Gå til innhold

Har du opplevd noe ubehagelig i en Taxi ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg tok taxi i fra flyplassen i Chicago og skulle på besøk til noen venninner som studerer i USA. Hadde reist samme strekning tidligere og tar rundt 20-30 min avhengig av trafikkbildet - Han snakket gebrokkent engelsk, jeg var 17 og da det gikk så lang tid begynte jeg virkelig å begynne å lure på om dette var noe trygt lengre.. det tok rett over 1 time før jeg endelig kjente meg igjen og kom hel fra situasjonen men fytti, var ikke noe kult der og da med tanke på hvor høy kriminalitet og drapsstatistikken er i Chicago :vetikke:

Endret av t0nje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørte på nyhetene i går at en taxisjåfør hadde befølt og kost med en 94 år gammel dame....

Men må sies at jeg har lest mange historier om kåte og ufine kvinnfolk som sjekker opp sjåføren, så det er ikke bare kvinnelige passasjerer som opplever ubehag.

En annen ting er at det å kjøre omveier er et kjent svindlertriks, og blir man kjørt i hvert fall i Oslo må man passe på at de ikke drar deg med rundt på sightseeing. Det er en konsekvens av innvandringen som fører til altfor mange uprofesjonelle sjåfører, altfor mange biler, mye dødtid og dertil snarveier for å tjene en ekstra krone.

Endret av Aule
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en timers taxitur til flyplassen uten at vi sa et eneste ord til hverandre. Satt i forsetet og var våken. Et ord eller to må man vel få? Det var både pinlig og ubehagelig :laugh:

Det er du som passasjer som skal styre dette. Holder du kjeft skal sjåføren la deg være i fred. Jeg tar taxi ofte og drit lei av å sludre med sjåføren, og det er mange som har det sånn.

Har forøvrig aldri opplevd noe ubehagelig, men jeg tar taxi i jobben, og tipper at fulle kvinner er mer utsatt.

Anonymous poster hash: cfa2a...a26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor innledet ikke du? Sjåføren trodde vel at du var sliten eller konsentrert om noe og ikke ønsket å prate.

Er ganske dårlig i sånn smalltalk. Er sånn at når jeg er i en taxi, eller for eksempel hos en frisør, og jeg ikke blir snakka til, så sitter jeg der å grubler over hva jeg skal si. Lager en liste med setninger i hodet for hva jeg skal starte med...... nok om det

Uansett, innlegget var ment med en litt humoristisk undertone, der folk beskrev ubehagelige situasjoner i en taxi, og der jeg sier at jeg opplevde en taxisjåfør som ikke sa noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske dårlig i sånn smalltalk. Er sånn at når jeg er i en taxi, eller for eksempel hos en frisør, og jeg ikke blir snakka til, så sitter jeg der å grubler over hva jeg skal si. Lager en liste med setninger i hodet for hva jeg skal starte med...... nok om det

Uansett, innlegget var ment med en litt humoristisk undertone, der folk beskrev ubehagelige situasjoner i en taxi, og der jeg sier at jeg opplevde en taxisjåfør som ikke sa noe.

Jeg setter meg alltid i baksetet og har musikk i ørene i taxi, dersom jeg reiser alene. Har enda til gode å ha en givende samtale med en taxisjåfør og gjør det jeg kan for å unngå det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd en som ikke ville slippe meg ut og prøvde å ta tak i meg, heldigvis kom naboen min forbi og jeg kom meg ut. Desverre var både jeg og naboen litt for opprørt/full og sjokkert til at vi greide å få med oss taxinummeret, så fikk aldri anmeldt han... Har sikkert 5 venninner som har opplevd ekle ting i taxier også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei. jeg tar veldig sjeldent taxi. tok aldri taxi da jeg bodde i Oslo. gikk heller. har aldri hatt taxi alene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men så tar jeg sjeldent taxi og enda sjeldnere alene. Men vet om flere ubehagelige situasjoner av bekjente. Det mest vanlige er seksuelle tilnærmelser og at de må betale mer enn takst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle hjem fra Aker Sykehus, på krykker. Eldre norsk mann spør når vi stopper der jeg skal "Vil du betale med litt kos".

Han skal jaggu være glad for at han ikke gikk ut av bilen, da hadde ene krykka havnet mellom bena på ham.



Anonymous poster hash: fde38...ab6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vaniljekjeks

Jeg ble oppringt flere ganger av en taxisjåfør som hadde kjørt meg en gang (og hadde nummeret mitt fra bestillingen). Han lurte på om vi kunne spise noe sammen og gå på kino. Det tok ham ca 3 samtaler og mitt forslag om å informere om hans aktivitet taxiselskapet han jobber i, før han sluttet å ringe. Det er faktisk skummelt det. Bruker meget sjeldent taxi ellers.

Samme har jeg opplevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde en taxisjåfør som luktet alkohol, og virket sløv. Ble perpleks, og turte ikke si noe. Heldigvis skulle jeg ikke langt. Jeg ringte selskapet og sa ifra, selvsagt.



Anonymous poster hash: f1459...5ef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sikkert 5 venninner som har opplevd ekle ting i taxier også...

Ja, det har du sikkert...

Anonymous poster hash: 0c84a...8fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar taxi nå og da, noe i Oslo men mest i Bærum, og har aldri opplevd noe ubehagelig på den måten jeg regner med at det er snakk om i tråden.

Det eneste har vært litt frekke taxisjåfører, eller sjåfører som har snakket mye om religion (jeg er ateist) og om holdninger jeg ikke deler med dem. Men ikke noe som har gjort meg utrygg på noen som helst måte.

Endret av Tonje!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble oppringt flere ganger av en taxisjåfør som hadde kjørt meg en gang (og hadde nummeret mitt fra bestillingen). Han lurte på om vi kunne spise noe sammen og gå på kino. Det tok ham ca 3 samtaler og mitt forslag om å informere om hans aktivitet taxiselskapet han jobber i, før han sluttet å ringe. Det er faktisk skummelt det. Bruker meget sjeldent taxi ellers.

Han tok seg bare litt individualistisk frihet, som vi kaller det i FrP. Det er bare blodrøde kommunister som har noe mot det.

Anonymous poster hash: 0c84a...8fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...