Gå til innhold

Advarsel til alle med smart-telefoner – dine bevegelser kan spores hele tiden.


Ulick

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du har en mobiltelefon med google maps installert, kan du logge deg inn på gmail og se alle dine bevegelser. Google lagrer dette til evig tid.

Det samme kan politiet og ellers alle som har adgang til din gmail konto (for eksempel sjalu ektefeller/kjærester?).

http://www.liveleak.com/view?i=f7e_1426272151#tiCZTqp3RcgIhaSf.99

Kan ikke denne funksjonene slås av?

Anonymous poster hash: 104c7...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Who cares? Den som ikke har noe å skjule har intet å frykte



Anonymous poster hash: 43fda...e81
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner det utrolig at folk fortsatt blir sjokkert over at vi lever i en høyteknologisk verden hvor myndighetene vet alt om oss. Et godt tips er: anta alltid at staten vet hvor du er og hva du gjør.



Anonymous poster hash: 43fda...e81
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin måte å renvaske seg selv på om man blir anklaget for noe urettmessig.

Forøvrig kan telefonen din spores helt uten gmaps sin hjelp.

Anonymous poster hash: eb69c...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har en mobiltelefon med google maps installert, kan du logge deg inn på gmail og se alle dine bevegelser. Google lagrer dette til evig tid.

Det samme kan politiet og ellers alle som har adgang til din gmail konto (for eksempel sjalu ektefeller/kjærester?).

http://www.liveleak.com/view?i=f7e_1426272151#tiCZTqp3RcgIhaSf.99

Du kan da slette dette dag for dag, time for time om en ønsker det. Eller deaktivere det.

Du kan velge lengre perioder eller enkeltdager og klikke på "Slett loggen for denne perioden" eller "slett loggen for denne dagen".

Android: Innstillinger > Plasseringer > Google Posisjonsrapportering. Derfra trykker du på Posisjonslogg og skrur den av.

iPhone: Innstillinger > Personvern > Stedstjenester. Derfra kan du skru av stedstjenester for Google Maps eller skru dem av i sin helhet hvis du ikke vil at appene skal vite noe om hvor du er.

Anonymous poster hash: 813db...58a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe nytt at myndighetene kan følge dine bevegelser. Du trenger ikke engang ha smarttelefon. Triangulering av din posisjon i hht til hvilke basestasjoner du kontakter gir en ganske god oversikt, og disse dataene lagres også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker google maps hele tiden jeg. Eier jo ikke stedsans, så den finne ofte veien for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal være nesten helt sikker på at ingen skal kunne spore deg så slå av telefonen og plukk ut batteriet.

Evt legg igjen telefonen hjemme :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for personangrep rettet mot anonymbruker, samt svar til dette.

- Avalon, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stringfellow1

Hvis du har en mobiltelefon med google maps installert, kan du logge deg inn på gmail og se alle dine bevegelser. Google lagrer dette til evig tid.

Det samme kan politiet og ellers alle som har adgang til din gmail konto (for eksempel sjalu ektefeller/kjærester?).

http://www.liveleak.com/view?i=f7e_1426272151#tiCZTqp3RcgIhaSf.99

Dette er vel eldgammelt nytt? Dessuten er det faktisk ikke nødvendig med en smart telefon, for å bli sporet. Hvis noen har en veldig gammel Sony Ericsson eller lignende, som det bare er mulig å ringe eller tekstmeldinger med. Så blir man fremdeles sporet uansett hvor man befinner seg, eller hvem man har kontakt med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott da . Bare positivt, om noe skulle skje med meg eller blitt anklaget for noe som ikke stemmer. Med mitt relativt kjedelige liv , så er det bare og følge med den som gidder :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis noen har lyst å bruke sin tid på å studere når jeg reiser på hundetrening, når og hvor jeg går skogstur og i hvilken butikk jeg er til hvilket tidspunkt så skal de gjerne få lov til å det av meg. Kjenner det ingen steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sånne funksjoner aktivert. Og det er jo ingen andre som har tilgang til gmailen da, hvorfor skulle de det.



Anonymous poster hash: d9c01...5dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke denne funksjonene slås av?

Anonymous poster hash: 104c7...1cb

Jo :) Jeg gjorde det for veldig lenge siden. Politiet kan uansett finne ut hvilket området mobilen sist var påslått i alvorlige saker og forsvinningssaker, så jeg ser ikke helt poenget med å frykte det voldsomt. Men slo den av fordi jeg ikke helt likte det, kanskje litt av frykt selv om jeg egentlig ikke har gjort noe galt.

Den hadde bare registrert eller slått seg på i 2007 i Tyskland, da hadde jeg jo ikke smarttelefon, men husker at mobilen min klikka helt.

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tsejG

Kunne ikke bekymra meg mindre...

Holder man seg på rette siden av loven er dette bare til fordel for den enkelte, om man skulle være uheldig å bli mistenkt for noe ugreit.

Verre er det at våre digitale spor kan havne i hendene hos kriminelle aktører, noe det ikke er like lett å gardere seg mot, da bl.a. bank-kort og smart-telefon/PC snart er eneste alternativ for betaling når man er ute og reiser i verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...