Gå til innhold

Tidsspørsmål før Pegida leder mister jobben


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det handler om en lærer som har totalrasert forholdet til elevene sine gjennom å kunngjøre offentlig at han syns sånne som dem er en klamp om foten for det norske samfunn, at de har dårlige verdier, at de er annenrangs mennesker, og at de aller helst burde forlate landet.

Dette er helt og holdent hans egen feil. Han har trakassert sine elever indirekte på fritiden, og de har formodentlig tatt igjen ved å trakassere ham i hans arbeidstid.

Og hvor mange lærere rundt om i landet er det som sier og har sagt gjennom tidene at borgerskapet står i veien for samfunnet og er en gjeng parasitter?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan gjerne argumentere på formalia. Men se realitetene: Hermansen underviste i samfunnsfag på to Osloskoler der han hadde klasser der halvparten av elevene var muslimer. Når han stiller som frontfigur i en bevegelse som beskriver akkurat muslimer som et samfunnsproblem, og som endatil har navnet "Patriotiske Europeere Mot Islamisering av Vesten", så er det vel ikke så merkelig at disse elevene reagerer negativt på dette, og mener at læreren er fiendtlig innstilt til dem.

Jada, det er lov å kritisere det ene og det andre. Helt klart. Men en lærer trenger en allianse med sine elever, ellers vil han ikke kunne fungere i klasserommet.

Ytringsfriheten er vesentlig i Norge, og den må vi kjempe for med alt vi har. Ytringsfriheten er ett viktig forsvar mot diktaturutvikling. Upopulære og politisk ukorrekte ytringer vil alltid være truet, og de må forsvares.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermansen er en avviker. Avvikere er veldig utsatt, og mange arbeidsgivere ønsker å fjerne dem. Hvis en avviker sparkes så skaper man en aksept for sparking av avvikere, og det skal mindre og mindre avvik til før jobben ryker. Til slutt så ender vi opp med ren Stalinisme der partiboka og plettfri framtoning er påkrevet for å få viktige jobber.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjerne argumentere på formalia. Men se realitetene: Hermansen underviste i samfunnsfag på to Osloskoler der han hadde klasser der halvparten av elevene var muslimer. Når han stiller som frontfigur i en bevegelse som beskriver akkurat muslimer som et samfunnsproblem, og som endatil har navnet "Patriotiske Europeere Mot Islamisering av Vesten", så er det vel ikke så merkelig at disse elevene reagerer negativt på dette, og mener at læreren er fiendtlig innstilt til dem.

Jada, det er lov å kritisere det ene og det andre. Helt klart. Men en lærer trenger en allianse med sine elever, ellers vil han ikke kunne fungere i klasserommet.

Nå er det vel først og fremst dere andre som har reagert først her, ikke elevene. Han har ikke som jeg vet fått noen klager fra elever på dette punktet før disse Pegida-marsjene.

Så det du egentlig sier er, er at en lærer på en skole uten muslimer har ytringsfrihet, mens en lærer på en skole med mange muslimer ikke har? Siden du stresser det faktum at han har muslimer i klassen, må det vel være det du mener.

Det er en skremmende tankegang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel først og fremst dere andre som har reagert først her, ikke elevene. Han har ikke som jeg vet fått noen klager fra elever på dette punktet før disse Pegida-marsjene.

Så det du egentlig sier er, er at en lærer på en skole uten muslimer har ytringsfrihet, mens en lærer på en skole med mange muslimer ikke har? Siden du stresser det faktum at han har muslimer i klassen, må det vel være det du mener.

Det er en skremmende tankegang.

Det er nettopp på grunn av klager fra elevene at han ikke er i arbeid som lærer.

Det at han er fiendtlig innstilt til islam og muslimer generelt må jo skape ganske mye friksjon i et klasserom der kanskje så mye som halvparten av elevene er muslimer. Max Hermansens store feil var at han ikke maktet å trekke et klart skille mellom muslimer og islamister. Kanskje han ikke mener at det ER noen forskjell av betydning. I så fall kan man ikke undres over at folk reagerer på hans negativitet mot dem og deres religion.

Endret av Mann 42
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp på grunn av klager fra elevene at han ikke er i arbeid som lærer.

Det at han er fiendtlig innstilt til islam og muslimer generelt må jo skape ganske mye friksjon i et klasserom der kanskje så mye som halvparten av elevene er muslimer. Max Hermansens store feil var at han ikke maktet å trekke et klart skille mellom muslimer og islamister. Kanskje han ikke mener at det ER noen forskjell av betydning. I så fall kan man ikke undres over at folk reagerer på hans negativitet mot dem og deres religion.

Hvordan ? Og er det relevant? Han kan ha visst at de som plaget han var muslimer. Om de var islamister eller muslimer er det ikke sikkert barna vet selv en gang.

Han har blitt trakassert av barn som ikke har fått grei oppdragelse, og disse har samtidig vært muslimer, i slikt perspektiv så vil det se ut som om barneoppdragelsen / kulturen i muslimske hjem er ett problem. Ett alvorlig problem. Ett problem så alvorlig at det ikke skal ties ihjel, selv om varslingen kan angripes med rasistretorikk. Det er sannsynlig at han opplever muslimsk kultur som helt ugrei, og han kan se at det er flere enn han som rammes. Muslimsk kultur er nemlig ugrei hvis den oppdrar barna til å bli trakasserende drittunger.

Barna forsøkte å mobbe han ut av skolen, og nå er det mange mektige voksne som drar mobbingen ett steg lenger. Det er på tide å stoppe dette.

Klager fra elever? Hvilke elever? Drittungene som trakasserte han i utgangspunktet?

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finner det meget merkelig at man ikke klarer å dokumentere påstander som flere har kommet med om Hermansen, at han har ytret seg rasistisk. Det er faktisk ikke rasistisk og være i mot en ideologi. Om så hadde de fleste vært rasister.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp på grunn av klager fra elevene at han ikke er i arbeid som lærer.

Ja slikt er lærerforbundet fornøyd med. Skal alle lærere som får klager fra elever sparkes? Da er det ikke mange igjen til å undervise. Tåpelig kommentar Mann 42.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner det meget merkelig at man ikke klarer å dokumentere påstander som flere har kommet med om Hermansen, at han har ytret seg rasistisk. Det er faktisk ikke rasistisk og være i mot en ideologi. Om så hadde de fleste vært rasister.

Hva med alle muslimene som er imot en del alternative religioner og også imot frafalne? Er de rasister som må ha sparken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel først og fremst dere andre som har reagert først her, ikke elevene. Han har ikke som jeg vet fått noen klager fra elever på dette punktet før disse Pegida-marsjene.

Så det du egentlig sier er, er at en lærer på en skole uten muslimer har ytringsfrihet, mens en lærer på en skole med mange muslimer ikke har? Siden du stresser det faktum at han har muslimer i klassen, må det vel være det du mener.

Det er en skremmende tankegang.

Det er interessant hvordan sosialister argumenterer for å være om islam. Her skal ytringsfriheten til en lærer sensureres. Det er en skremmende utvikling og sier om hvor viktig det er og ikke slippe sosialistene inn igjen i makt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med alle muslimene som er imot en del alternative religioner og også imot frafalne? Er de rasister som må ha sparken?

Jeg har stilt dem som påstår at Hermansen har ytret seg rasistisk om de kan dokumentere det.. Det er hva som diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja slikt er lærerforbundet fornøyd med. Skal alle lærere som får klager fra elever sparkes? Da er det ikke mange igjen til å undervise. Tåpelig kommentar Mann 42.

Det kommer vel mye an på klagenes natur, tror du ikke? Det var forresten litt feil av meg å si at Hermansen ikke er i jobb pga klager. Han er ikke i jobb pga at han er sykmeldt og han har ikke forholdt seg til klagene eller til skolens krav om en redegjørelse for hans oppfatning av situasjonen, nettopp pga at han er sykmeldt.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stilt dem som påstår at Hermansen har ytret seg rasistisk om de kan dokumentere det.. Det er hva som diskuteres.

Og jeg stiller spørsmål om folk flest kan påklitres rasistetiketter og sparkes i hytt og pine.

Jeg kritiserer at man sparker folk for brudd på politisk korrekthet.

Jeg stiller også spørsmål om hva konkret rasistisk Hermansen har gått ut med, og om dette er rasisitisk i det hele tatt, eller om det er en kritikk av en kultur som skaper trakasserende drittunger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nettopp på grunn av klager fra elevene at han ikke er i arbeid som lærer.

Det at han er fiendtlig innstilt til islam og muslimer generelt må jo skape ganske mye friksjon i et klasserom der kanskje så mye som halvparten av elevene er muslimer. Max Hermansens store feil var at han ikke maktet å trekke et klart skille mellom muslimer og islamister. Kanskje han ikke mener at det ER noen forskjell av betydning. I så fall kan man ikke undres over at folk reagerer på hans negativitet mot dem og deres religion.

Nå er det vel ikke islamister som er hans største poeng heller, men rett og slett muslimsk kultur. Det er det som er hovedpoenget, og at det er den kulturen som er røttene til islamisme. Man må ta problemet ved rota, og rota til islamisme er islam og muslimer. Det finnes en del ukultur innenfor islam, som kommer til grunne hos en del muslimer.

Man skal selvsagt få lov til å argumentere mot Hermansen og det han står for, og det vet han vel også helt klart når han har gått så hardt ut som han har gjort. Problemet kommer, når man som meningsmotstander, skal straffe han og ta ifra han jobben fordi noen føler seg støtt.

Da jeg flyttet til England fikk jeg råd om to ting man ikke diskuterer med fremmede på byn; fotball og politikk. Politikk vil alltid noen føle seg støtt av, for politikk handler om fordeling av byrder, rettigheter og goder. Muslimer må gjerne føle seg støtt av det Hermansen sier, men her må vernet for ytringsfriheten være viktig. Politikk vekker følelser, og føler man seg støtt, er det faktisk ens eget problem, faktisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner det meget merkelig at man ikke klarer å dokumentere påstander som flere har kommet med om Hermansen, at han har ytret seg rasistisk. Det er faktisk ikke rasistisk og være i mot en ideologi. Om så hadde de fleste vært rasister.

Jeg finner det merkelig at du, etter flere måneder her på KG, finner det meget merkelig at noen ikke gidder (og, i flere tilfeller ikke kan!) dokumentere sine bastante påstander.

Det finnes "professorer i alt" som ikke kan la seg bekymre med sånt småtteri, de som mener de besitter "Sannheten" med stor 'S' bare fordi de uttaler seg.

Det grenser derfor til blasfemi at undre seg over hvorfor noen ikke mener de bør dokumentere sine påstander.

Når det gjeller påstander om en erklært rasist og fremmedhater så faller det for øvrig på sin egen urimelighet at skulle dokumentere at Max Hermansen er rasist og hater.

Han har uttalt seg imot venstresidens hellige ko, islam, og er derfor per definisjon rasist og fremmedhater!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har uttalt seg imot venstresidens hellige ko, islam, og er derfor per definisjon rasist og fremmedhater!!!

Merkerlig, hvodan kan en religion, og en føydalistisk overklassemaktmiddelreligion, være bifallt av venstresiden? Jeg tror Marx uttalte at "religion er opium for folket". Venstresiden har vel alltid stått opp mot kirkens makt. Her er det noe som ikke stemmer, enten så er det bildet du tegner sir Winston, ellers så er det noe tvilsomt med venststresidens politiske forståelse og tankegang.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kommer vel mye an på klagenes natur, tror du ikke? Det var forresten litt feil av meg å si at Hermansen ikke er i jobb pga klager. Han er ikke i jobb pga at han er sykmeldt og han har ikke forholdt seg til klagene eller til skolens krav om en redegjørelse for hans oppfatning av situasjonen, nettopp pga at han er sykmeldt.

Nå har du kommet med sterke alvorlige påstander om denne Hermansen. Du har påstått at han har sagt at muslimer er annenrangs mennesker, det er rasisme. Spørsmålet er, har han virkelig sagt dette? Eller er det kun en tolkning? Det burde du være voksen nok til og kunne dokumentere. Om ikke, burde du her og nå trekke det tilbake. Det er faktisk slik at man kan være uenige med Hermansen og andre. Men man har en grense for hva man beskylder noen for. Jeg forventer at du er et normalt menneske med normale sosiale ferdigheter, selv om vi er uenige. Så gjør det du vet er riktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner det merkelig at du, etter flere måneder her på KG, finner det meget merkelig at noen ikke gidder (og, i flere tilfeller ikke kan!) dokumentere sine bastante påstander.

Det finnes "professorer i alt" som ikke kan la seg bekymre med sånt småtteri, de som mener de besitter "Sannheten" med stor 'S' bare fordi de uttaler seg.

Det grenser derfor til blasfemi at undre seg over hvorfor noen ikke mener de bør dokumentere sine påstander.

Når det gjeller påstander om en erklært rasist og fremmedhater så faller det for øvrig på sin egen urimelighet at skulle dokumentere at Max Hermansen er rasist og hater.

Han har uttalt seg imot venstresidens hellige ko, islam, og er derfor per definisjon rasist og fremmedhater!!!

Jeg synes rasisme er alvorlig og at påstander mot en bestemt person, bør dokumenteres. Greit at vi sitter her og leker og krangler. Men Hermansen er en virkelig person, en person som står for noe i det offentlige. Han gjør det de fleste aldri ville våget. Når sosialister gjør det samme, altså protesterer i mot en ideologi. Så går de i store tog med masse folk og ingen andre forstyrrer dem. Så det minste man kan forvente. Er dokumentasjon på det man påstår Hermansen har sagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkerlig, hvodan kan en religion, og en føydalistisk overklassemaktmiddelreligion, være bifallt av venstresiden? Jeg tror Marx uttalte at "religion er opium for folket". Venstresiden har vel alltid stått opp mot kirkens makt. Her er det noe som ikke stemmer, enten så er det bildet du tegner sir Winston, ellers så er det noe tvilsomt med venststresidens politiske forståelse og tankegang.

Jeg har i mer en 20 år undret og spurt, hvorfor har venstresiden i Norge tatt som oppgave å verne islam og muslimer? Venstresiden som i alle år har jobbet i mot religioner og religiøsitet. Hva er det med islam og muslimer de liker så godt? Jeg har mine tanker rundt det. Men jeg ville satt pris på om de kunne sagt hva og hvorfor de verner så om islam. Jeg kjenner mange vanlige AP velgere. De hater islam og har lite fint å si om muslimer som folk. Men ledelsen i AP, eliten. De er langt unna sine trofaste slitere der ute.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg stiller spørsmål om folk flest kan påklitres rasistetiketter og sparkes i hytt og pine.

Jeg kritiserer at man sparker folk for brudd på politisk korrekthet.

Jeg stiller også spørsmål om hva konkret rasistisk Hermansen har gått ut med, og om dette er rasisitisk i det hele tatt, eller om det er en kritikk av en kultur som skaper trakasserende drittunger.

Det er Mann 42 du må spørre om hva Hermansen har sagt.

Selvsagt skal ikke folk sparkes pga. sitt politiske syn. Selv nazister skal få undervise. Jeg er også for at alle meninger skal barn på skolen få lære. De skal lære hva høyreekstreme mener, venstre, kommunister, nazister, sosialister, liberale osv. Dette burde foreleses av personer som er fra de ulike ideologier. På den måten kan barn og unge selv ta et valg hvor de står.

Men dagen politiske korrekte skole, de lærer at alle er som en stor lykkelig familie og det fargerike felleskap, det er positivt. Noe det på ingen måte er, slik dagens politikk legger opp til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...