Gå til innhold

Germanwings hadde nybegynner i cockpiten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fordi familien hans kommer til å lide av hans handling. Faren til han som ... Moren til han som ... Broren til han som ... osv. De er like mye ofre som passasjerene og besetningen.

Jeg tror du misforsto hva jeg skrev.

Rimelig spesielt å påstå at familien til en morder er like mye ofre som dem han drepte.

Anonymous poster hash: 18380...c9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er ofre de også, bare på en annen måte. Deres liv er ødelagt, deres sønn/bror er død, og å leve med hans gjerninger hengende over seg kan jeg ikke forestille meg. De er i samme båt som familien til de gjenlatte, bare på hver sin baug.

Anonymous poster hash: 541ad...6b3

De er ofre ja, men det går selvsagt ikke an å påstå at familien til en morder er like mye offer som dem som ble drept. Det er noe av det latterligste jeg har lest.

Anonymous poster hash: 18380...c9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spent på hvilken diagnose han har fått i den sykemeldingen.

http://m.nettavisen.no/nyheter/sykehus-piloten-lubitz-ble-ikke-behandlet-for-depresjon/8560159.html

Dels kan det underbygge selvmordsteorien hvis det var en diagnose som ville sette han på bakken.

Dels betyr det at medisinske årsaker plutselig er reelle alternativer. Akutt og kraftig føling og hjerneslag kan begge gi symptomer som forklarer situasjonen.

Skulle likt å visst hva "pustet normalt" er i denne situasjonen.

Endret av Druid
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at de også foretrekker toaletter på bakken, men det vet jeg jo ikke. Det jeg mener er at annenspiloten kunne ikke vite akkurat når og hvor han fikk denne sjansen og det gjør jo planleggingen vanskeligere.

Anonymous poster hash: b1a18...63f

Han har vel grepet sjansen når den bød seg.

Anonymous poster hash: 4681e...c3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for rasistisk innhold, personangrep og avsporinger, samt svar til dette.

- Avalon, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig spesielt å påstå at familien til en morder er like mye ofre som dem han drepte.

Anonymous poster hash: 18380...c9c

Enda mer spesielt å påstå at de ikke er det og dermed har skylden for hans handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda mer spesielt å påstå at de ikke er det og dermed har skylden for hans handlinger.

For å gjenta:

De er ofre ja, men det går selvsagt ikke an å påstå at familien til en morder er like mye offer som dem som ble drept. Det er noe av det latterligste jeg har lest.

Anonymous poster hash: 18380...c9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gjenta:

De er ofre ja, men det går selvsagt ikke an å påstå at familien til en morder er like mye offer som dem som ble drept. Det er noe av det latterligste jeg har lest.

Anonymous poster hash: 18380...c9c

Selfølgelig kan man det!!! Seriøst.

Alle som døde i denne ulykken, er døde, de har nådd den endelige hvile. De tok maks 10 minutter.

De etterlatte vil leve sine liv med erkjennelsen av at deres nærmeste døde for tidlig uskyldig. Det er grusomt, mye mer grusomt enn de som faktisk døde, for det tar lengre tid å takle det. De har ikke 10 minutter men år.

De som er etterlatte fra en som med vilje drepte 150 stykker vil leve hele sitt liv med følelsen av "hva kunne JEG ha gjort?" JEG er en del av årsaken!

Hvis du ikke sliter, er du psykopat; vi er sosiale dyr, vi er programmert til å bygge disse korrelasjoner som knytter ansvar.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så vilt at en må tisse, og den andre uerfarne får panikk eller et illebefinnende?

Det flyr jo hundretusener fly hvert år, så en eller annen gang må vel dette sammentreffet skje.

Så det er ingen sammentreff, i ditt hode, at fyren har vært hos psykiatere og har en eller annen form for mental lidelse?

Herregud.

Anonymous poster hash: e4a63...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ingen sammentreff, i ditt hode, at fyren har vært hos psykiatere og har en eller annen form for mental lidelse?

Herregud.

Anonymous poster hash: e4a63...821

At han for 4 år siden hadde en revurdering av sitt liv som krevde og fikk oppmerksomhet i utdannelsen hans og midlertidig vurdering av hans lisens bekymrer meg ikke.

At han fikk en medisinsk vurdering

og tilhørende underforstått permanent konflikt med arbeidsgiver er 10 ganger så problematisk.

Gitt at han ikke klikker NOEN av suicidal markørene, VIRKER det som suicidal motivet KUN er fundamentert i at man ikke finner noe annet motiv. Det er amatørmessig.

Endret av Druid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke noe selvmord. Det som egentlig skjedde var at flyet mistekeligvis endret sin opprinnelige kurs mot et kjernekraftverk uten å komminisere med noen om det. Dette førte til at tre franske rafael ble sendt opp i luften for å avskjere det og signalisere at det måtte endre kurs. Etter at flyet ikke verken responderte på radio eller etterfulgte signaler fra jagerflypilotene ble flyet skutt ut av luften. Deretter valgte franske mynigheter å dekke over sannheten med denne tragiske selvmordshistorien.



Anonymous poster hash: 44470...5cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke noe selvmord. Det som egentlig skjedde var at flyet mistekeligvis endret sin opprinnelige kurs mot et kjernekraftverk uten å komminisere med noen om det. Dette førte til at tre franske rafael ble sendt opp i luften for å avskjere det og signalisere at det måtte endre kurs. Etter at flyet ikke verken responderte på radio eller etterfulgte signaler fra jagerflypilotene ble flyet skutt ut av luften. Deretter valgte franske mynigheter å dekke over sannheten med denne tragiske selvmordshistorien.

Anonymous poster hash: 44470...5cd

Konspirasjonsvrøvl.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spent på hvilken diagnose han har fått i den sykemeldingen.

http://m.nettavisen.no/nyheter/sykehus-piloten-lubitz-ble-ikke-behandlet-for-depresjon/8560159.html

Dels kan det underbygge selvmordsteorien hvis det var en diagnose som ville sette han på bakken.

Dels betyr det at medisinske årsaker plutselig er reelle alternativer. Akutt og kraftig føling og hjerneslag kan begge gi symptomer som forklarer situasjonen.

Skulle likt å visst hva "pustet normalt" er i denne situasjonen.

Pustet normalt ... det kan tyde på at han sov - slet han med narkolepsi?

Men han trykket faktisk med den knappen som gjorde at flykapteinen ikke kom inn igjen i cockpiten, og hvorfor gjorde han det?

Da kan det jo faktisk tenkes at han var i en depresjon og klarte ikke å tenke fornuftig, og om man er i en depresjon kan man puste normalt og tenke helt merkelig som at "jeg har ingenting å leve for, nå bare styrter jeg dette flyet inn i fjellveggen i 700 km/t." også puster han normalt fordi han ikke klarer å bry seg ...

Tenker på det at han plutselig prater kort i samtalen når han blir spurt om å ta over styringen på flyet, kanskje han allerede følte på depresjonen når han dro på jobb den dagen ... men det er jo ikke greit å si ifra om man sliter, for det er bare de som sliter fysisk som har lov å si ifra.

Tenker på alle som slår ned på og har null forståelse for de som sliter psykisk - se hva som skjedde!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle gjerne vært foruten det bildet vg har postet av hun damen med baby, var vondt å se på.

Hvilket bilde er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å ikke låse seg fast på kun den ene mulige forklaringen. Hadde man gjort det slik i Norge, f.eks. med Herculesulykken, så kunne man konkludert på samme viset. Der fikk pilotene klarsignal til å gå ned i høyde fra tårnet, og de gikk ned. Problemet var selvsagt at de gikk ned for tidlig, noe pilotene skal passe på å ikke gjøre. Skal man da konkludere med at pilotene ønsket å kjøre flyet i Kebnekaise? At det også var selvmord?

En dårlig sammenligning. Du kan ikke sammenligne en bevisst handling (der det er mange ting som peker på en bevisst handling) med en feilhanding (der det er mange ting som peker på en feilhandling).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så?? Det får jo ingen vite, noensinne! Hvorfor skal de spekulere i årsaken; gjør det drapet noe bedre? Får det menneskene tilbake? Nei!

Det de vet, er det de skal forholde seg til. De vet at han styrtet flyet og drepte 150 passasjerer, det er alt man trenger å vite.

Helt feil. Ved å finne ut hvorfor det skjedde kan man se på hvordan det kan forebygges i fremtiden.

Å bare godta at noe så alvorlig skjedde uten å finne ut hvorfor ville vært idiotisk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så det er ingen sammentreff, i ditt hode, at fyren har vært hos psykiatere og har en eller annen form for mental lidelse?

Herregud.

Anonymous poster hash: e4a63...821

Du vet at jeg postet det på et tidlig stadie der vi ikke hadde noe info om selvmordet?

Herregud.

Les datoen på innleggene du siterer. Den 26.mars 11.30 visste ingen navnet på piloten engang, eller hvilken av pilotene det var, og iallefall ikke om psykiatere.

Endret av Noope
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke tvil om at det er Bane som nok en gang har styrtet et fly. Det at et fly havner på på kollisjonskurs like etter at det passerer en en by kalt Digne-les-bains er alt annet enn en tilfeldighet. For de som ikke kan fransk betyr "Digne" verdig og med stum s vil Digne-les-bains utales som "Verdig Bane".

Det at det var flight 4U 9525 som krasjet er nok en referanse som peker tilbake til Bane.

En annen ting jeg vil påpeke er at det er ikke første gang en kan knytte massedrap tett opp til batmanfilmene.



Anonymous poster hash: 44470...5cd
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gjenta:

De er ofre ja, men det går selvsagt ikke an å påstå at familien til en morder er like mye offer som dem som ble drept. Det er noe av det latterligste jeg har lest.

Anonymous poster hash: 18380...c9c

Jeg ser at du ikke evner å sette deg i situasjonen hans pårørende havnet i og bagatelliserer dermed deres lidelser. Jeg gidder ikke gjenta meg, men viser til Druid sitt innlegg i svar på ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pustet normalt ... det kan tyde på at han sov - slet han med narkolepsi?

Men han trykket faktisk med den knappen som gjorde at flykapteinen ikke kom inn igjen i cockpiten, og hvorfor gjorde han det?

Da kan det jo faktisk tenkes at han var i en depresjon og klarte ikke å tenke fornuftig, og om man er i en depresjon kan man puste normalt og tenke helt merkelig som at "jeg har ingenting å leve for, nå bare styrter jeg dette flyet inn i fjellveggen i 700 km/t." også puster han normalt fordi han ikke klarer å bry seg ...

Tenker på det at han plutselig prater kort i samtalen når han blir spurt om å ta over styringen på flyet, kanskje han allerede følte på depresjonen når han dro på jobb den dagen ... men det er jo ikke greit å si ifra om man sliter, for det er bare de som sliter fysisk som har lov å si ifra.

Tenker på alle som slår ned på og har null forståelse for de som sliter psykisk - se hva som skjedde!

"Pustet normalt" forteller ikke kontekst. Er det at han pustet javnt og rolig? I så fall snakker man en eller annen form for anfall, eller at dette var nøye planlagt over lang tid. Det er markører i oppførselen hans og sammenhengen hans som gjør dette pussig men ikke umulig.

Pustet normalt som i forhold til en ekstremt stresset og traumatisk situasjon er noe annet. Mennesker som prøver å ta livet av seg er normalt sett "bevisste", det handler ikke om at de ikke er stresset og har angst; det handler om at de overvinner den. Og man kan snakke om helt andre typer anfall.

En del av de anfallene vi snakker om nå når vi vet at han hadde en medisinsk diagnose, er av typen som påvirker virkelighetsoppfatningen, eller som tar fra deg motoriske evner Det betyr at han kunne oppfatte kapteinen som truende, og tro at hva han gjorde var riktig.

Den store jokeren er at han ikke snakker. Selv ved de mest omfattende anfallene som kan få deg til å oppføre deg irrasjonell og ukoordinert, vil du prøve å snakke og dermed lage lyd.

Problemet er at det er også den største markøren som ikke stemmer med selvmord. Spesielt i forhold at han hadde fungert helt greit i konversasjonen i forkant av at kapteinen gikk ut.

Det tredje alternativet for døra (1. er at han aktivt prøvde å låse den, enten fordi han i hallis trodde han var truet, eller for at han skulle ta livet sitt, 2. er at han prøvde å låse opp, men forstyrret virkelighetsoppfattelsen eller dårlig muskel koordinasjon gjorde at han gjentatte ganger låste) er at døra feilet teknisk. Det hadde vært interesant å visst om de kunne avdekke hvilket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...