjokoladekake og brownies er to forskjellige ting.

Anonymous poster hash: 36d3f...ba2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i'm planning on leaving the country and leaving the norwegian culture and language behind. british culture is obviously superior and we should all conform. 

my first tongue is gradually being replaced by english which in my eyes is a good thing although i'll never reach full fluency. i subconsciously slip in english words in my norwegian sentences. it's a habit that has come to stay.

 

if this post gets removed i'll flee the country

 



Anonymous poster hash: 65386...9db
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det som er aller mest irriterende er de som skriver randome ting på engelsk.

Det heter tilfeldige!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

i'm planning on leaving the country and leaving the norwegian culture and language behind. british culture is obviously superior and we should all conform. 

my first tongue is gradually being replaced by english which in my eyes is a good thing although i'll never reach full fluency. i subconsciously slip in english words in my norwegian sentences. it's a habit that has come to stay.

 

if this post gets removed i'll flee the country

 

Anonymous poster hash: 65386...9db

 

 

Store forbokstaver blir brukt på engelsk også. Innlegget er vanskelig å lese.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...