Gå til innhold

Ikke stopp for å hjelpe noen langs veiene i Sverige


WubWub

Anbefalte innlegg

Er politiets råd. Sjangsen for å bli svindlet, ranet eller utsatt for vold er er høy om du stopper for å hjelpe noen langs veikanten som tilsynelatende ser ut til å være i trøbbel.

Hvorfor? Et enkelt svar : innvandring.

http://www.moss-avis.no/Svensk_politi____Pass_dere_for_disse-5-67-55205.html

Hvor lenge er det til det blir farlig for borgere i Norge å hjelpe folk?

Endret av WubWub
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjører mye på E6 i Sverige, og det har i en del år vært sigøynere med "motorstopp" langs veien.

På 90-tallet var det mange tilfeller av sovende bobilturister som ble gasset og ranet langs veien. Sverige er et land man kjører fortest mulig gjennom, og ikke et sted man stopper.

Har lest om tilfeller på Vestlandet der bulgarere har vinket inn naive nordmenn for så ta en razzia i bilen deres og stjele alt løst. Så de finnes i Norge også...

Endret av Aule
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like sikkert vårtegn som hestehoven.



Anonymous poster hash: 24c42...5d7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er det til det blir farlig for borgere i Norge å hjelpe folk?

Er det noen som påstår at det er trygt her i landet da? Jeg har alltid på meg noe jeg kan forsvare meg med og ser nøye på folk før jeg eventuelt stopper. Og enkelte utlendinger stopper man selvsagt ikke for. Man må jo ikke være naiv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dette med innvandring å gjøre?

I de fleste tilfellene er dette rom-folk, bulgarere eller andre øst-europeere som er på "gjennomreise", ikke noen som har innvandret.
Europeere fra land i EU eller som er medlem av Schengen kan reise fritt mellom landene, de trenger ikke dermed innvandre.
Syns det er viktig å skille snørr og barter også i denne saken...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er politiets råd. Sjangsen for å bli svindlet, ranet eller utsatt for vold er er høy om du stopper for å hjelpe noen langs veikanten som tilsynelatende ser ut til å være i trøbbel.

Hvorfor? Et enkelt svar : innvandring.

http://www.moss-avis.no/Svensk_politi____Pass_dere_for_disse-5-67-55205.html

Hvor lenge er det til det blir farlig for borgere i Norge å hjelpe folk?

Svindel er jeg ikke redd for. Da jeg ikke er dum. Er heller ikke redd for vold og ran da jeg har en luftpistol + pepperspray i hanskerommet tilgjengelig.

Anonymous poster hash: f7f07...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dette med innvandring å gjøre?

I de fleste tilfellene er dette rom-folk, bulgarere eller andre øst-europeere som er på "gjennomreise", ikke noen som har innvandret.

Europeere fra land i EU eller som er medlem av Schengen kan reise fritt mellom landene, de trenger ikke dermed innvandre.

Syns det er viktig å skille snørr og barter også i denne saken...

Det er hovedsakelig sigøynere fra Øst-Europa som driver med dette. Ikke legg skylda på etniske øst-europeere.

Anonymous poster hash: 150f6...a54

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hovedsakelig sigøynere fra Øst-Europa som driver med dette. Ikke legg skylda på etniske øst-europeere.

Anonymous poster hash: 150f6...a54

Har fortsatt med Schengen å gjøre. Litauen er vel omtrent høyest oppe på kriminalitetsstatistikken, så det blir rart å ikke kunne nevne Øst-Europa. Kommer ikke Litauen innunder?

Anonymous poster hash: 0db83...c49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er øst-europeere kombinert med Schengen-avtalen og ikke "innvandrere" som er syndebukken her.



Anonymous poster hash: 909df...14c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å stoppe på sikker avstand og late som man ringer, da er plutselig bilen deres i orden og de forsvinner brennkvikt. :smoke:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er politiets råd. Sjangsen for å bli svindlet, ranet eller utsatt for vold er er høy om du stopper for å hjelpe noen langs veikanten som tilsynelatende ser ut til å være i trøbbel.

Hvorfor? Et enkelt svar : innvandring.

http://www.moss-avis.no/Svensk_politi____Pass_dere_for_disse-5-67-55205.html

Hvor lenge er det til det blir farlig for borgere i Norge å hjelpe folk?

Dette er vel gammelt nytt, i alle fall i Norge. For en del år siden var det mange historier i nettaviser og så videre som advarte mot nettopp dette. Noen folk (som regel sigøynere) står langs motorveien, og later som dem har noe trøbbel med bilen. Dersom noen stopper for å hjelpe dem, så blir de selvfølgelig ranet..

Anonymous poster hash: e02f2...a52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke stoppet for folk langs veien i noe land overhodet. Ikke her hjemme heller. Da ringer jeg heller politiet og sier ifra, at der og der står det noen som tilsynelatende trenger hjelp. Jeg tør ikke stoppe.

En dame her i bygda stoppet for noen som så ut til å trenge hjelp, langs den samme veien som jeg bor ved. Hun ble brutalt uskadeliggjort, før de kastet henne inn i bilen sin, dopet henne ned og kjørte til et sted langt unna hvor de voldtok henne, for så å hive henne ut av bilen, i hjelpeløs tilstand. Hun greide å ta seg til folk, og fysisk gikk det greit med henne, men hvordan det ellers står til vet jeg lite om.

De som gjorde dette ble ikke tatt, og hvor de kommer fra spiller ingen rolle for meg. De er svin, og svin finnes det overalt.



Anonymous poster hash: 32532...dfb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er hovedsakelig sigøynere fra Øst-Europa som driver med dette. Ikke legg skylda på etniske øst-europeere.

Anonymous poster hash: 150f6...a54

Sigøynere fra Øst-Europa er akkurat like etniske som ikke-sigøynere. Finn opp en annen distinksjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar nok feil, sigøynere er fra indisk opphav og kultur.

Da blir det interessant når man kan slutte å kalle noen innvandrer, igjen. Hvor mange generasjoner skal det til? Og å si at de har indisk kultur er latterlig.

Etter den logikken er vi alle av afrikansk opphav og kultur. Må jo gå noen tusen generasjoner tilbake, men det er jo der vi kommer fra.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er hovedsakelig sigøynere fra Øst-Europa som driver med dette. Ikke legg skylda på etniske øst-europeere.

Anonymous poster hash: 150f6...a54

Dette må være tull. Sigøynere er etniske Øst-Europere, med mindre 1300-tallet ikke er mange nok generasjoner tilbake. Det er flere generasjoner en de fleste av dagens etnisk norske kan spore sitt opphav tilbake til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være tull. Sigøynere er etniske Øst-Europere, med mindre 1300-tallet ikke er mange nok generasjoner tilbake. Det er flere generasjoner en de fleste av dagens etnisk norske kan spore sitt opphav tilbake til.

Hehehe, rasister får det alltid litt vanskelig når de forsøker å si det på en politisk korrekt måte. Det ligger liksom ikke for dem. Eller kanskje det er patent umulig å uttrykke et rasistisk budskap på den måten? Dumt blir det uansett.

Og du har selvsagt rett. Skulle man legge Kjærligbåtturs kriterier til grunn for vurderingen av oss selv, så blir det ikke mange etniske nordmenn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigøynere fra Øst-Europa er akkurat like etniske som ikke-sigøynere. Finn opp en annen distinksjon.

Jeg anbefaler deg å lese litt om det. Sigøynere fra Øst-Europa er en annen etnisk gruppe enn lokalbefolkningen der. Ville du sagt at norske sigøynere, samifolket og etniske nordmenn er det samme?

Anonymous poster hash: 150f6...a54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å lese litt om det. Sigøynere fra Øst-Europa er en annen etnisk gruppe enn lokalbefolkningen der. Ville du sagt at norske sigøynere, samifolket og etniske nordmenn er det samme?

Anonymous poster hash: 150f6...a54

Det tror jeg jeg vil la være opp til hver enkelt. Man er så norsk som man føler seg, mener jeg. Hva nå det innebærer. Hva som er inngruppe og utgruppe er ganske avhengig av perspektivet, og jeg tror ikke det fins noen brukbare objektive kriterier for å fastslå det.

Det er artig at du sier "samifolket", for det man kaller samer i dag er for det meste en fiksjon. Det er en konstruert etnisitet og en rekonstruert kultur som langt på vei var ødelagt. Og de som definerer seg som samer i dag, er først og fremst samer fordi de SIER at de er det. Og omvendt er det mange som med like stor rett kunne kalt seg samer, men som velger å definere seg selv som norske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...