Gå til innhold

Germanwings hadde nybegynner i cockpiten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis dette er sant, da tyder noe på at den som satt inne hadde planlagt det.

Tror du pilotenes opprinnelse og religion blir offentliggjort?

1. Ja, alt tyder på at det er en viljestyrt handling.

2. Før eller siden vil det komme frem uansett. Det er ikke sikkert det er terror. Det kan være en personlig tragedie. Altså selvmord, men at han dro med seg en haug andre mennesker i døden fordi han følte for det. Ikke fordi han nødvendigvis trodde han ville få 72 jomfruer.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kom til å tenke på en ting. Jeg er topptrent og ville bestått alle fysiske tester. Har også bra karakterer. Hva om jeg bestemte meg for å bli pilot? Kom meg gjennom utdanningen og fikk pilotjobb på passasjerfly. Men så har jeg en hemmelighet. hehe. Jeg tåler ikke synes av blod og kan fint besvime av det. Hva om dette hadde skjedd piloten? De tester vel ikke piloten for "tåler å se blod"-tester? hehe

Anonymous poster hash: 01688...296

Og det var plutselig blod i cockpiten hvorfor?

Anonymous poster hash: eb17c...a3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"For to måneder siden måtte et Delta Air Lines-fly fra Minneapolis til Las Vegas nødlande fordi piloten låste seg ute av cockpiten, skriver ABC News. På grunn av en teknisk feil kom han seg ikke inn igjen. Det ble derfor opp til førstestyrmannen å gjennomføre landingen, som skjedde uten problemer.

I mai 2013 skjedde det samme om bord et Air India-fly. Da piloten kom tilbake etter en tissepause, stod døren bom fast. Døren lot seg ikke åpne hverken fra inn- eller utsiden, skriver BBC. Flyets annenpilot måtte derfor nødlande det."

De må forandre opplegget og dørene.

Endret av Evilposelos
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er sant, da tyder noe på at den som satt inne hadde planlagt det. Tror du pilotenes opprinnelse og religion blir offentliggjort?

Antagelig så fort de har noe konkret. For øyeblikket er det fortsatt undersøkelser og etterforskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er umulig at alle har glemt kode. Alle i besetningen kan koden. Den må ha blitt overstyrt fra cockpiten. Og jeg kjøper ikke forklaringen om at piloten har besvimt og falt over dashbordet og tilfeldigvis låst døra.



Anonymous poster hash: 85c1a...f15
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"For to måneder siden måtte et Delta Air Lines-fly fra Minneapolis til Las Vegas nødlande fordi piloten låste seg ute av cockpiten, skriver ABC News. På grunn av en teknisk feil kom han seg ikke inn igjen. Det ble derfor opp til førstestyrmannen å gjennomføre landingen, som skjedde uten problemer.

I mai 2013 skjedde det samme om bord et Air India-fly. Da piloten kom tilbake etter en tissepause, stod døren bom fast. Døren lot seg ikke åpne hverken fra inn- eller utsiden, skriver BBC. Flyets annenpilot måtte derfor nødlande det."

De må forandre opplegget og dørene.

Hvis dette hadde skjedd burde vel piloten som skulle lande flyet hatt mulighet til å kommunisere med personell på bakken? Piloten hadde vel heller ikke styrt flyet nedover mot de høye fjellene i Alpene hvis dette hadde skjedd? Da hadde han vel heller satt kursen mot nærmeste flyplass?

Anonymous poster hash: f395b...c47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er sjansen for at en mann i topp helse besvimer mens han sitter i en stol på jobb? Dette lukter nok heller av viljestyrt handling.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

Akkurat det er da fullt mulig, og skjer titt og ofte. Endret av Miss Lucky
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det var plutselig blod i cockpiten hvorfor?

Anonymous poster hash: eb17c...a3a

Kanskje han skrapet seg opp på en skarp gjenstand eller pillet i nesa så han begynte å blø. Fullt mulig det. :-)

Anonymous poster hash: 01688...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de trener for hardt. Dessuten faller de om på trening, ikke når de sitter i en god stol.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

Jaha? Dale Oen stod i dusjen. Flere sover og dør mens de sover. Jeg kjenner til to ungdommer, under 20 år, som falt om, den ene mens han dusjet, den andre mens han gikk fra stua til kjøkkenet.

Anonymous poster hash: 4fe6b...f49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom til å tenke på en ting. Jeg er topptrent og ville bestått alle fysiske tester. Har også bra karakterer. Hva om jeg bestemte meg for å bli pilot? Kom meg gjennom utdanningen og fikk pilotjobb på passasjerfly. Men så har jeg en hemmelighet. hehe. Jeg tåler ikke synes av blod og kan fint besvime av det. Hva om dette hadde skjedd piloten? De tester vel ikke piloten for "tåler å se blod"-tester? hehe

Anonymous poster hash: 01688...296

Nå skal man riktig nok gjennom psykiske tester også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er umulig at alle har glemt kode. Alle i besetningen kan koden. Den må ha blitt overstyrt fra cockpiten. Og jeg kjøper ikke forklaringen om at piloten har besvimt og falt over dashbordet og tilfeldigvis låst døra.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

Han har ikke tilfeldigvis låst døra. Døra skal alltid være låst. Selv om piloten forlater cockpit for et toalettbesøk.

Han har nok ikke falt over dashbordet og forårsaket noe der. Flyet er nok flydd på autopilot. De har muligens startet nedstigning mot landing (de var vel ikke så lenge til de skulle lande). Dersom styrmann er besvimt, er det ingen som kan endre på innstilingene på autopiloten. Den står i sin posisjon og flyet fortsetter nedstigningen. Til slutt vil flyet treffe bakken, noe det gjorde.

Dette er nok bare en tragisk hendelse. Døren har kilt seg fast. Kodelåsen fungerer ikke, slikt skjer. Ikke bare ombord i fly.

Anonymous poster hash: 4fe6b...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok heller dette er selvmord. Besvimelse og døren låste seg på en gang? Nope.



Anonymous poster hash: 85c1a...f15
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år 2015. Hvorfor skal det ikke være mulig å fjernstyre passasjerfly ved slike kritiske tilfeller. Man kan jo fjernstyre militære droner fra bakken.



Anonymous poster hash: 01688...296
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok heller dette er selvmord. Besvimelse og døren låste seg på en gang? Nope.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

Neida, for slikt kan altså ikke skje samtidig?

En annen mulig årsak er selvsagt G-krefter. Det er kanskje lite trolig etter det som er kommet fram i taleopptakene. Men da kan noe ha skjedd med flyet, det har steilet og styrmann vil ikke ha sjangs til å rekke fram til kontrollene. Man blir trykket inn i setet.

Det er svært sjeldent at selvmordskandidater velger å utsette andre for sin død. Det er vel også få ganger at det har skjedd slikt med privatfly?

Noen som husker det lille flyet i USA som styrtet i fjor høst. Da var alle om bord besvimt, flyet fløy til det var tomt for drivstoff. Alt mulig kan skje ombord i et fly.

Anonymous poster hash: 4fe6b...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må huske på at opplysningene om at den ene piloten var stengt ute fra cockpit kommer fra en anonym kilde. Det er ikke sikkert dette er riktig.

En mulighet er at giftgasser kan ha gjort pilotene akutt syke:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/germanwings-styrten/giftgasser-kan-gjoere-piloter-akutt-syke/a/23423375/



Anonymous poster hash: f395b...c47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss slutte å ignorere elefanten i rommet. Dette var selvmord. Det kan dukke opp ting som kan endre selvmordsteorien, men inntil videre er den sterkest.



Anonymous poster hash: 85c1a...f15
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi må huske på at opplysningene om at den ene piloten var stengt ute fra cockpit kommer fra en anonym kilde. Det er ikke sikkert dette er riktig.

En mulighet er at giftgasser kan ha gjort pilotene akutt syke:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/germanwings-styrten/giftgasser-kan-gjoere-piloter-akutt-syke/a/23423375/

Anonymous poster hash: f395b...c47

Da står man ikke og hamrer på cockpiten.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss slutte å ignorere elefanten i rommet. Dette var selvmord. Det kan dukke opp ting som kan endre selvmordsteorien, men inntil videre er den sterkest.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

Snakk om å ta avgjørelser på sviktende grunnlag.

Anonymous poster hash: 4fe6b...f49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke tilfeldigvis låst døra. Døra skal alltid være låst. Selv om piloten forlater cockpit for et toalettbesøk.

Han har nok ikke falt over dashbordet og forårsaket noe der. Flyet er nok flydd på autopilot. De har muligens startet nedstigning mot landing (de var vel ikke så lenge til de skulle lande). Dersom styrmann er besvimt, er det ingen som kan endre på innstilingene på autopiloten. Den står i sin posisjon og flyet fortsetter nedstigningen. Til slutt vil flyet treffe bakken, noe det gjorde.

Dette er nok bare en tragisk hendelse. Døren har kilt seg fast. Kodelåsen fungerer ikke, slikt skjer. Ikke bare ombord i fly.

Anonymous poster hash: 4fe6b...f49

Da står man ikke og hamrer på cockpiten.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

Jeg mente at det ikke er sikkert at opplysningene om at noen står og hamrer på cockpiten er riktige, siden dette ikke er bekreftet av de som etterforsker flyulykken. Opplysningene kommer fra en anonym kilde.

Anonymous poster hash: f395b...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, for slikt kan altså ikke skje samtidig?

En annen mulig årsak er selvsagt G-krefter. Det er kanskje lite trolig etter det som er kommet fram i taleopptakene. Men da kan noe ha skjedd med flyet, det har steilet og styrmann vil ikke ha sjangs til å rekke fram til kontrollene. Man blir trykket inn i setet.

Det er svært sjeldent at selvmordskandidater velger å utsette andre for sin død. Det er vel også få ganger at det har skjedd slikt med privatfly?

Noen som husker det lille flyet i USA som styrtet i fjor høst. Da var alle om bord besvimt, flyet fløy til det var tomt for drivstoff. Alt mulig kan skje ombord i et fly.

Anonymous poster hash: 4fe6b...f49

Tviler på at de hadde startet nedstigningen siden de skulle helt til Dusseldorf. Dessuten skulle de fly over Alpene.

Anonymous poster hash: f395b...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...