Gå til innhold

reiseseng


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest
På Jysk har de billige og veldig fine resisenger. har selv kjøpt en seng derfra :)

hva har man i reisesengen til en nyfødt baby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puten ville jeg droppet. Det er ikke anbefalt til nyfødte. Erstatt den gjerne med en flanell-"bleie".

Men tisselaken er kjekt å ha :)

Bruk det du vanligvis bruker i sprinkelsengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puten ville jeg droppet. Det er ikke anbefalt til nyfødte. Erstatt den gjerne med en flanell-"bleie".

Dette er feil! de anbefaler pute til nyfødte. de gikk bort fra teorien om ikke pute når de gikk over til av de skulle sove på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med pute eller ikke er litt ettersom. Noen sykehus anbefaler at man bruker det, andre anbefaler at man gjør det.

De som anbefaler at man ikke bruker det grunngir med at det øker risikoen for krybbedød.

De som sier man bør bruke pute grunngir det med at da blir ikke babyen skeiv i hodet. Det er bare tull, babyen vil bli skeiv uansett om man ikke er flink til å se til at den ligger på begge sider av hodet.

Da får man vurdere selv. Jeg har pute til henne, men bruker den ikke, rett og slett fordi jeg ikke ser vitsen. Hun ligger på skinn og det er dermed like mykt som en pute for hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er feil! de anbefaler pute til nyfødte. de gikk bort fra teorien om ikke pute når de gikk over til av de skulle sove på ryggen.

Da er jeg visst utdatert :) 8 år siden forrige bebis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I spedbarnsboken 08/09 anbefaler de ikke pute, så det kommer helt an på hvor man finner/søker informasjon. Men om man ser på grunngivingene, så får man jo vurdere selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehuset i Vestfold anbefaler at babyen sover på pute. Men dette er en stor hodepute (5 cm tykk, tror jeg) som ikke bare hodet skal ligge på. Babyen kan ligge på hele putens lengde, eller fra bleiekanten og opp. Dette for å forhindre flatt hode bl.a. , og så blir det litt lunere og mykere rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man eventuelt bruke dersom man ikke bruker pute? Vi har både madrass og overmadrass i sprinkelsengen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man eventuelt bruke dersom man ikke bruker pute? Vi har både madrass og overmadrass i sprinkelsengen..

Ingenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bretter en flanellbleie i 3-4 og legger under. Så slipper vi å bytte laken hver gang han gulper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...