Gå til innhold

Vi gifter oss i all hemmelighet


Kardinal

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...

Vi har bestemt oss for øya Bak Bia utenfor Krabi :)

Er litt usikker på hvordan vi skal bestille flyreisen/hotellet. Hver for seg, direkte gjennom (fly/hotel) selskapet, gjennom Krabispesialisten...

Kikket raskt gjennom ving, apollo og startour og ser de flyr en gang i uka enten tirsdag eller torsdag. Passer veldig dårlig, siden bryllupet er på en onsdag. Så dem blir det ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kom til å tenke på, hva skal mannen ha på seg? Svart dress og hvit dress utgår jo av praktiske hensyn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fikk akkurat beskjed om at kjolen min har kommet :) Så må finne en dag mtp tilpassning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Vi har bestemt oss for øya Bak Bia utenfor Krabi :)

Er litt usikker på hvordan vi skal bestille flyreisen/hotellet. Hver for seg, direkte gjennom (fly/hotel) selskapet, gjennom Krabispesialisten...

Kikket raskt gjennom ving, apollo og startour og ser de flyr en gang i uka enten tirsdag eller torsdag. Passer veldig dårlig, siden bryllupet er på en onsdag. Så dem blir det ikke

Hvis de flyr tirsdag så kommer dere jo en dag før? Vet ikke hvor lang tid dere skal være der i forveien... Evt. ta torsdag da så har dere nesten en uke ferie før den store dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de flyr tirsdag så kommer dere jo en dag før? Vet ikke hvor lang tid dere skal være der i forveien... Evt. ta torsdag da så har dere nesten en uke ferie før den store dagen?

Litt usikker på hvordan det blir siden flyturen tar ca 12 timer og så har ein 6-times tidsforskjell. Aner ikke hva retning da :fnise: Men syns det blir for mye stress, for en blir ganske sliten av å reise. Tilsvarende andre veien og. Kommer ikke på andre enn de reisebyråene jeg allerede har nevnt, men kanskje jeg har glemt noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tirsdag skal jeg få kjolen tilpasset. Lurer på om jeg skal dra med meg ei venninde? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden jeg er sikkelig listo-man så burde jeg fått karret meg til å lage en. Hva som må fikses og ordnes slik at jeg ikke glemmer det. Tenkte jeg skulle være tidlig ute med papirarbeidet, men jammen meg så er den prøvings attesten bare gyldig i 4 måneder. Må ikke sende den inn for sent og ikke for tidlig. Rart en blir litt stressa? :P Noen som vett hvor lang behandlingstid det er på en slik attest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå har vi begynt å kikke på hotell og flybilletter! Vi har ganske sikkert bestemt oss for dette hotellet :) Var innom tripadvisor og virker som de aller fleste var ganske fornøyde. Når det gjelder flybilletter så følger vi litt med mtp priser. Vil iallefall ha kortest mulig flytid og minst mulig mellomlandinger. Har sett til 20 000 kr (for oss begge, kun fly) via reiseguiden og via flyselskepets egne nettsider var det 25 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det hotellet der var aldeles nydelig!!! :hoppe:

Ja, det syns vi også :) Håper bildene stemmer med hvordan det ser ut der nede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjekt og følge med på tråden her. :laugh: Vi gifter oss i hemmelighet 12 november i år på krabi :fnise: Vi reiser med ett vennepar som er forloverne våres. Så det passet egentlig veldig bra sånn sett. nå mangler det bare for vår del å sende inn forlover erklæring og egenærklæring til skattekontoret.

for vår del blir det ett veldig enkelt bryllup, gleder meg masse!=D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjekt og følge med på tråden her. :laugh: Vi gifter oss i hemmelighet 12 november i år på krabi :fnise: Vi reiser med ett vennepar som er forloverne våres. Så det passet egentlig veldig bra sånn sett. nå mangler det bare for vår del å sende inn forlover erklæring og egenærklæring til skattekontoret.

for vår del blir det ett veldig enkelt bryllup, gleder meg masse!=D

Så kjekt å høre om andre som også går en litt utradisjonell vei når det gjelder bryllup :) Av og til så har jeg begynt å lure om jeg var den eneste? (Kanskje på KG?!? :fnise: ) Har du bryllups dagbok eller noe? Ble litt nysgjerrig på hva slags valg dere har tatt! Skal dere gifte dere via sjømannsprest? Og organiserer dere "alt" selv mtp transport, pynt, frisør osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi bestilt flybilletter!!! Kom under 16 000 via reiseguiden. Har budsjettert med 30 000 for fly + hotell. 14 000 for hotell burde jo holde :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Betalt:

Bryllupet
Flybilletter innenlands: 2500
Flybilletter: 16 000
Hotell: 7600 (inkludert en overnatting for presten)
Bryllupsplanlegger: 38 600 :hakeslepp:
Sjømannsprest: 8700

Klær
Dress: 8200
Kjolen: Alt for mye :P
Sko: 1450
Undertøy: 500

Diverse
Vaksiner: 1600 :sjokkert:
Kofferter: 2400

Endret av Kardinal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er en hardcore listoman, så en to-do liste må jeg ha :) Snart bare 5 måneder igjen!!!

4 måneder før (28.09.14)
- Sende egenerklæring/forlovererklæring (skal ikke endre navn)
- Sende mail med oppdatert informasjon til sjømannspresten
- Begynne å sole meg litt :P
- Bestille "ekstra" flybilletter/organisere
- Finne dress + sko til mannen
- Kjøpe undertøy
- Sende bilde av bukett og frisyre (evt bilder til fotograf?) til krabispesialisten

2 måneder før (28.11.14)
- Sende kopi av prøvingsattest via mail til sjømannspresten
- Prøve brudekjolen
- Betale sjømannskirken
- Vaksiner

1 måned før (28.12.14)
- Betale krabispesialisten (resten av summen)
- Pusse ringene
- Frakte brudekjolen
- Frisør?
- Skrive "pakkeliste"

Thailand:
- Skriftlig bekreftelse på at vi kan ta med brudekjolen på flyet
- Pass
- Prøvingsattest (orginal)

Endret av Kardinal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

tenk om babyen min kommer på bryllupsdagen! dobbelkult :nigo:

Haha! Det hadde vært sikkelig kult faktisk :fnise: Rekner med at 3 dager før tiden ikke hadde gjort noe? For da har vi en deal :ler: Du må ordne en tippeliste så skal jeg jammen meg tippe 28. januar!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...